Marantz 6350 - element vervangen voor een leek.

Gestart door Zwamy, september 27, 2017, 23:09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zwamy

Afgehaald bij de Knack. De AT95'N' is dus enkel de naald. Wel misleidende foto... Heb het teruggebracht en heb bij Conrad besteld.

JohnWx

Citaat van: Zwamy op oktober 07, 2017, 18:07:14
Afgehaald bij de Knack. De AT95'N' is dus enkel de naald. Wel misleidende foto... Heb het teruggebracht en heb bij Conrad besteld.

Als je wat wilt weten over het afstellen is niet zo moeilijk

Veel luisterplezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zwamy

#17
Hoe ik de arm moet afstellen heb ik al opgezocht. Eerst de arm in balans zetten en dan 1,5 gram erbij draaien. Moet je de naald/element ook op een bepaalde hoogte zetten?

sjoek

Citaat van: Zwamy op oktober 07, 2017, 18:07:14
Afgehaald bij de Knack. De AT95'N' is dus enkel de naald. Wel misleidende foto... Heb het teruggebracht en heb bij Conrad besteld.

Dat is balen... hadden ze er inderdaad wel even duidelijk bij kunnen zetten.

Ik neem aan dat het met de hoogte wel goed zit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

#19
Citaat van: Zwamy op oktober 07, 2017, 20:52:22
Hoe ik de arm moet afstellen heb ik al opgezocht. Eerst de arm in balans zetten en dan 1,5 gram erbij draaien. Moet je de naald/element ook op een bepaalde hoogte zetten?

Google even op de term 'Protractor turntable' en er gaat een wereld voor je open. Het element moet ook goed in de houder zitten van je tafel.


JohnWx

Citaat van: Zwamy op oktober 07, 2017, 20:52:22
Hoe ik de arm moet afstellen heb ik al opgezocht. Eerst de arm in balans zetten en dan 1,5 gram erbij draaien. Moet je de naald/element ook op een bepaalde hoogte zetten?

Kan zijn dat je het element of arm zal moeten verlagen / verhogen maar 95% hoort dat niet

Gewoon platen kopen afstellen zoals al werd gezegd er is veel te vinden op internet


EN genieten je gaat veel ontdekken met oudere platen maar ook nieuwe pas of is verslavend wil je weer alleen 180 grams platen, ken de ziekte  8-) 8-) 8-) 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: Zwamy op oktober 07, 2017, 20:52:22
Hoe ik de arm moet afstellen heb ik al opgezocht. Eerst de arm in balans zetten en dan 1,5 gram erbij draaien. Moet je de naald/element ook op een bepaalde hoogte zetten?

1: Tafel waterpas zetten
2: Element monteren
3: Correcte naalddruk afstellen
4: Anti-skating afstellen
5: M.b.v de protractor de fouthoek afstellen en element vast zetten.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

sjoek

Citaat van: SB_Marantz op oktober 09, 2017, 10:02:16
1: Tafel waterpas zetten
2: Element monteren
3: Correcte naalddruk afstellen
4: Anti-skating afstellen
5: M.b.v de protractor de fouthoek afstellen en element vast zetten.

:gp: mooi stappenplan
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM