Lade probleem Marantz blu-ray speler BD5004

Gestart door Zziplex, oktober 16, 2017, 19:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zziplex

Bij mijn Blu-ray speler BD5004 die ik langere tijd niet heb gebruikt, gaat nu de lade maar een klein stukje open, je kan hem wel handmatig helpen maar bij dichtstukken gaat hij ook maar een klein stukje dicht, ook hierbij kun je handmatig helpen om te sluiten.
Ik heb niet het idee dat de lade zwaar loopt, wie heeft een idee?

Samro

Het snaartje zal wel te ruim geworden zijn.

Maus


Zziplex

De lade wordt bewogen met een worm-wormwiel overbrenging, dus geen snaar.
Als de lade een aantal keren open en dicht is geweest gaat hij steeds beter open en dicht, het is geen smeer probleem eerder iets in de aansturing van de motor.

Maus

Ik zie op google een ventilatortje...? Zou toch eens beginnen met het opnieuw smeren (en eerst schoonmaken) van het lade mechaniek. Als er stof tussen draait gaat hij steeds zwaarder.

Zziplex

Ik heb gisteren het lade mechanisme uit elkaar gehaald schoongemaakt en gesmeerd, hierna ging de lade prima open en dicht.
Zojuist de speler weer geprobeerd en de eerste keren gaat de lade niet geheel open, dit wordt na enkele keren openen en sluiten steeds beter, na verloop van tijd geheel goed, alleen morgen ontstaat bij het aanzetten hetzelfde probleem, dat kan ik uit ervaring nu al vertellen.

Maus

Ik heb een CD speler hier die ook slecht open dicht gaat, als ik het lade mechaniek losschroef werkt ie prima. Er is iets krom ofzo..

Zziplex

Ik ben redelijk technisch en mechanisch mankeert er niets aan, het moet iets zijn met de voeding van de aandrijfmotor, anders kan ik niet verklaren dat na een aantal keren openen en sluiten hij prima open en dicht blijft gaan.
In het begin krijgt de motor maar heel kort voeding om te openen, waardoor de lade niet volledig opent, na verloop van tijd duurt de aansturing van de motor langer waardoor hij geheel opent.
Dit geldt voor zowel het openen als het sluiten.
Nadat ik hem gisteren open heb gemaakt is ook mijn display anders, na het laden van een cd ,geeft hij alleen kort cd aan in het display, daarna stop, indien je play  indrukt gaat hij wel gelijk spelen.
Hij geeft dus niet aan hoeveel tracks de cd bevat en de totale speelduur, dit is ook bij een blu-ray het geval.

Zziplex

Mijn vraag is of iemand weet hoe dit kon ontstaan en is hier een oplossing voor?