Muziek 10daagse

Gestart door Rob46, november 09, 2017, 21:36:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


xander32

Welke forumleden kopen nog cd's?

Ik zelf nog heel sporadisch, tot nu toe 6 stuks dit jaar. Daar gaat men niet rijk van worden.

MarkII

Ik was een keer in de Seattle (USA) en daar zijn zulke mooie platen en cd winkels.

Zoals:
http://easystreetonline.com/CustomPage/5825

Je waant je daar als kind in de snoep winkel. Ook vaak een uitgebreide 2e hands sectie en dan loop je makkelijk voor een paar dollars de winkel uit met een leuke selectie platen. Hier begint dat ook wel weer terug te komen. De plaatboef bijvoorbeeld.

Maar het gros zit tegenwoordig (ik ook) op spotify, en ik wissel met plezier tussen alle media.


jowa

Volgens mij dit jaar weinig CD's gekocht, wel aardig wat blurays.
Die gaan echt in de uitverkoop voor weinig.

Ik luister zelf nog graag naar CD, wissel ook af met Spotify en streamen vanaf de server.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NB

Citaat van: xander32 op november 10, 2017, 07:06:38
Welke forumleden kopen nog cd's?

Ik koop elke maand wel een paar cd's bij Bol of MP en klassiek bij de kringloop.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Al geven ze ze gratis weg, ik hoef geen cd's meer.

MarkII

Citaat van: marvin op november 10, 2017, 09:49:50
Al geven ze ze gratis weg, ik hoef geen cd's meer.

Als je jouw cd's van plan bent weg te doen (als je ze nog uberhaupt hebt) hou ik mij aanbevolen :-)

renes59

#7
Ik koop nog regelmatig CD's en in mindere mate LP's. In Grunn zijn gelukkig nog cd-winkels, zelfs speciaal zaken voor klassiek en blues/jazz. Hier is nog keuze al moet ik wel zeggen dat het assortiment Americana/Country/Folk/Blues, grofweg Rootsmuziek wel wat uitgebreider mag. Wat ik wil kopen is vaak niet voorhanden en moet besteld worden. Kom ook vrij regelmatig in Den Haag en loop dan altijd even bij Spui Records en Paagman binnen, ligt altijd wel wat. Makkelijk als een dochter er op 5 min. lopen vanaf woont.
Verder bestel ik vaak CD's bij Muziekweb in Rotterdam, deze worden dan netjes afgeleverd bij de bibliotheek in Aduard. Ik maak een kopie.
Ik heb ook Spotify en dat gebruik ik om nieuwe muziek te ontdekken, het echte luisteren doe ik met een CD of LP.
Streamen doe ik nauwelijks, heb een Logitech Blue Tooth kastje om een laptop met mijn set te verbinden. Doet het goed maar luister liever naar CD of LP.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Ik heb de cd's nog die ik ooit gekocht heb. Daar kleeft wel wat emo waarde aan, voornamelijk doordat ik de collectie veelal in het buitenland heb aangeschaft toen ik nog bij de Marine werkte. Maar draaien doe ik ze niet. Zal nog eens een extra knuppel gooien; ze zitten niet in de originele hoesjes maar in mappen. [emoji56][emoji23]

xander32

Heiden  :-D.

Citaat van: marvin op november 10, 2017, 11:45:38
Ik heb de cd's nog die ik ooit gekocht heb. Daar kleeft wel wat emo waarde aan, voornamelijk doordat ik de collectie veelal in het buitenland heb aangeschaft toen ik nog bij de Marine werkte. Maar draaien doe ik ze niet. Zal nog eens een extra knuppel gooien; ze zitten niet in de originele hoesjes maar in mappen. [emoji56][emoji23]

sjoek

Citaat van: marvin op november 10, 2017, 11:45:38
Ik heb de cd's nog die ik ooit gekocht heb. Daar kleeft wel wat emo waarde aan, voornamelijk doordat ik de collectie veelal in het buitenland heb aangeschaft toen ik nog bij de Marine werkte. Maar draaien doe ik ze niet. Zal nog eens een extra knuppel gooien; ze zitten niet in de originele hoesjes maar in mappen. [emoji56][emoji23]

frusty :-o

:-P :-P :-P

On topic:

Ik koop zo af en toe nog wel eens cd's voornamelijk in ruinen ( drenthe) bij de cd hal. Heerlijk om daar rond te lopen. Verder ga ik meest al 2 keer per jaar naar de platenbeurs in zalen schaaf te leeuwarden daar koop ik meestal wel weer iets aparts.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jgvh

De paar cds die ik nog heb zitten bij mij ook in een map :-D heb zels geen schijfjesspeler meer. Muziek streamen via Spotify en films via Netflix😁