De set van RicoRocks

Gestart door RicoRocks, september 24, 2017, 17:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RicoRocks

Pm 11s3

Tannoy xt8f
Icm auralex subdude II

Bluesound node
Tidal

Dual cs5000 icm ground-it en clamp it
Nagaoko mp 200

HB
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

RicoRocks

Ik ben nu nog in bezit van tannoy reference loudspeaker cable, ik vind die erg tegen vallen. Het geluid komt niet los van de speaker en weinig diepte in het geluidsbeeld. Nu weer mijn oude kabel van audioquest X-2 erop gezet (4 euro de meter) en klinkt al veel beter :-o. Heb nu de van van damme 6mm uplc-ofc  besteld icm jumpers. Hopelijk geeft dat nog net iets extra's,  maar al erg tevreden,  fantastisch geluid die marantz.  Net 2 dagen in bezit en non stop aan het luisteren  :kwijl:
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

Paul

Is de kabel wel ingespeeld ?    :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32



Nice. Is het een fijne combi Marantz - Tannoy?

Rob46

Mooie set! Prachtige luidsprekers! En....ook hier is weer een heuse vinyl liefhebber aangesloten. Welkom!

lo

Citaat van: RicoRocks op september 24, 2017, 17:42:13
Het geluid komt niet los van de speaker en weinig diepte in het geluidsbeeld.

Zijn behoorlijke speakers zo te zien, hoever staan ze van de wand?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RicoRocks

Dank jullie wel.

Citaat van: xander32 op september 24, 2017, 18:53:39


Nice. Is het een fijne combi Marantz - Tannoy?

Ik vind dat het heel erg goed combineert. Gedetailleerd zonder dat dit ten koste gaat van de beleving. Het middengebied is fantastisch en de bass  :kwijl: heerlijk nog niet zo gehoord door deze speakers, zoveel lagen in een bassnoot, het rolt de kamer in. Nou heb ik niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Ik ben begonnen met onkyo 818 en MA bx5. --> denon pma 1520ae en bx5 --> denon en xt8f en nu met de Pm 11s3. Beter als ooit te voren

Citaat van: Paul op september 24, 2017, 18:41:26
Is de kabel wel ingespeeld ?    :evil:

Mijn aanname is dat de kabels al gebruikt zijn. Al zien ze eruit als nieuw. Zou het zoveel kunnen schelen als de kabels zijn ingespeeld? ik dacht eerst dat er sprake was van een mismatch versterker --> speakers (heb de versterker blind gekocht). wel mooi  gedetailleerd en een betere bass dan die met de audioquest x2, maar geen beleving. (diepte, ruimtelijkheid) kreeg de speakers niet aan het zingen zeg maar :roll:

Citaat van: Rob46 op september 24, 2017, 19:04:19

Dank je wel Rob. Vinyl is een geweldig medium. Nu langzaam op zoek naar een nieuw platenspeler
:schater: stopt het ooit???  :schater:

Mooie set! Prachtige luidsprekers! En....ook hier is weer een heuse vinyl liefhebber aangesloten. Welkom!
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

RicoRocks

Citaat van: lo op september 24, 2017, 19:21:58
Zijn behoorlijke speakers zo te zien, hoever staan ze van de wand?

30cm. de baspoort loopt via de onderkant speaker naar voren, hierdoor is/zou plaatsing dicht tegen de achterwand mogelijk/mogelijk moeten zijn
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

lo

Heb je al wel eens geprobeert de speakers een behoorlijk eind de kamer in te zetten om te beluisteren wat het resultaat is? Ze staan ook ingedraaid zie ik, je zou ze ook eens recht kunnen plaatsen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

geoffreyvanvugt

Mooie set zeer zeker. Maar krijgt je versterker genoeg flow zo met het plankje er bijna letterlijk op?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

RicoRocks

Citaat van: lo op september 24, 2017, 19:56:02
Heb je al wel eens geprobeert de speakers een behoorlijk eind de kamer in te zetten om te beluisteren wat het resultaat is? Ze staan ook ingedraaid zie ik, je zou ze ook eens recht kunnen plaatsen.

Bedankt voor uw advies ik denk echter dat het een mismatch is qua kabel, omdat ik het gewenste effect wat ik bij de reference mis wel terug hoor in de audioquest x2. Ben verbaast hoeveel verschil er in een speakerkabel kan zitten. Al is het een top kabel die tannoy reference, maar niet in deze combinatie. Hij gaat de deur helaas uit.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/kabels/m1206629997-van-den-hul-tannoy-reference-speakercable.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=2

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 24, 2017, 20:30:10
Mooie set zeer zeker. Maar krijgt je versterker genoeg flow zo met het plankje er bijna letterlijk op?

Er zit 1cm ruimte boven, ook aan de onderkant zitter er ventilatie roosters. ik vond het zelf ook wat krap, maar na een avond goed spelen wordt de versterker amper warm. Wel hoog ik hem wat voor de zekerheid iets op.

Mooi om te zien dat het forum zo actief is. De liefhebberij is gelukkig nog niet uitgestorven, zoals de meeste hifi winkels. Cheers! pompom
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

Zep

Mooie set  :yes:
Welkom op het forum  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Mooie set. Gefeliciteerd er mee!   :yes:

Wat die kabels betreft, kan ik je gelijk geven dat de Tannoy/VDH kabel een beetje saai is.
Ik heb nog zo'n set liggen en was er niet van onder de indruk.

Als AQ je goed bevalt, kijk dan eens bij hun Type 4. Zeer goede kabel voor het geld.

Ik heb zelf een PM-KI Pearl en heb gemerkt dat deze toch wel wat ruimte boven zich nodig heeft.
Anders hoopt het zich er boven langzaam op en dus ook in de versterker.




RicoRocks

Citaat van: jowa op september 24, 2017, 20:52:43


Als AQ je goed bevalt, kijk dan eens bij hun Type 4. Zeer goede kabel voor het geld.

Ik heb zelf een PM-KI Pearl en heb gemerkt dat deze toch wel wat ruimte boven zich nodig heeft.
Anders hoopt het zich er boven langzaam op en dus ook in de versterker.

TY jowa :gp:
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200