SW aansluiten op de SR7011

Gestart door Fritz, september 30, 2017, 21:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fritz

hallo beste forum leden,

Even een vraag ik heb 2 SW staan van klipsch de R-115SW is het nu verstandig om deze met een Y-Kabel aan te sluiten of gewoon met een enkele SW kabel .

vast bedank voor jullie reactie .


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Fritz

Citaat van: Stadium III op september 30, 2017, 21:51:44
Ik heb 2 enkele kabels liggen

zou het verschil maken ? ik heb echt geen idee

Stadium III

Nee denk het niet bij mijn 7005 iig krijgt iedere subwoofer het zelfde signaal,meschien bij de nieuwere types wel ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maus

Sorry dat ik inbreek maar wat is de Y kabel precies? De 'speakersignaal' kabel?

geoffreyvanvugt

#5
Citaat van: Fritz op september 30, 2017, 21:13:32
hallo beste forum leden,

Even een vraag ik heb 2 SW staan van klipsch de R-115SW is het nu verstandig om deze met een Y-Kabel aan te sluiten of gewoon met een enkele SW kabel .

vast bedank voor jullie reactie .

Sub uitgang 1 en 2 gebruiken.. De Marantz kalibreert dan ook de dubbele sub. Je kan wel op de 2 losse kabels weer een Y kabel gebruiken volgens mij om LFE/Left en right in te gebruiken van je subs. Het schijnt dan zo te zijn dat de Subs dan eerder geactiveerd worden. Ik heb het met een enkele sub zo. Het zou 5db uitmaken kwam ik op google ergens tegen.

Hier kwam ik dat tegen..
http://www.electronicare.nl/blog/subwoofer-aansluiten/
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Het maakt zeker een verschil, zoals Geoffrey het hieronder aangeeft. AQ heeft betreffende y splitters in het assortiment, de kosten zijn te overzien.

Citaat van: geoffreyvanvugt op oktober 01, 2017, 03:08:50
Sub uitgang 1 en 2 gebruiken.. De Marantz kalibreert dan ook de dubbele sub. Je kan wel op de 2 losse kabels weer een Y kabel gebruiken volgens mij om LFE/Left en right in te gebruiken van je subs. Het schijnt dan zo te zijn dat de Subs dan eerder geactiveerd worden. Ik heb het met een enkele sub zo. Het zou 5db uitmaken kwam ik op google ergens tegen.

Hier kwam ik dat tegen..
http://www.electronicare.nl/blog/subwoofer-aansluiten/

:gp:

Fritz

 HB super bedankt voor de reactie, ik ga maandag even zo'n Y kabel halen ipv de enkele .

geoffreyvanvugt

Citaat van: Fritz op oktober 01, 2017, 09:06:55
HB super bedankt voor de reactie, ik ga maandag even zo'n Y kabel halen ipv de enkele .

Voor elke sub 1 dus??
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Er stond mij bij dat een dubbele aansluiting aan de sub zijde 3db winst gaf. 5 kan natuurlijk ook, is al weer een tijdje terug dat ik me hier in heb verdiept. Maar je kan dus ook gewoon je volume knop harder zetten om het zelfde effect te bereiken.

Stadium III

Als je 2 uitgangen hebt op je sr dan iig die gebruiken,verder een y spillter op de 115 vindt ik onzin,
Beesten hebben power genoeg dus die paar db lig je niet wakker van
Verder het inschakelen van de subwoofer geef je vanuit de sr een paar db erbij

Wat de nieuwe audyssey doet weet ik nog niet bij een dubbele subwoofer setup
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Op m'n toenmalige Velo subjes, gaf het een duidelijk positief effect, al was het enkel betreft het autom. aanspringen bij een signaal vanaf de (stereo-)versterker.

Fritz

zo de Y splitters zitten erop ... zal wel aan mijn gehoor liggen maar vind de SW veel voller van geluid ... meer aanwezig maar dat zal wel komen door de extra DB , heb namelijk niets afgesteld na inpluggen ...

Marvin

Waarschijnlijk klinkt het 5db voller.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)