Wat betekent mijn Audiofiele hobby voor mij nou eigenlijk?

Gestart door Rob46, september 29, 2017, 19:02:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op september 30, 2017, 15:19:22
Denk dat de manier van afspelen geen eigenlijke rol speelt voor hoe je de muziek beleeft. Dat het voor sommige wel als iets belangrijks wordt ervaren is niet zo gek, muziek is emotie. Dus de manier hoe je dat nummer ten gehore hebt gebracht, welke handelingen, kan wel degelijk van belang zijn. Voor mij maakt het niets uit waar het uit of vanaf getoverd wordt. Vind zelf vooral het bedieningsgemak met mn iPad, en daarmee de gehele collectie door swipe, wel erg handig.
De manier van afspelen is bij mij een wezenlijk onderdeel van muziekbeleving: set aanzetten, lp/ cd uitkezen, etc. Voor mijn broertje, een fervent muziekliefhebber, volstaat sonos i.c.m. spotify. Ieder zijn meug.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: xander32 op september 30, 2017, 08:13:45
Wat is fysieke media? Kan je een nas of ext hdd ook als fysieke geluidsdrager zien?

Ik bedoel inderdaad een fysieke geluidsdrager zijnde een cd of lp. Je zou een nas ook als fysiek medium kunnen zien.
En zoals ik het schreef is het ook wel heel zwart wit. Of ik daadwerkelijk gelijk alles zou verkopen betwijfel ik. Het blijft mooi om die losse componenten te zien staan natuurlijk.
Ik wou meer aangeven dat het verschil in geluidskwaliteit tussen mijn heos 3 en marantz tannoy combi te verwaarlozen is met de muziek die ik luister. Als ik hele dagen muziek als diana krall zou draaien dan is het een wereld van verschil. Echter is dat simpel gezegd max 5% van mijn muziekluisteren. En dan zou ik gemak boven geluidskwaliteit kiezen. Echter blijft voor mij het mooiste om cd of lp te draaien. Het houd je bezig  :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Om even op de originele vraagstelling terug te komen. Ik ben wel een beetje een hardware man dus dat zal altijd mijn interesse blijven houden. Voor de rest betekend het ca. 4 uur per dag muziek aan, de ene keer heel bewust de andere keer onbewust op de achtergrond. Maar ik vind het altijd stil zonder muziek  :-)

Voorbeeld: zelfs met een BBQ met vrienden heb ik er graag nog een muziekje bij, al is het maar Spotify over de JBL bluetooth speaker van m'n dochter  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


bert50

Voor mij is het een hele fijne manier van ontspannen zeker als ik vrij ben.
Net als Brutus ben ik ook wel een hardware fan maar dat is een onderdeel van de hobby.
Heerlijk van mooie muziek genieten alleen ben ik ook niet erg lekker stront verkouden en hangerig uit bed gekomen uit de nacht .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Citaat van: bert50 op oktober 02, 2017, 15:58:30
Voor mij is het een hele fijne manier van ontspannen zeker als ik vrij ben.
Net als Brutus ben ik ook wel een hardware fan maar dat is een onderdeel van de hobby.
Heerlijk van mooie muziek genieten alleen ben ik ook niet erg lekker stront verkouden en hangerig uit bed gekomen uit de nacht .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sterkte, woensdag wel opgeknapt, hoop ik!

Cornelis1921

Muziek, muziek, en nog eens muziek... en dan pas de spullekes omdat ter gehore te brengen. In het begin, zo tussen 1999 en 2005 (het begin van een hernieuwde kennismaking met deze hobby), was dat bijna precies het tegenovergestelde. Van alle goede muziek moet men leren houden, ervoor openstaan en er tegelijkertijd rustig voor gaan zitten, het tot je toelaten en ervan genieten, vooral genieten. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.


KayaRahnee

Rust en emotie wanneer ik luister naar mooie klanken die in z'n geheel muziek vormen.
Onrust en twijfel wanneer ik weer eens op zoek ben naar nog mooiere klanken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WilliamB

Citaat van: KayaRahnee op oktober 10, 2017, 23:12:10
Rust en emotie wanneer ik luister naar mooie klanken die in z'n geheel muziek vormen.
Onrust en twijfel wanneer ik weer eens op zoek ben naar nog mooiere klanken.
:gp:
Ik kan mij hier helemaal mee vinden. Ook voor mij rust en genieten van film en muziek.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3