CD digitaal of Analoog aansluiten

Gestart door govi73, oktober 07, 2017, 14:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Mijn cd speler (CD6003)  is analoog aangesloten op mijn receiver (SR6005).
Geluid heb ik altijd beetje vlak en hoog gevonden, maar was er overwegend wel tevreden mee.

Nu heb ik voor de lol eens een cd gedraaid in de Blu Ray (UD7007). Deze is digitaal (HDMI) aangesloten op de Receiver.

Dit geluid vind ik eigenlijk mooier, minder hoog en klein beetje meer dynamischer.
Deze ervaring heb ik ook met mijn digitaal aangesloten Sonos Connect. (Met digitale coax)

Kan ik ervan uitgaan dat wanneer ik een digitale kabel koop voor de cd speler dat het geluid dan ook verbeterd?
Ik kan niet testen want ik heb zo'n kabel niet. De CD6003 beschikt niet over een hdmi- en digitale coax aansluiting namelijk.

Misschien zijn er andere tips, altijd welkom.

En ja, ik speel nog veel cd's af, koop ze ook nog.  redface






Zep

Je speelt als het goed is de cd af over de dac van CD6003, wanneer je die digitaal gaat aansluiten op SR6005 zal het over de dac van de receiver gaan.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Dat laatste hoef je jezelf niet voor te schamen, hele volk stammen hier kopen nog cd's.

Welke digitale uitgang heeft je cd-speler dan wel, een optische?

Overigens , als het zoveel beter via de UD7007 klinkt had ik de cd-speler verkocht  :wink: :wink:
Maar dat ben ik, of je cd-speler via optisch (daar ga ik even vanuit) beter klinkt dan via z'n eigen dac is ltig te zeggen.

Sommigen horen geen verschil andere weer wel, het is geen exacte science maar vaak ook een interpretatie van wat men hoort en dat is subjectief. 
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

renes59

Citaat van: govi73 op oktober 07, 2017, 14:49:31
En ja, ik speel nog veel cd's af, koop ze ook nog.  redface
Welkom in de club, ik draai ook cd's ( en lp's) en koop ze ook nog. :-)
Streamen?, het zal wel alleen niet voor mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Analoog aansluiten indien de dac van de cdp meer hoogwaardig is dan die van de receiver en dat schat ik wel zo in.

sjoek

Ik zou even naar de action gaan voor een optisch kabeltje en dan gewoon zelf testen wat je het beste vind klinken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

govi73

Blijkt dat de cdp toch een coax output heeft. Dus kon ik het toch testen. Tot mijn verbazing vond ik analoog mooier klinken. Toen eens audyssey off gezet voor de cdp. Dat is ietsje voller en ruimtelijker. Zo laat ik het voorlopig maar even. Wel jammer dat de instellingen niet per bron ingesteld kunnen worden. Dan zou ik voor de cdp minder hoog erin hebben gezet. Doe ik dat nu dan is dit ook standaard voor de andere bronnen.


Hoewie Loewie

Citaat van: renes59 op oktober 07, 2017, 17:06:55
Welkom in de club, ik draai ook cd's ( en lp's) en koop ze ook nog. :-)
Streamen?, het zal wel alleen niet voor mij.
Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Als aanvulling kan ik nog melden ook nog cassettebandjes af te spelen. Mijn oude van vroeger. Hoofdzakelijk TDK SA90. Hiervoor gebruik ik een prima Marantz SD1020 deck.
HB

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl