Problemen met lezen cd's Marantz UD 8004

Gestart door Zziplex, oktober 08, 2017, 19:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zziplex

Geachte forumleden,
Ik heb gisteren een Marantz UD8004 gekocht, bij de verkoper werkte alles prima, maar toen ik thuis gekomen was bleek dat bij het afspreken de speler af en toe stukjes oversloeg.
Er was dan geen geluid gedurende enkele seconden, daarna speelde hij weer verder.
Dit gebeurt soms een aantal keren achter elkaar en dan weer langere tijd niet.
Bij het spelen van SACD en blu-ray heb ik dat probleem niet, het komt voor bij verschillende cd's.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat de kosten bedragen om dit te repareren.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

pietjepc

Misschien zou je eens kunnen proberen de lens te reinigen voor je hem ter reparatie aanbiedt...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zziplex

Bedankt voor je reactie, ik hoorde dat er 2 lasers inzitten, 1 voor cd en de andere voor Blu-ray en dvd, weet jij of dat klopt.

Zziplex

Het is niet zo eenvoudig om bij de lasers te kunnen komen, maar ik denk dat het een ander probleem is.
In het scherm van de speler staat als hij speelt HDMI aangegeven omdat hij met een HDMI kabel is aangesloten op mijn receiver, als hij geen geluid meer geeft staat de afbeelding van HDMI te knipperen, dit zou betekenen dat de HDMI verbinding niet goed is, echter diverse HDMI kabels gebruikt, dit geeft geen verschil.
Bij het afspelen van een blu-ray heb ik geen enkel probleem, dus is de HDMI verbinding goed.
Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn.

pdufrenne

Je geeft aan dat het afspelen van CD's niet goed gaat.
Mocht het een HDMI probleem zijn, zou je kunnen proberen om CD's over de digitale uitgan (SPIF Of Coax) af te spelen.

Overigens vindt ik HDMI en ongrijpbaar medium. Met name de onderlinge communicatie tussen twee apparaten speelt zich onder water af en hebben we geen grip op. Wissel je van CD naar DVD of Blu-ray, dan vindt er weer opnieuw onderhandeling plaats.
Dus een HDMI kabel kan in de ene situatie goed zijn en da andere niet.
Ik heb daar zelf hele rare dingen bij meegemaakt.
Ultra goedkope kabels zou ik niet vertrouwen en direct vervangen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Maus

Klinkt te simpel misschien, maar even met losgekoppelde HDMI testen eventueel via de analoge uitgang? Hij zou toch in ieder geval een CD moeten lezen en gaan draaien.

Edit
zie net dat hij wel speelt. Bij het overslaan, verspringt de secondenteller dan ook? En niet onbelangrijk staat de speler recht...?

Zziplex

Bedankt voor jullie reactie, de speler staat waterpas en speelt soms een paar uur achter elkaar prima en geeft dan in een kwartier tijd bv 3keer geen geluid gedurende 3-5 seconden terwijl het HDMI symbool knippert.
De teller loopt gewoon door een slaat geen stuk over en gaat ook niet sneller.
Ik ben er zeker van dat het niet aan de kabels ligt anders zou geen blu-ray probleemloos afdraaien.

pdufrenne

Dus om de situatie te schetsen: Je hebt de UD 8004 aangesloten op een receiver, en aan de receiver hangt een TV.
Alles verbonden via HDMI.
En als je CD luisterde staat de TV uit of in stand-by.

En dan ineens valt het geluid weg.
Ik denk dat het te maken heeft met de TV.

Ikzelf heb een Samsung TV, en die gaat regelmatig, uitzichzelf, even uit z'n stand-by om nieuwe firmware te checken of zoiets. Het beeld blijft dan zwart. Dit zou typisch zo'n situatie kunnen zijn waarbij de TV en de receiver met elkaar, over HDMI, weer gaan onderhandelen en het geluid even wegvalt.

Wellicht bij jouw ook zoiets?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Zziplex

Ik zal morgen de tv loskoppelen en je laten weten of het probleem dan weg is.
Heb ook nog een andere tip gekregen van een Marantz dealer, dus ik hoop dat ik het morgen kan oplossen.

Maus

Geboden oplossingen klinken goed, ik ben heel benieuwd! :D

Zziplex

Geachte forumleden,  excuses voor de late berichtgeving.
Op advies van mijn Marantz dealer de HDMI resolutie verlaagd naar 720, dit gaf wel een verbetering, maar later op de dag toch weer een aantal keren een hapering.
Toen de HDMI kabel uit de tv gehaald, hierna geen hapering meer gehad, hierna de kabel op een andere HDMI ingang in de tv gestoken, ook hierna geen hapering meer gehad.
De tijd zal het leren, het is alleen vreemd dat ik met mijn andere blu-ray speler dit euvel nooit heb gehad.
Bij mijn andere blu-ray speler BD5004 die ik langere tijd niet gebruikt heb gaat nu de lade maar een klein stukje open, je kan hem handmatig wel helpen, maar gaat dan ook maar een klein stukje dicht.
Ik heb niet het idee dat hij zwaar loopt, heeft iemand hier ervaring mee?

lo

Misschien slim om voor dit nieuwe probleem even een nieuw topic aan te maken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zziplex

Dat is inderdaad handiger, bedankt voor je opmerking.