SA-14S1 vs SA-14S1 SE

Gestart door erwinc, september 29, 2017, 10:58:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwinc

Is er veel verschil in geluidskwaliteit tussen de Marantz SA-14S1 en SA-14S1 SE? Ik zou die voor 80% gebruiken als DAC voor een externe streamer.

Of wacht ik beter op de aankomende ND-8006 voor cd en streaming?

AkTeVox

De SA14s1 (SE) is er eentje uit de premium reeks en de ND8006 is een range product....

xander32

... geen antwoord op de graag van de ts. Zelf weet ik het antwoord ook niet.

Citaat van: AkTeVox op september 29, 2017, 14:33:40
De SA14s1 (SE) is er eentje uit de premium reeks en de ND8006 is een range product....

Brutus

Ligt er ook een beetje aan wat je als externe streamer in gedachte hebt, ik ken de ND8006 niet (is dat een Marantz?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Komt spoedig op de markt, een Marantz combi van streamer en cdp.

Citaat van: Brutus op september 30, 2017, 04:02:02
Ligt er ook een beetje aan wat je als externe streamer in gedachte hebt, ik ken de ND8006 niet (is dat een Marantz?


erwinc

Citaat van: Brutus op september 30, 2017, 04:02:02
Ligt er ook een beetje aan wat je als externe streamer in gedachte hebt, ik ken de ND8006 niet (is dat een Marantz?

Dat moet ik nog bekijken. Ik dacht aan een Bluesound Node 2 of Electrocompaniet Rena S-1.

erwinc

Citaat van: xander32 op september 30, 2017, 09:34:33
Komt spoedig op de markt, een Marantz combi van streamer en cdp.

Ik vind het jammer dat er in de Premium range niet veel keuze is wat streaming betreft.

AkTeVox

Citaat van: xander32 op september 29, 2017, 20:16:39
... geen antwoord op de graag van de ts. Zelf weet ik het antwoord ook niet.

Je mag er toch vanuit gaan dat een premium toestel beter presteert dan ééntje uit de range.
Anders kunnen ze de gehele premium lijn afvoeren wegens bedrog...

Brutus

Ben op zich niet zo gecharmeerd van die combi streamers, zeker die Marantz zijn niet zelden zonder veel problemen.
Daarna is Marantz op gebied van apps maken gewoon dramatisch slecht.

Kan alleen iets zeggen over de Node 2, die is fantastisch en met een super goed werkende app.
Dus persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan, een premium cd-speler met dac en een goede streamer.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op september 30, 2017, 13:00:52
Je mag er toch vanuit gaan dat een premium toestel beter presteert dan ééntje uit de range.
Anders kunnen ze de gehele premium lijn afvoeren wegens bedrog...

Zit dat er ook niet een beetje in

Hij is vast mooier gebouwd dikker plaatwerk netter afgewerkt maar bij een ABX test ?

Maar als ik zou mogen kiezen ging ik ook voor de Premium  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Indien je m.n. op zoek bent naar een dac en niet perse een cdp nodig hebt; kijk eens naar Shiit  Gungnir. En de genoemde Node streamer schijnt tevens een goede tip te zijn.


Citaat van: erwinc op september 29, 2017, 10:58:46
Is er veel verschil in geluidskwaliteit tussen de Marantz SA-14S1 en SA-14S1 SE? Ik zou die voor 80% gebruiken als DAC voor een externe streamer.

Of wacht ik beter op de aankomende ND-8006 voor cd en streaming?

AkTeVox

Citaat van: John Wx op september 30, 2017, 22:57:19
Zit dat er ook niet een beetje in

Hij is vast mooier gebouwd dikker plaatwerk netter afgewerkt maar bij een ABX test ?

Mss een betere DAC ? :-o


Citaat van: John Wx op september 30, 2017, 22:57:19
Maar als ik zou mogen kiezen ging ik ook voor de Premium  :-D

:-D :-D :-D :-D

erwinc

Citaat van: xander32 op oktober 01, 2017, 05:23:30
Indien je m.n. op zoek bent naar een dac en niet perse een cdp nodig hebt; kijk eens naar Shiit  Gungnir. En de genoemde Node streamer schijnt tevens een goede tip te zijn.

Zou ook nog graag een goede cd speler hebben. Denk dus vooral aan een SA-14S1 SE in combinatie met een Bluesound node 2 voor streaming. Of de nieuwe ND8006 afhankelijk van de kwaliteit/mogelijkheden.

xander32

Als onderstaande jouw twee opties zijn, zou ik zonder enige twijfel voor de eerst variant gaan; SA14s1SE en Bluesound Node 2  :yes:. Dan heb je een premium (sa)cdp, dito dac en een streamer met een super goede bediening middels app.

Citaat van: erwinc op oktober 01, 2017, 18:36:58
Zou ook nog graag een goede cd speler hebben. Denk dus vooral aan een SA-14S1 SE in combinatie met een Bluesound node 2 voor streaming. Of de nieuwe ND8006 afhankelijk van de kwaliteit/mogelijkheden.