Marantz NA-11S1 vs SA-14S1 SE

Gestart door erwinc, november 08, 2017, 09:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Je kan natuurlijk ook de 19e a.s. naar Eindhoven komen en jouw vraag stellen aan de importeur :wink:

erwinc

Citaat van: xander32 op november 10, 2017, 19:54:14
Je kan natuurlijk ook de 19e a.s. naar Eindhoven komen en jouw vraag stellen aan de importeur :wink:

Dat is nog wat te lang wachten. Wil al sneller een goede speler.
Intussen heb ik in verschillende reviews gelezen dat de dac in de SA14 ook heel goed is.

Zijn er hier SA14S1 of SA1S1S3 eigenaren die hun cd speler als dac gebruiken en mij een idee kunnen geven van de kwaliteit?


xander32

Oja, das nog één hele week 😖

Citaat van: erwinc op november 10, 2017, 20:02:06
Dat is nog wat te lang wachten. Wil al sneller een goede speler.
Intussen heb ik in verschillende reviews gelezen dat de dac in de SA14 ook heel goed is.

Zijn er hier SA14S1 of SA1S1S3 eigenaren die hun cd speler als dac gebruiken en mij een idee kunnen geven van de kwaliteit?

erwinc

Citaat van: xander32 op november 10, 2017, 20:06:55
Oja, das nog één hele week 😖

En veel kilometers vanuit Belgie.

erwinc

Vond net deze uitspraak op hifi.nl: "De DAC in de SA-14S1 SE is rechtstreeks afgeleid van die in de NA-11S1, en klinkt dan ook geweldig."

xander32

Dat is een sterk argument  :yes:  :-).

Citaat van: erwinc op november 10, 2017, 20:23:09
En veel kilometers vanuit Belgie.

xander32

Lees nog ff de reply van Marcel terug :wink:.

Citaat van: erwinc op november 10, 2017, 20:26:26
Vond net deze uitspraak op hifi.nl: "De DAC in de SA-14S1 SE is rechtstreeks afgeleid van die in de NA-11S1, en klinkt dan ook geweldig."

erwinc

#22
En de test op fairaudio.de: "Ja, in seiner Rolle als D/A-Wandler wirft der Marantz SA-14S1 Special Edition gegenüber meinem Electrocompaniet-DAC und noch mehr gegenüber dem Wandlerteil des NuPrime via USB die reifere, musikalischere, natürlicher wirkende Performance in den Ring – stark. Ohne Zweifel: Der Auftritt des Japaners als Wandler zählt sicherlich zu den besten, ,,musikalischsten" Auftritten, die DACs bisher in meinem Hörraum hinlegten und wäre im Grund eine dedizierte Testbesprechung wert. Fast schade, dass diesem Feature des Marantz hier lediglich der Schlusspart dieses Berichtes zuteilwird."

En: "der Marantz SA-14S1 SE kann (ausprobiert wurde der USB-B-Eingang) klanglich mit dedizierten DACs gleicher Preisklasse zweifelsohne mithalten."

erwinc

Citaat van: xander32 op november 10, 2017, 20:28:13
Lees nog ff de reply van Marcel terug :wink:.

Snap niet wat je wilt zeggen.
Voor mij is het voldoende als de dac in de sa14 goed is. Dat die in de na11 beter is, dat betwijfel ik niet. :wink:

pietjepc

Naar mijn idee heb je je keuze al gemaakt :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

erwinc

#25
Citaat van: pietjepc op november 10, 2017, 20:36:28
Naar mijn idee heb je je keuze al gemaakt :wink:

Mogelijks wel, maar zou graag zelf de kwaliteit van de dac van de sa14 vaststellen. :wink:

xander32

#26
Citaat van: erwinc op november 10, 2017, 20:34:31
Snap niet wat je wilt zeggen.
Voor mij is het voldoende als de dac in de sa14 goed is. Dat die in de na11 beter is, dat betwijfel ik niet. :wink:


Citaat van: hchifi.nl op november 08, 2017, 12:34:49
Welke dac gebruikt word zegt nog steeds weinig of hoe iets presteert.

De analoge sectie na de dac is van veel groter belang voor de prestaties, bij de NA11 is
het analoge circuit na de dac-chip gewoon echt beter en mooier opgebouwd dan bij de SA-14

Zonder twijfel is de NA-11 de mooiere van de 2 als dac.


Ik denk dat de dac in de SA14 erg fraai is en dat je er heel gelukkig mee kan worden. Ik heb een hele tijd een SA15 s2 LE ingezet als dac voor een SBT en dat was geen straf, al gaat de dac v.d. NA11 echt een heel stuk verder dan die eerder genoemde in m'n keten.

erwinc

#27
Ik zie de verwarring nu. Met dac bedoel ik niet de dac chip, maar de dac functionaliteit/klank. In je quote heeft Marcel het over de dac chip.
De review op hifi.nl heeft het over geweldig klinken van de dac, dat slaat ook niet op de dac chip.  :wink:

erwinc

Citaat van: xander32 op november 10, 2017, 21:25:47


Ik denk dat de dac in de SA14 erg fraai is en dat je er heel gelukkig mee kan worden. Ik heb een hele tijd een SA15 s2 LE ingezet als dac voor een SBT en dat was geen straf, al gaat de dac v.d. NA11 echt een heel stuk verder dan die eerder genoemde in m'n keten.

De chip in de SA15S2LE is een Cirrus Logic. Cd spelers en dacs met de Cirrus Logic chip vind ik meestal een stuk minder klinken dan de Burr Brown 1792 die gebruikt is in de SA14 en NA11.