SR5004 springt plots in standby stand

Gestart door Johan Koole, september 23, 2017, 17:19:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan Koole

Hoi,

Mijn sr5004 sprong gisteravond terwijl ik tv keek vanuit het niets in stand-by stand, van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet uit die stand.
Wat ik geprobeerd heb is:

* aan uit knop wat langer ingedrukt houden met inschakelen
* reageerd niet op afstand bediening (nieuwe batt)
* netstroom eraf gehaald voor een min.

Heeft iemand een idee?

Groeten Johan


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan Koole


Stadium III

Protect denk ik ,alle kabels los en dan eruit halen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan Koole

Oké, dus netsnoer en speaker en HDMI aansluitingen loskoppelen?
En wat bedoel je met eruit halen?

CBdicX

Citaat van: Johan Koole op september 23, 2017, 21:52:54
Oké, dus netsnoer en speaker en HDMI aansluitingen loskoppelen?
En wat bedoel je met eruit halen?

Uit de protect mode halen, zoals in de maunal omschreven staat.
Ook de stroomkabel er voor minimaal 10 minuten af wil vaak werken.
Die 10 minuten is om alle elco's leeg te laten lopen, dan is de versterker/receiver pas echt "dood" en kan je normaal gesproken weer opstarten.

Johan Koole

Heb de netspanning voor minstens 30min eraf gehaald en opnieuw geprobeerd maar zonder succes, alle kabel aansluitingen losgekoppeld en wederom zo'n 30 min gewacht en toen alleen de netspanning weer aangesloten maar weer zonder resultaat.
Tevens kan ik in de manuel niet terug vinden om hem uit protect te halen, heb je hier wat specifiekere info van?

Alvast bedankt, Johan

Ron_Z

#7
Pagina 72 van de Engelstalige handleiding voor reset:
Should the operation or display seem to be abnormal,reset the unit with the following procedure.
This unit is turned on, press and hold the SURR. MODE + CLEAR buttons simultaneously for 3
seconds or more. Remember that the procedure will reset the settings
of the function selector, Surround mode, delay time,
TUNER PRESET etc., to their initial settings.

Succes

Aanvulling: Voor de zgn Pop of Death schijnt deze combi te werken: Surr. Mode" + "Exit" + "Clear

CBdicX

Citaat van: Johan Koole op september 24, 2017, 13:26:07
Heb de netspanning voor minstens 30min eraf gehaald en opnieuw geprobeerd maar zonder succes, alle kabel aansluitingen losgekoppeld en wederom zo'n 30 min gewacht en toen alleen de netspanning weer aangesloten maar weer zonder resultaat.
Tevens kan ik in de manuel niet terug vinden om hem uit protect te halen, heb je hier wat specifiekere info van?

Alvast bedankt, Johan
De reactie van Ron Z bedoelde ik.........

Johan Koole

Hoi, heb alle tips opgevolgd helaas zonder succes, hij ligt nu bij de reparateur dus ff afwachten, bedankt voor jullie reacties, wordt vervolg....

Gr Johan

Johan Koole

.....het heeft ff geduurd maar ik heb hem eindelijk terug, de reparateur heeft er niet veel aangedaan zei die, enkel een paar solderinkjes voor de zekerheid opnieuw vastgezet...maar hij gaat niet meer in protectmode echter na het opnieuw aansluiten zit er een ruis in de rechter front speaker aansluiting (ook als ik de linker speaker in de rechter uitgang zet zit de ruis in de linker speaker), ook op source/pure direct.
Ik wil hem eigenlijk niet meer naar deze reparateur brengen en een officiele reparateur wordt te kostbaar maar is het ook mogelijk om andere speaker aansluitingen te gebruiken als front? heb 5 speakers in gebruik, 2x front, 2x surroundback en 1x center.
Een ander idee is ook welkom.

Gr Johan

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan Koole

Maar is het mogelijk om bv de 2 surround aansluitingen te activeren als front speaker? ik breid toch niet verder uit dan 5.1

Groet Johan

RoGEK

plop of death..........

en weer een slachtoffer :(
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Dokterakai

#14
Nee, dat gaat zo niet, maar misschien heb je, zoals in de SR 7007, de mogelijkheid bi-wiring voor de frontspeakers aan te sturen.

Zoek dat maar eens op in het menu. Als ik het goed begrepen heb, worden dann 2 x 2 kanalen voor de frontspeakers geacitveerd en kun je dus die nemen, die je nu niet gebruikt. Toch?

Ik vrees echter, dat dat ook neit veel gaat helpen. Zit de ruis eventueel ook op je koptelefoon?