Welke voorkeur(en) van muziekgenre(s) heeft jouw set?

Gestart door Rob46, september 29, 2017, 18:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Of laat jouw set alles moeiteloos naar volle tevredenheid horen? Mijn set houdt van klassiek, jazz, trance en electronische muziek. Pop klinkt goed, maar met meer wisselvalligheden. Waarschijnlijk de verschillende opnamekwaliteiten die een rol spelen? In de genoemde favoriete genres ervaar ik nauwelijks verschillen in de weergave.

Frits Denon

Ik ben zeer tevreden met wat mijn set laat horen. Merk echter wel duidelijk verschil in opname kwaliteit. Draai voor het echte luisterwerk met name naar CD. Heb me net laten voorlichten over de mogelijkheden van Tidal. Dat spreekt me wel aan.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Beetje met een EQ rommelen en alles klinkt eigenlijk wel.

Zep

Citaat van: Rob46 op september 29, 2017, 18:26:48
Of laat jouw set alles moeiteloos naar volle tevredenheid horen? Mijn set houdt van klassiek, jazz, trance en electronische muziek. Pop klinkt goed, maar met meer wisselvalligheden. Waarschijnlijk de verschillende opnamekwaliteiten die een rol spelen? In de genoemde favoriete genres ervaar ik nauwelijks verschillen in de weergave.

Hoewel ik de laatste tijd veel jazz en electronische muziek beluister verbaas ik me steeds weer waneer ik wat uitstapjes maak richting rock en pop, klinkt gewoon ook heel lekker  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pietjepc

Mijn set gaf aan geen voorkeur te hebben en aangezien ik alles wel prima klinken vind, sluit ik me daarbij aan :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

renes59

#5
Mijn voorkeuren geeft mijn set moeiteloos weer, blues, jazz, klassiek, country, americana, folk en pop. Het hardste waar ik naar luister is Van Halen de 1e lp/cd en da gaat ook goed. Niet al te hard, 80dB is hard genoeg.
Er zitten natuurlijk grote verschillen in de kwaliteit maar dat ligt aan de opnames en hoe het op de drager is gekomen. Tussen de opname en hoe het erop komt zitten ook grote verschillen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Matt

Het hardere rock (bass) werk is hier wat minder.
Akoestiek of de kleine gesloten kast (of de combinatie van de 2)... Of gewoonweg de opnamekwaliteit  :-o

Klassiek, jazz, blues, vocale muziek (Sade, Melanie de biasio, lorena mckennıt),... klinkt werkelijk elke keer top!
En bij klassiek en jazz vind ik de lage tonen subliem.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

Mijn set geeft in het algemeen klassiek en jazz moeiteloos weer, maar heeft meer moeite met diverse soorten pop, en dat integenstelling tot prog en elektronisch, welke vloeiend ten gehore worden gebracht. :-) Verschillende CD-albums van Peter Gabriel echter overlopen mijn Harbeths in het laag. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Mijn buizenset houdt van akoestische muziek/ jazz/ vocalen. Voor hardrock is mijn garageset beter geschikt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Alle muziek die ik afspeel van jazz tot hardrock klinkt gewoon goed. En als ik de sub er bij aanzet is hardcore ook zeker goed te luisteren. Blinkt de set ergens in uit? Hele goede opnames, dan hoor je elk zuchtje tingeltje tangeltje. maar dat komt zelden voor want het meest word er rock en hardrock gedraait en dat zijn vaak geen audiofiele opnames.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Citaat van: sjoek op september 30, 2017, 07:49:34
... want het meest word er rock en hardrock gedraait en dat zijn vaak geen audiofiele opnames.


herkenbaar  frusty
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maus

Citaat van: Cornelis1921 op september 30, 2017, 00:16:36
Mijn set geeft in het algemeen klassiek en jazz moeiteloos weer, maar heeft meer moeite met diverse soorten pop, en dat integenstelling tot prog en elektronisch, welke vloeiend ten gehore worden gebracht. :-) Verschillende CD-albums van Peter Gabriel echter overlopen mijn Harbeths in het laag. :-(

Wacht maar tot de 8005 er staat :D