Marantz PM14s1 icm B&W CM10s2

Gestart door Lucasluuc, oktober 05, 2017, 13:18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucasluuc

Hallo iedereen,

Momenteel bestaat mijn stereo uit een Marantz PM14s1 samen met B&W's 683s2.

Aangezien de prijs van de B&W CM10s2 aardig aan het dalen is, zit ik te overwegen om deze aan te gaan schaffen.
Voordat ik ergens ga proefluisteren en het risico loop verliefd te worden, vroeg ik me af of dit een goede combi zou  zijn met mijn versterker. Ik heb geen zin om vervolgens ook weer geld voor een nieuwe/andere versterker neer te gaan leggen  :wink:

Voor de duidelijkheid de versterker levert 90 watt@ 8 ohm // 140 watt@4 ohm. Gegevens CM10s2: gevoeligheid 90 db, impedantie 8 ohm (min 3.1)

Alvast bedankt voor een reactie  hello

Groet

renes59

Lijkt me geen verkeerde combinatie, moet lukken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Frits Denon

Als je een goede zaak hebt waar je kunt kopen zou ik zeggen, uittesten thuis en vergelijken.

Heb gelezen dat de nieuwe redelijk wat stroom vraagt. Zou dus sowieso gaan testen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Maak je eerder zorgen over hoe de speakers het in jou ruimte doen.
Dus als je de kans niet hebt deze thuis te beluisteren, niet doen.
Speakers klinken in elke andere ruimte anders.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

polleke_cgc

#4
Heb een tijdje geleden die 2 luidsprekers ook beluisterd (samen met nog wat B&W "dingen"). De CM 10 S2 is echt wel de betere van de 2.
Dat de prijs aan het zakken is, is logisch omdat onlangs de opvolger van de CM serie is uitgebracht (de 7xx S2 serie). Die laatste heb ik nog niet kunnen beluisteren.

De prijs is ook weer wat hoger : Die 702 S2 is nu 1999 euro per stuk, waar de catalogusprijs van de CM10S2 1800 euro was. Denk dat ze daar nu vlotjes een 500 euro vanaf doen... Zullen waarschijnlijk wel demo-modellen zijn, want veel voorraad zal er niet meer zijn.

xander32

Citaat van: Frits op oktober 05, 2017, 14:07:12
Als je een goede zaak hebt waar je kunt kopen zou ik zeggen, uittesten thuis en vergelijken.

Heb gelezen dat de nieuwe redelijk wat stroom vraagt. Zou dus sowieso gaan testen.

Citaat van: SB_Marantz op oktober 06, 2017, 10:06:40
Maak je eerder zorgen over hoe de speakers het in jou ruimte doen.
Dus als je de kans niet hebt deze thuis te beluisteren, niet doen.
Speakers klinken in elke andere ruimte anders.



:gp:


Lucasluuc

Bedankt voor de reacties.

Citaat van: SB_Marantz op oktober 06, 2017, 10:06:40
Maak je eerder zorgen over hoe de speakers het in jou ruimte doen.
Dus als je de kans niet hebt deze thuis te beluisteren, niet doen.
Speakers klinken in elke andere ruimte anders.

Is dit niet met elke speaker zo? Of geldt dat voor deze speaker extra?
Mocht ik ze thuis eerst kunnen testen dan ga ik dat zeker doen. Met de huidige ook gedaan. Echter heb ik die nieuw gekocht. Als ik de CM 2e hands zou kopen zou dat dus lastig worden..

Klopt dat de dalende prijzen van de CM, zowel nieuw als tweedehands, te maken hebben met de lancering van de 700 serie. Die laatste is me voorlopig nog wat te prijzig  :wink:

RoGEK

Een goeie vriend van me heeft ook de CM10S2 gekocht een maandje ofzo gelden.
doen ht bij hem zelfs erg goed icm een SR7011.

Uiteraard is er meer uit te halen met een mooie dedicated stereo amp maar dit klinkt stiekem toch ook best goed.

Hij heeft een vrij moderne en strakke ruimte en klinken daar echt niet verkeerd.
Verschil tussen de CM9S2 en de CM10S2 is trouwens best groot.

de 10 speelt veel open en ruimtelijker.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17