Marantz PM 750 DC geen geluid meer

Gestart door Tenred, oktober 11, 2017, 18:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tenred

Ik hoor het eigenlijk meteen, zodra ik hem aanzet.

Maus

Dat zal de aan uit schakelaar zijn die je hoort klikken.

Kun je voor mijn beeld nog eens iets proberen:
De stekker eruit, versterker aanzetten en dan de stekker erin. Hoor je dan direct de klik?

Heren sleutelaars, ik heb het vermoeden dat het speakerrelais niet inkomt?

Tenred

Ik heb het gedaan zoals je beschreven hebt. Ik hoor eigenlijk niet een klik maar een gebrom als ik de stekker erin steek. Vervolgens daarna geen klik.

Maus

Als je hem naar NL kunt verslepen zou je wellicht iets af kunnen spreken met de reparateurs hier, als ze willen..

Tenred

Helaas ben ik niet zo vaak in Nederland... Is het wel de moeite om hem te laten repareren? Het is waarschijnlijk dus iets wat ik niet zelf kan maken.

Maus

#20
Ik weet niet hoe handig je bent. Of het de moeite waard is ligt eraan hoe graag je het wilt. In principe is elke oude versterker zeldzaam aan het worden, er blijven er steeds minder over. Ikzelf ben altijd in voor reparatie indien mogelijk.

Voor de laatste test kun je nog eens kijken wat er gebeurd als je de speakerkabels loskoppelt achterop de versterker, misschien heeft een muis een kabel doorgevreten en staat de boel in sluiting.

Tenred

Aan de speakerkabels ligt het ook niet. Heb een andere versterker geprobeerd en de boxen (kabels) doen het prima.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Tenred op oktober 14, 2017, 11:39:05
Aan de speakerkabels ligt het ook niet. Heb een andere versterker geprobeerd en de boxen (kabels) doen het prima.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Even laten berusten, tussentijds andere versterker gebruiken, en dan te zijner tijd de pm 750dc laten reviseren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Tenred

OK, bedankt voor de adviezen. Zet het even van me af en tzt neem ik hem mee naar Nederland.

Maus