Eerste keer recappen gelukt!

Gestart door Kreidler, oktober 11, 2017, 21:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kreidler

Ik begrijp dat het voor sommige van jullie hier appeltje eitje is maar voor mij is het een klein wonder, mijn eerste keer recappen is gelukt! Op mijn Superscope A260 heb ik alle condensatoren van de versterker en de voeding vervangen (behalve de grootste van 3000uf/55v omdat ik mijn twijfels heb of deze geschikt is).

Het moeilijkste vond ik het los en vast solderen van de dunne draadjes omdat de isolatie hiervan snel smelt en ze moeilijk toegankelijk zijn. Ook moest ik even wennen aan het werken met een desoldeerpomp, ik dacht dat ik deze op de soldeer moest zetten, hierdoor was ik steeds te laat en was de soldeer weer gestold. Maar toen ik eenmaal doorhad dat je hem schuin vanaf de zijkant moest hoeden ging het prima.

Als iemand mij nog zou kunnen vertellen of ik een F en T type LF Elco in de voeding kan gebruiken zal ik heel dankbaar zijn. Ik had dit type niet besteld maar helaas wel gekregen. De capaciteit is goed maar deze Elco zijn eigenlijk gemaakt voor in de aansturing van kleppen in de hydroliek, geen idee of hij ook geschikt is voor de voeding in de Superscope.

pdufrenne

Voedings elco's in een versterker moeten ook in staat zijn bij hoge frequenties en plotselinge impulsen in het geluid (impulsgedrag) voldoende stroom te leveren.
Hoe groter de condensator des te meer zit het dielectricum opgerold in de beker en vormt daarmee een spoel, dat juist bij hogere frequenties een nadeel is.

Goede elco's voor versterkers zijn te herkennen aan een lage ESR (weerstand) en ESL (inductie) waarde.

De omschrijving die jij van de elco's geeft, geven mij niet het gevoel dat dit de juiste zijn.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha