Spotify playlists i.c.m. NA11

Gestart door Ron_Marantz, september 18, 2017, 15:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert50

Maar daar gaat het nu niet om of hij duurder is .
[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Om een betere bediening in huis te halen dan die van een NA11, hoef je geen zes mille stuk te gooien; een Bluesound Node a €550,- doet 't ook.

AkTeVox

Citaat van: bert50 op september 21, 2017, 15:47:43
Maar daar gaat het nu niet om of hij duurder is .
[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar gaat het eigenlijk wel om. Hoe duurder het product hoe meer ping ping ze kunnen steken in research en development. Dus is het eigenlijk heel logisch dat jouw toestel beter presteert (ook software matig) dan de NA. Hoe zou je reageren mocht jouw Aurender met een prijskaartje van bijna 6K dezelfde "zwakke" prestaties neerzetten als de NA11?  Juist jij niet tevreden.  :wink:


bert50

Maar dan had ik hem toch niet gekocht .
Ik had hem niet beluisterd maar het gaat hierom dat Marantz een kans heb laten liggen om een goede app te maken .
Waarom kan een klein bedrijf als Aurender dat dan wel [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

AkTeVox

Citaat van: bert50 op september 21, 2017, 18:35:21
Maar dan had ik hem toch niet gekocht .

Maar je had de misstap toch ook gemaakt met de NA11.


Citaat van: bert50 op september 21, 2017, 18:35:21
Ik had hem niet beluisterd maar het gaat erom dat Marantz een kans heb laten liggen om een goed app te maken .
Waarom kan een klein bedrijf als Aurender dat dan wel [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Daarin heb je 100% een punt.

AkTeVox

Hier word de NA11 voor 95% gebruikt als DAC. Bronnen zoals de beide NAS Synology's en Tidal enz gaan via de PC naar de back usb van de NA11. Op streamen via de Iphone of Ipad heb ik niet zo begrepen. Of de streamer loopt vast ofwel loopt de applicatie vast op de smartphone/tablet.... De toestellen van Bluesound zijn hier in misschien heel sterk in maar ik zie persoonlijk liever een NA11 bij de PM11 & SA11 staan.  :yes: :yes:

sjoek

Citaat van: bert50 op september 21, 2017, 18:35:21
Maar dan had ik hem toch niet gekocht .
Ik had hem niet beluisterd maar het gaat hierom dat Marantz een kans heb laten liggen om een goede app te maken .
Waarom kan een klein bedrijf als Aurender dat dan wel [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat ik vooral vreemd vind is dat de heos app wel zeer gebruiksvriendelijk is. Dat is van "hetzelfde" bedrijf.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bert50

Toen wist  ik dat niet maar het was zeker geen misstap absoluut niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

TurboMarco

#23
Citaat van: AkTeVox op september 21, 2017, 13:13:14
Dan was er is mis met de set of je gehoor. Tidal geeft meer diepte en detail aan het geluid. Ook is de bas een stuk voller. Op mijn Bose setje hoor ik ook geen verschil.  Waarom denk je dat Spotify keihard bezig is die Hi-Res on tracks te krijgen.  :wink:

https://www.volkskrant.nl/tech/spotify-streamt-straks-ook-in-cd-kwaliteit-einde-van-mp3-lijkt-in-zicht~a4469164/
Bose is rotzooi ,goed in marketing dat wel .

Met mijn oren is niets mis mee ,en wat de set betreft heb ik bij forumleden maar heel weinig beter meegemaakt .
De eigenaar van de bewuste set hoorde ook net als jij dingen op het moment dat hij wist waar hij naar luisterde ,blind kon hij het niet meer duiden  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

#24
Citaat van: TurboMarco op september 22, 2017, 01:40:45
Bose is rotzooi ,goed in marketing dat wel .

Met mijn oren is niets mis mee ,en wat de set betreft heb ik bij forumleden maar heel weinig beter meegemaakt .
De eigenaar van de bewuste set hoorde ook net als jij dingen op het moment dat hij wist waar hij naar luisterde ,blind kon hij het niet meer duiden  :schater:

Dan is er met beide iets mis en doen jullie best verder met een instappertje :schater: :schater: :schater:
Veel is afhankelijk van het soort muziek als testcase. Welke DAC werd er gebruikt?

Ron_Marantz

Ik ga eens Tidal Hifi proberen voor 30 dagen... MacBook Pro sluit ik aan de achterzijde van mijn NA11, zijn er nog aanbevelingen te noemen over hoe je de laptop aan moet sluiten op de NA11? Nog speciale kabels nodig? Ik heb alleen USB-C ter beschikking op mijn MBP...
Marantz | B&W

xander32

De USB-B ingang op de achterzijde is the way to go :yes:


Citaat van: Ron_Marantz op september 22, 2017, 11:41:09
Ik ga eens Tidal Hifi proberen voor 30 dagen... MacBook Pro sluit ik aan de achterzijde van mijn NA11, zijn er nog aanbevelingen te noemen over hoe je de laptop aan moet sluiten op de NA11? Nog speciale kabels nodig? Ik heb alleen USB-C ter beschikking op mijn MBP...

Ron_Marantz

#27
We wijken ietwat van het onderwerp af, maar nu we het er toch over hebben.............

Ik was wat sceptisch over of je het verschil tussen Spotify Premium en Tidal Hifi hoort, maar het is waar. Tidal Hifi geeft een mooier, voller en ruimtelijker geluid.

Ondertussen speel ik het nummer "Sultans Of Swing" van de Dire Straits en werkelijk waar. Meer laag, meer hoog, veel meer dynamiek te horen via Tidal Hifi. Hetzelfde nummer heb ik zitten luisteren via Spotify. Het was gewoon minder, minder aanwezig en wat flauwtjes.

En nu komt het; de luistersessie is misschien wat vreemd. Ik heb de nummers zitten streamen via AirPlay vanaf mijn iPhone 7+. Ik weet natuurlijk niet in welke kwaliteit de muziek naar de iPhone komt met Tidal... en in hoeverre AirPlay hier ook mee omgaat.

Ik zou in feite een nieuwe sessie moeten uitvoeren door hetzelfde nummer in mijn playlist binnen Spotify te plaatsen en die vanaf de NA11 moeten laten horen, vervolgens het nummer luisteren via de MacBook die dan via USB is gekoppeld met de NA11...

To be continued.
Marantz | B&W

Ron_Marantz

#28
Even gezocht hoe AirPlay te werk gaat, het blijkt toch om lossless overdracht te gaan, zie hier een paar feiten:

Airplay Pros:

AirPlay has the capability of playing across a much larger distance between devices than Bluetooth. Instead of the usual Bluetooth range of 10-20m, distance is limited by the reach of the Wi-Fi network. This means you can wander your house freely while the tunes keep on playing! (As long as your WiFi network is connected and working, you might need to read a different blog if you're home network is dodgey!)
Furthermore, AirPlay uses lossless compression, but anything streamed over Bluetooth uses lossy compression.
AirPlay offers direct communication between the iOS device and the AirPlay speaker, including volume control.  When using AirPlay you're actually capable of controlling the volume of the Airplay speaker (not just the volume of the iOS device).

https://discussions.apple.com/thread/7784965?start=0&tstart=0

Ik luister nu muziek via de Tidal OSx app op mijn MacBook Pro en de muziek stream ik nu via AirPlay naar mijn NA11.

Marantz | B&W

AkTeVox

En hoe bevalt nou Tidal in combi met de NA11?