Bandrecorder aansluiten op SR7011 ??

Gestart door jeroen5150, oktober 10, 2017, 11:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen5150

Hallo ,

Uit nostalgische overwegingen een echte bandrecorder gekocht op Marktplaats. Op de SR7011 zitten wel een aantal analoge ingangen maar geen analoge uitgang zowel al ik begrijp. Ik wil wel graag kunnen opnemen met de bandrecorder. Ik heb hem aangesloten op zone 2 maar dit signaal is of hard of te zacht.

Wat kan een oplossing zijn ?

Groeten,

Jeroen Erkamp

Marvin

Ik heb die achterkant eens doorzocht. En ik moet bekennen dat ik me zeer verbaas dat er geen line-out op dit ding zit.
Er is dus geen mogelijkheid om iets op te nemen met een extern apparaat.

Spikes25

Misschien kan je hier wat mee.
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/behringer-ufo202-audio-interface-usb?gclid=CjwKCAjw3_HOBRBaEiwAvLBbooM7kdES8CYUgm67ScQIflxt4rI3Zthze9QI1mxVYFGdnz5SrdV3OBoCXbgQAvD_BwE

of anders even contact opnemen met de BAX shop. Laat het even weten, ik overweeg om een cassettedeck aan te sluiten, ik was er eigenlijk van overtuigd dat er een tape in en out aansluiten op zou zitten
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

Welke bandrecorder is het? Meestal hebben ze een output regeling waardoor je hem gewoon aan kunt sluiten zoals je al had gedaan. Opnemen zal lastiger worden met die versterker, maar je kunt wel een CD speler of iets anders rechtstreeks aansluiten op de line in.

jeroen5150

@spikes. Dank je wel !
@Maus : ik wil er juist mee opnemen. Daar zit de crux

Groeten , Jeroen

Maus

CD speler of andere bron rechtstreeks aansluiten :) En anders een andere versterker zoeken...

jeroen5150

Ik heb het opgelost voor een tientje bij bol.com. Gebruik 1 van de 3 HDMI uitgangen. Was iets goedkoper dan een nieuwe receiver Maus !

Wellicht tip voor andere gekken die een bandrecorder kopen :-)

Marvin


Maus

Oh das inderdaad handig! Wist niet dat dat met HDMI kan..

Marvin

Er is gelukkig altijd wel een omweg te bedenken, je moet hem alleen even bedenken.
Feit blijft dat het gewoon raar is dat het er niet gewoon is ingebouwd. Al gebruikt bijna niemand het, het hoort er gewoon in.

Maus

Ik denk het niet, die ene zeldzame persoon van de 1000 die een recorder heeft...