stroom draad 1508 en 7011

Gestart door Fritz, september 30, 2017, 14:52:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fritz

beste mede forum leden,

Hierbij even een melding/vraag/opmerking.

Ik heb vandaag de NR1508 binnen gekregen voor jr zijn kamer nu viel mij direct op dat de stroomkabel dikker is als van mijn SR7011, de 1508 heeft een 2x1.0 mm en de 7011 2x0.75 ?? vreemd lijkt mij als een beest als 7011 een dunnere stroom kabel heeft als de 1508.

Nu heeft mijn SR7011 na update ruis op tweeters van al mijn boxen incl surround  ?? nog iemand last van dit euvel ? denk er overna om het retour te sturen ( 4 maanden oud ) of zou ik eerst nog kunnen testen door een een reset te doen naar fabrieksinstelling , maar wat gebeurd er dan met de auro/atmos update wie erop zit ? wordt deze na reset weer gewoon geïnstalleerd ? ga eerst nog even kijken wat er gebeurd als ik de dikke 1.0 mm draad er aanhang of hiermee de ruis weg gaat.

keep you posted   

Brutus

Helemaal niets gebeurt er dan. Als het draad te dun zou zijn zou het heet moeten worden. Zoveel trek zo'n versterker nu ook weer niet.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Normaal lampendraad tot 1200watt ofzo, en dat is dun hoor.

pdufrenne

Een reset, of terug naar fabrieksinstellingen, kan nooit kwaad.
De firmware update blijft zitten. Die krijg je er niet meer uit.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Brutus

Citaat van: marvin op september 30, 2017, 15:51:04
Normaal lampendraad tot 1200watt ofzo, en dat is dun hoor.

Dat bedoel ik, wat trek de SR, ergens tussen de 350-400w?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin


Fritz

Dank voor jullie reacties ,

Dan blijft mij toch de vraag waarom Marantz dan een dikkere draad gebruikt voor het nieuwe type
?  denk dat ze nog wat dik draad hadden liggen en dit op moest  :schater:

Maus

Heeft meer met wisselende regelgeving te maken en wellicht inderdaad wat er eerst op moest of goedkoopste was op dat moment. Draaddikte maakt geen reet uit voor eventuele ruis. Dan is er iets mis.

Ik zie net op plaatjes dat het een gewone eurostekker betreft die ook achterin PC's zitten... Deze worden gewoon OEM ingekocht. Zal echt niet door Marantz opnieuw bedacht worden.

Marvin

Kan me ook niet voorstellen dat ze die stekkers daar zelf staan te persen.

Brutus

Citaat van: Fritz op september 30, 2017, 16:26:39
Dank voor jullie reacties ,

Dan blijft mij toch de vraag waarom Marantz dan een dikkere draad gebruikt voor het nieuwe type
?  denk dat ze nog wat dik draad hadden liggen en dit op moest  :schater:

Inderdaad, misschien hadden ze nog een partij over van een paar duizend van deze voedingskabels  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20