Upgrade van PM80MK2 naar de PM-15

Gestart door MarkII, oktober 26, 2017, 17:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkII

Citaat van: HAL9000 op november 03, 2017, 11:27:02
Gewoon die CD72MK2 gebruiken, bij al die oude dingen weet je gewoon niet wat voor vlees je in de kuip hebt.
Zijn ze nu wel veel of niet veel bespeeld. Jammer is dat je geen DAC in de PM15 en de PM80MKII hebt. Dan kan je elke flut speler kopen met een digital uitgang.

Goede betaalbare cd speler is advance acoustic bijvoorbeeld.

Een losse DAC kan ik kopen en die aansluiten op de versterker. Echter wil ik de pm80/cd72 set compleet houden. Die gaat ergens anders vrolijk verder spelen. En dan zou ik juist voor de PM15 een passende cd speler willen vinden.
Ik ga mij eens verdiepen in je tip van de advance acoustic, al neig ik toch de voorkeur te hebben voor een marantz (waar die sterke voorkeur vandaan komt weet ik niet  :angel:) En los hiervan vind ik het ook leuk als het optisch matcht! IK blijf dus voorlopig nog even dromen van tips in deze tread over de ideale match zowel audio en optisch voor een (CD15/CD16/CD7) Al neem ik jullie waarschuwingen zeker mee in gedachte.

Marantzer

Hoi MarkII,

Er staat een Marantz CD-14 goudkleurig op MP, hij heeft wat aandacht nodig maar misschien past deze ook bij je versterker?

https://link.marktplaats.nl/m1224728492

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

MarkII

Citaat van: Marantzer op november 14, 2017, 09:03:26
Hoi MarkII,
Er staat een Marantz CD-14 goudkleurig op MP, hij heeft wat aandacht nodig maar misschien past deze ook bij je versterker?
https://link.marktplaats.nl/m1224728492


Hee wat leuk, dank voor het delen  pompom. Het is inderdaad de goede kleur en ook de maatgeving komt heel dicht bij. Ik ga mij eens verdiepen in het defect en of dit goed te servicen valt. Zelf heb ik er helaas heel weinig kennis van. Maar voor het bedrag waarvoor er nu wordt geboden is het zeker interessant.

HAL9000

Laser zal niet meer goed zijn,  je kan voor niet veel geld een nieuwe laser erin zetten. Heb het wel eens gedaan voor een SACD8400 van Marantz gedaan.  Ding werkte iets beter,  ik weet niet als deze laser zichzelf instelt of dat je zelf de laser af moet stellen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

NB

Ik vind het een flink bedrag voor iets wat defect is. ( Als je over het laatste bod heen wilt gaan)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Vind het meevallen. Een mercedes van 10 jaar oud met een defect (start soms niet) koop ik ook voor 200 euro.
Het is maar net hoe leuk je het vind, en het probleem klinkt niet ernstig.

Paul

Weet niet of er bij dit type snaren in zitten maar bij de CD10 was met een nwe snaren set het probleem opgelost.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jowa

In de CD-14 zit een CDM-12.1 loopwerk.
Deze zijn iets minder degelijk dan de voorgaande loopwerken als o.a. in de CD-15/16.

Ze zijn nog goed te verkrijgen op o.a. eBay voor $17 exclusief verzendkosten.
Tel daar reparatiekosten door bijv HAL9000 bij op en je hebt een dijk van een CD-speler voor niet te veel geld.

HAL9000

Citaat van: jowa op november 14, 2017, 23:00:50
In de CD-14 zit een CDM-12.1 loopwerk.
Deze zijn iets minder degelijk dan de voorgaande loopwerken als o.a. in de CD-15/16.

Ze zijn nog goed te verkrijgen op o.a. eBay voor $17 exclusief verzendkosten.
Tel daar reparatiekosten door bijv HAL9000 bij op en je hebt een dijk van een CD-speler voor niet te veel geld.

Er staan loopwerken te koop voor 19,- tot en met 38,- maarja is het wat  nopompom  frusty .
Ik ben altijd zo bang dan wanneer ik een nieuwe laser heb geplaatst, vervolgens mijn cd door de woonkamer heen vliegt omdat er een foutmelding is en vervolgens het ding gek word.  :roll:  shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Paul op november 14, 2017, 22:30:41
Weet niet of er bij dit type snaren in zitten maar bij de CD10 was met een nwe snaren set het probleem opgelost.

Helaas, geen degelijk CDM maar een VAM loopwerk....el cheapo rommel.
Ik heb de 17 staan.
Speel nog steeds met de 10 en je weet wel hoe lang!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MarkII

Ook waar, dat je niet weet wat de staat van de reserve onderdelen op Marktplaats is. :-o
Ik denk dat ik een el cheapo marantz van het web pluk of uit de piekfijn winkel van een paar tientjes, een cd-53 o.i.d. en dan op mijn gemak eens ga sparen voor een alternatief en in de tussentijd een beetje markplaats in de gaten houden en dit forum eens doorkammen met ervaringen van de Marantz CD spelers

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Whisper.nl

Citaat van: Marantzer op november 22, 2017, 10:01:05
Een Marantz CD11 iets? vraagprijs is stevig, 650 euro

https://link.marktplaats.nl/m1227632475



Vind de prijs ook wel stevig. maar dan heb je wel een hele mooie spinner waar je, na een service beurt, weer heel lang plezier van zult hebben. de mijn spint al aardig wat jaartjes.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MarkII

Citaat van: Whisper.nl op november 22, 2017, 15:44:30
Vind de prijs ook wel stevig. maar dan heb je wel een hele mooie spinner waar je, na een service beurt, weer heel lang plezier van zult hebben. de mijn spint al aardig wat jaartjes.

Jeetje dat gaat hard, nu al weer verkocht. En ook een mooi apparaaat om te zien. Momenteel staat alles even on hold omdat de versterker wat vreemde eigenaardigheden heeft  HLP en daar loopt een ander topic over: 
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15379.0.html

Toch bedankt voor je tip!  pompom