Prestige lijn tannoy. Mooi maar lelijk.

Gestart door Peppy, september 20, 2017, 19:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peppy

Dag,
Af en toe lees ik wel eens mee met dit forum; en ik wil toch een ervaring delen die ikenkele weken geleden had bij een audiozaak.
Ik ben jaren lang tannoy freak geweest, en had o.a. d900 d700 langdurig in mijn huiskamer staan.
Toe aan iets nieuws, gaan luisteren naar turnberry gr.
Wat een rust en ruimte geven deze jongens; heerlijk.
Echter, wat een verschrikkelijk lelijke monsters zijn dit, de achterwand zit met(zichtbare) schroeven bevestigd en is een ingeklemde plaat, verder is deze vierkante ' doos' netjes gemaakt, maar fantasie-loos in elkaar gezet.
Ik snap niet dat tannoy hier geen betere oplossing voor heeft.
In japan schijnt men van dit soort doosjes hilarisch te zijn, maar het kan er bij mij moeilijk in dat men in nederland voor e.e.a zo'n 6900,- moet neer tellen.
Geen "prestige" lijn dus voor deze persoon; voor dat geld koop je wel iets wat net zo goed klinkt, maar wat er wel een beetje normaal uitziet. :|

AkTeVox



WilliamB

Ik heb een andere ervaring. Zeer mooi afgewerkt zelfs als de front plaat is verwijderd straalt hij kwaliteit uit  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

renes59

#4
Modern ogen ze niet maar ze mogen ze zo bij mij neerzetten, het Tannoy geluid maakt alles goed.
Krijg waarschijnlijk binnenkort een stel Tannoy Little Red Monitor op bezoek. Uiterlijk is niet echt gelikt maar ik verwacht een heerlijk geluid hier op zolder.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Peppy

De tannoy sound is (was) mij altijd zeer lief, laat dat duidelijk zijn, maar deze gedrochten komen er bij mij niet in.
Tannoy rekent er zeker op, dat je de muziek zo mooi vindt klinken, dat je je ogen dicht doet (houdt). :-D

xander32

#6
De Prestige lijn vind ik super afgewerkt, geheel echt hout(fineer), meubelstukken gemaakt door nog echte vakmensen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik de door jou genoemde ls ook mooi vind betreffende het ontwerp, diens verschijningsvorm. Daarin zijn we het wel eens. Maar om daarmee de Prestige lijn in z'n geheel op die wijze te benoemen :no:. Een Kensington GR of een GRF 90, mogen ze vandaag nog bij mij in de huiskamer zetten.

Audiophylia Nervosa

Waar is de tijd gebleven dat Tannoy in Nederland aan de weg ging timmeren via de audio keten Allwave?

Toen zag je in de winkel nog posters van Tannoy met Vanessa en van die grote "woofers"   :schater:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Ik was de naam van die winkel helemaal vergeten ,ze hadden daar veel leuke spullen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiophylia Nervosa

Citaat van: TurboMarco op september 21, 2017, 10:15:13
Ik was de naam van die winkel helemaal vergeten ,ze hadden daar veel leuke spullen  :yes:

Ik kwam daar regelmatig in Arnhem, even naar Vane.... oh nee, audio kijken. HB
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

geoffreyvanvugt

Citaat van: KI-Pearl op september 21, 2017, 07:06:43
Waar is de tijd gebleven dat Tannoy in Nederland aan de weg ging timmeren via de audio keten Allwave?

Toen zag je in de winkel nog posters van Tannoy met Vanessa en van die grote "woofers"   :schater:

:gp:

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Fraai is dat, hoe krijg je dié kringen uit je lak?

thanatos

Citaat van: renes59 op september 20, 2017, 22:07:31
Modern ogen ze niet maar ze mogen ze zo bij mij neerzetten, het Tannoy geluid maakt alles goed.
Krijg waarschijnlijk binnenkort een stel Tannoy Little Red Monitor op bezoek. Uiterlijk is niet echt gelikt maar ik verwacht een heerlijk geluid hier op zolder.


Nice  :-)

Ik heb ze gehad. Mooie monitor. Fris en open karakter met een wat terughoudend laag. De reden om ze toen van de hand te doen.

Peppy

Mijn zoektocht naar tannoy is, buiten het turnberry, zowieso op niets uitgelopen.
D-serie; niet (meer), of nauwelijks leverbaar, andere types dito.
De enigste die nog hier en daar opduikt is de xt8f, en deze heeft niet mijn interesse, hoewel het een tannoy is met de beste prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van zijn koncurentie :-D

Deze week de kans gehad, om sopra 2 te beluisteren; gaan het  misschien wel worden.
Beetje prijzig, maar prachtige sound, EN mooi om te zien.

Begrijp trouwens niet waarom tannoy  in het verleden, ls zoals td 8/10/12, en glenairs 10/15, zo relatief snel heeft laten vallen.