Upgrade van PM80MK2 naar de PM-15

Gestart door MarkII, oktober 26, 2017, 17:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op oktober 31, 2017, 15:12:24
Deze spinner heb ik ook spelend staan samen met een Accuphase E305.

GRz Whisper.nl
Deze combi klinkt als een klok, gehoord samen op twee Totem Staff luidsprekers. notworthy

@Whisper.nl: Mijn beste Hans, de groetjes van Cor. Heb je weer eens zin om t.zt.t bij mij op een M&G langs te komen?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: MarkII op oktober 31, 2017, 15:48:43
Mooi apparaat! Past iets minder goed qua uiterlijk bij de PM-15 maar voor de audio kwaliteiten zal het wel neusje van de zalm zijn en een prima match. Ik zie er een op marktplaats.nl bij de staan voor ook zo'n extreem bedrag, 2000 Euro bij de vintagechief. https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m1208535144-high-end-marantz-cd-11le-limited-edition-oplage-350-stuks.html

In ieder geval even sparen dus. De CD-15 vind ik qua uiterlijk nog de mooiste match. Zijn er nog andere CD spelers die ook goed zouden matchen bij de PM15?

Je zou voor een CD-16 (SE/LE) kunnen gaan.
Daar is de prijs nog niet extreem hoog van.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkII

Citaat van: jowa op oktober 31, 2017, 19:52:54
Je zou voor een CD-16 (SE/LE) kunnen gaan.
Daar is de prijs nog niet extreem hoog van.

Inderdaad en die past optisch ook goed bij de PM15 en een interessante optie. Bij het bekijken op interner van plaatjes en info kwam ik op de site van dutch audioclasics een overzicht tegen van alle CD spelers met foto's netjes naast elkaar, dat is handig

http://www.dutchaudioclassics.nl/Marantz/

En daar viel mij de CD7 op, en bij het lezen van de specs is dit volgens mij de uber cd speler, iemand ervaring met deze unit?

SB_Marantz

Ja een volle dag ooit.
Prachtig ding maar als je wat aan het loopwerk krijgt ...ahum....laten staan dus is het advies.
De mooiste optie zou een 16 zijn.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MarkII

Citaat van: SB_Marantz op november 01, 2017, 22:33:26
Ja een volle dag ooit.
Prachtig ding maar als je wat aan het loopwerk krijgt ...ahum....laten staan dus is het advies.
De mooiste optie zou een 16 zijn.

Geen goede ervaring dus, goed om in het achterhoofd te houden.  :-o

MarkII

Eerste ervaringen zijn binnen, nog niet heel uitgebreid kunnen testen. Heb nog geen speaker kabels voor de PM15 terminals. En om nou de banaanstekkers van mijn huidige kabels af te knippen is ook weer zo wat.
Dus heb even een andere set kabels geleend 2 x 8m met 1,5mm2 ipv mijn huidge 2 x 2m 4,0mm2

Heb geen groot verschil kunnen bespeuren, het stereobeeld is ietsje beter, bass is ook goed gedetaileerd. 
Zodra ik met gelijke omstandigheden heb getest ook de cd speler heb ingezet kom ik weer met een update.
Vergelijkbaar met de luistersessie bij de verkoper.

Ander puntje is dat de volume knop wat kraakt bij snellere draaibewegingen. Is dat ernstig?


SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Gefeliciteerd met de PM15, machtig apparaat om te zien. Er staat nog een 'leuke' SA7 op mp  :-D.

MarkII

#23
Citaat van: xander32 op november 02, 2017, 06:28:46
Gefeliciteerd met de PM15, machtig apparaat om te zien. Er staat nog een 'leuke' SA7 op mp  :-D.

Thanks! Ik heb de SA speler niet gevonden op MP, wellicht al verkocht? En ik weet niet of een Super Audio speler wel iets voor mij is. Ik heb geen SA cd's (ook nog nooit beluisterd om eerlijk te zijn) en heb een sterke voorliefde voor een zo eenvoudig mogelijk (maar kwalitatief goede) apparatuur. Ongetwijfeld een goed apparaat maar net iets te fancy voor mij denk ik.

jowa

Ga dan voor een CD-speler met een Philips swing-arm.
Bijna niet stuk te krijgen, wat nog wel eens wil gebeuren met de lineaire loopwerken in de modernere machiness (o.a. CD-14/CD-17/SA-XX)

HAL9000

Gefeliciteerd, ben benieuwd wat jij van de Pm15 vind  :-D 
Die oude cd speler zou ik erg mee oppassen, deze komen vaak van muziek liefhebbers met een enorme collectie cd's. Als ze het nog doen, doen ze vaak niet meer voor lang is mijn beleving. :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MarkII

Citaat van: HAL9000 op november 02, 2017, 12:04:05
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat jij van de Pm15 vind  :-D 
Die oude cd speler zou ik erg mee oppassen, deze komen vaak van muziek liefhebbers met een enorme collectie cd's. Als ze het nog doen, doen ze vaak niet meer voor lang is mijn beleving. :schater:

Eerste ervaring is niet verkeerd, nog niet heel veel verschil kunnen onderscheiden, maar dat was nog niet met de gelijke omstandigheden. Binnenkort meer.

Aan welke oude CD-speler(s) adviseer jij om te vermijden? de Cd-7, CD15, CD16 of CD11LE? of gewoon allemaal en bij m'n CD72MK2 blijven?

Cornelis1921

Citaat van: MarkII op november 02, 2017, 13:04:14
Eerste ervaring is niet verkeerd, nog niet heel veel verschil kunnen onderscheiden, maar dat was nog niet met de gelijke omstandigheden. Binnenkort meer.

Aan welke oude CD-speler(s) adviseer jij om te vermijden? de Cd-7, CD15, CD16 of CD11LE? of gewoon allemaal en bij m'n CD72MK2 blijven?
If it ain't broke, don't replace it! :wink: Zolang jij niets mist, is er niets mis met je huidige speler: Lekker blijven spinnen met die CD72MKII. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MarkII

Citaat van: Cornelis1921 op november 02, 2017, 13:10:22
If it ain't broke, don't replace it! :wink: Zolang jij niets mist, is er niets mis met je huidige speler: Lekker blijven spinnen met die CD72MKII. :yes:

De waarheid als een bus! En ben het helemaal met je eens, al zijn plannen nu zo dat de PM80MKII en de CD72MKII als een setje ingezet worden bij een goede vriend. En dan wil ik natuurlijk graag blijven "spinnen" thuis. En ben dus alvast opzoek en het onderzoeken naar een nieuwe oude cd speler die mooi bij m'n pm15 past.

HAL9000

Citaat van: MarkII op november 02, 2017, 13:04:14
Eerste ervaring is niet verkeerd, nog niet heel veel verschil kunnen onderscheiden, maar dat was nog niet met de gelijke omstandigheden. Binnenkort meer.

Aan welke oude CD-speler(s) adviseer jij om te vermijden? de Cd-7, CD15, CD16 of CD11LE? of gewoon allemaal en bij m'n CD72MK2 blijven?
Gewoon die CD72MK2 gebruiken, bij al die oude dingen weet je gewoon niet wat voor vlees je in de kuip hebt.
Zijn ze nu wel veel of niet veel bespeeld. Jammer is dat je geen DAC in de PM15 en de PM80MKII hebt. Dan kan je elke flut speler kopen met een digital uitgang.

Goede betaalbare cd speler is advance acoustic bijvoorbeeld. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!