Twijfel over keuze nieuwe receiver

Gestart door govi73, november 04, 2017, 11:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Ik twijfel over de volgende receivers:
- SR6012 (€ 1400)
- SR7012 (€ 1800)
- Anthem MRX 520 (€ 2000)

De Anthem schijnt volgens de verkoper helemaal top te zijn m.b.t. inregelen.
Mijn behoefte is wel om per bron afzonderlijk zoals tuner, cd, BR, de instellingen te kunnen instellen.
Mijn set bestaat nu uit allemaal Marantz componenten en daarom heeft Marantz de voorkeur. Toch twijfel ik. Ben bij twee winkels geweest. Beiden verkopen de merken niet allebei, waardoor vergelijken onmogelijk is. Afwegingen zijn:
- SR6012 t.o.v. SR7012, weinig verschil op papier, is dat beetje meer vermogen echt hoorbaar? Is prjsverschil het waard?
- Marantz vs Anthem, ik ken het merk Anthem niet en ziet er in mijn beleving niet mooi uit en zeker niet icm overige marantz componenten, maar geluid instelmogelijkheden zijn beter (?). Marantz is goedkoper, maar hoeft niet doorslaggevend te zijn.

Wat zouden jullie doen? 

Bert Poelman

Ik zou gaan luisteren. Voor dat bedrag koop je toch een top product? Kun je niet een demo bij je thuis krijgen? En dan es in je eigen set testen?

Faxe

Zou in ieder geval hier even vragen wat de Marantz recievers kosten: http://www.hchifi.nl

Perfect_audio

Hoi,
Ik hen nog een nieuwe Integra DTR-70.4 staan voor € 800.
ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

CBdicX

Gewoon alle 3 kopen, dan thuis testen en wat niet bevalt terug sturen, makkelijk.......
Wel even de bedragen voorschieten  :wink: