Zekeringen PM KI-Pearl en SA KI-Pearl?

Gestart door Audiophylia Nervosa, november 01, 2017, 06:53:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Voordat ik mijn set weer van zijn/haar plaats moet halen en los schroeven, doe ik eerst hier een poging om zo er achter te komen. Is meer omdat ik momenteel andere zaken te doen heb (Markath) en een beetje lui ben om dit er ook nog even tussendoor te doen.

Graag zou ik willen weten welke waarden er als zekering in de PM KI-Pearl en de SA KI-Pearl zitten. Ik ben voornemend om deze standaard zekeringen te vervangen door verbeterde uitvoeringen.

Ik weet dat er het risico bestaat dat ik met deze vraag weer een hoop discussie zou kunnen losmaken (is niet mijn bedoeling want dat is mijn vraag niet) over het wel of niet werken van deze tweak, maar ik denk maar zo, BAAT HET NIET? SCHAADT HET OOK NIET.

Ik zie een eventuele reactie met belangstelling tegemoet.

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Ben even aan het zoeken geweest en denk dat ik toch de samenstelling per apparaat heb gevonden.

PM KI;
T4 A L 250V
T8 A L 250V


SA KI;
T1 A L 250V
T1,25 A L 250V
T1,6 A L 250V


Denkt u er anders over?? Dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Lees even de volgende post over zekeringen vervangen in de Pearl.
Blijkt niet veel effect te hebben.
https://positive-feedback.com/Issue52/marantz.htm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audiophylia Nervosa

#3
Citaat van: jowa op november 01, 2017, 09:22:20
Lees even de volgende post over zekeringen vervangen in de Pearl.
Blijkt niet veel effect te hebben.
https://positive-feedback.com/Issue52/marantz.htm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, die had ik al eens gelezen, daarom doe ik het juist wel.

Ik vervang meestal bij elk audio apparaat wat ik serieus gebruik de zekeringen en tot op heden heeft mij dit niet teleurgesteld en voor deze investering is het voor mij wel te doen.

Wat ik wel heb geleerd is dat ik geen AHP, HiFi-Tuning, Furutech of wat dan ook daarvoor gebruik. Ik heb deze eens kunnen proberen tegen een wat duurdere (duurder dan de standaard zekering) uitvoering maar dan volledig keramisch en dit verschil is/was te verwaarlozen.

Voodoo?? Tja, dat kan, maar als de suggestie werkt, dan hoor je het verschil. En zoals met alles op audio gebied, zijn mijn oren de bepalende factor en niet metingen of andere wetenschappelijke B...shit. Lees mijn onderschrift nog maar eens! hello

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Ik ben het met je eens: baat het niet, dan schaadt het niet  :-)

Ik vond het alleen erg frappant dat het geen tot weinig impact heeft op de SA KI-Pearl en wel veel op de SA-11S2.

Succes met testen, we zien graag je verslag tegemoet  :-D

Samro

#5
Het zal in elke versterker verschil maken, maar ik had in het verleden een Create audio zekering in mijn Pioneer eindversterker wat ik een grote verbetering vond tegenover de standaard zekering, verfijndere klank, en minder schel. Create audio is een Chinese variant van HIFI tuning als ik me niet vergis. De kapjes zijn rhodium/gold plated. Ik kocht deze o.a bij Hifi acoustic op Ebay. Prijs was zo'n € 8,00  :-D

renes59

Als jullie het horen zeker doen. Vind het wel vreemd dat meestal mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van techniek hier het meest baad bij hebben.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Audiophylia Nervosa

#7
Citaat van: renes59 op november 01, 2017, 11:55:17
Als jullie het horen zeker doen. Vind het wel vreemd dat meestal mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van techniek hier het meest baad bij hebben.

Kijk, en dat is nu wat het leven zo aangenaam maakt. Niet denken maar doen.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Citeeren dat is nu wat het leven zo aangenaam maakt. Niet denken maar doen.

Ik leid toch een heel aangenaam leven  pompom ,en ja ik denk heel veel over dingen na  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#9
Citaat van: KI-Pearl op november 01, 2017, 11:59:11
Kijk, en dat is nu wat het leven zo aangenaam maakt. Niet denken maar doen.
Ja, zo kun je het ook doen, heb het aangenaam met de zekeringen. Vergeet je de zekeringen in de meterkast niet?, misschien had je daar niet aan gedacht want denken is zo een dingetje, de zwakste schakel maakt de kwaliteit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Audiophylia Nervosa

Jongens,

Bedankt voor alle reacties maar ik haak nu af. Waar ik al bang voor was gaat inderdaad gebeuren.

En mijn vraag was eigenlijk met de tweede reactie al beantwoord en dan ook nog eens door mijzelf. Het moet niet gekker worden.

Succes met de discussie.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

renes59

Citaat van: KI-Pearl op november 01, 2017, 13:35:41
En mijn vraag was eigenlijk met de tweede reactie al beantwoord en dan ook nog eens door mijzelf. Het moet niet gekker worden.
Groeten,
Marcel
Daarom eerst denken dan doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: renes59 op november 01, 2017, 14:07:38
Daarom eerst denken dan doen.

Wow, ik ben dus echt nog niet te oud om iets te leren!!!

Er is nog hoop voor mij, dank je wel. notworthy
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Citaat van: KI-Pearl op november 01, 2017, 09:57:08
Wat ik wel heb geleerd is dat ik geen AHP, HiFi-Tuning, Furutech of wat dan ook daarvoor gebruik. Ik heb deze eens kunnen proberen tegen een wat duurdere (duurder dan de standaard zekering) uitvoering maar dan volledig keramisch en dit verschil is/was te verwaarlozen.


Welke gebruik je nou wel dan? Dat begrijp ik even niet uit je verhaal. Ik vind de 'echte merken' te duur om eens te proberen, maar als jij een goedkopere optie hebt wil ik het ook weleens proberen.