Technics SL-D3

Gestart door geoffreyvanvugt, september 14, 2017, 18:12:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Ik heb vorig jaar een gereviseerde Technics SL-D3 op de kop kunnen tikken. Ben nog niet zo thuis in het vinyl maar wil dat wel wat gaan uitbreiden. Heb een stuk of 50 LPees van mijn pa overgenomen waar onder Oceans of Fantasy
van Boney M. Daar ben ik echt trots op want het allereerste nummer is door mijn pa geschreven. Moest ik even kwijt :-D

Ik ga de 24e naar de Platenbeurs in Zwolle en nu wil ik een beter element hebben voor mijn Technics.
Ik zit te denken aan een element tussen de €50,- en €100,-.
Kan iemand mij advies geven in deze prijsklasse?

Toch wel gaaf dat mijn pa zijn naam (W.S. van Vugt) op deze label staat samen met Lennon/McCartney.



Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Dat is inderdaad erg bijzonder! Leuk man hello :yes:

Wat betreft het element is een grado black mischien wel een mooie. Schijnt een hele goede combi te zijn technics en grado. Maarja uiteindelijk blijft het wel persoonlijk natuurlijk.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Citaat van: sjoek op september 14, 2017, 18:56:29
Dat is inderdaad erg bijzonder! Leuk man hello :yes:

Wat betreft het element is een grado black mischien wel een mooie. Schijnt een hele goede combi te zijn technics en grado. Maarja uiteindelijk blijft het wel persoonlijk natuurlijk.

:gp:

Thnx.. Ik zal deze even in mijn achterhoofd houden..  :-)
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pietjepc

Leuk, joh!

Grado heeft inderdaad leuke elementen in het assortiment. Black is inderdaad een goede optie en ik zag dat de green ook nog net binnen het budget valt. Of misschien een ortofon red...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

geoffreyvanvugt

Citaat van: pietjepc op september 14, 2017, 20:21:40
Leuk, joh!

Grado heeft inderdaad leuke elementen in het assortiment. Black is inderdaad een goede optie en ik zag dat de green ook nog net binnen het budget valt. Of misschien een ortofon red...

:gp:
Heb inderdaad goede reviews gezien van de Ortofon Red. Ga ik ook meenemen in mijn achterhoofd..Thnx
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op september 14, 2017, 18:56:29
Dat is inderdaad erg bijzonder! Leuk man hello :yes:

Wat betreft het element is een grado black mischien wel een mooie. Schijnt een hele goede combi te zijn technics en grado. Maarja uiteindelijk blijft het wel persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook goede dingen over elementen van Grado gehoord. Wellicht dat dat ook binnen jouw budget past. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een mooi verhaal betreft jouw pa, ik kan het mij voorstellen dat je dat gaaf vind. Jouw vader is/was componist/arrangeerde muziek? Heb jij daar ook zelf iets van mee gekregen, doe je zelf ook iets met muziek (buiten het hifi gebeuren om)?


Citaat van: geoffreyvanvugt op september 14, 2017, 18:12:20
Ik heb vorig jaar een gereviseerde Technics SL-D3 op de kop kunnen tikken. Ben nog niet zo thuis in het vinyl maar wil dat wel wat gaan uitbreiden. Heb een stuk of 50 LPees van mijn pa overgenomen waar onder Oceans of Fantasy
van Boney M. Daar ben ik echt trots op want het allereerste nummer is door mijn pa geschreven. Moest ik even kwijt :-D

Ik ga de 24e naar de Platenbeurs in Zwolle en nu wil ik een beter element hebben voor mijn Technics.
Ik zit te denken aan een element tussen de €50,- en €100,-.
Kan iemand mij advies geven in deze prijsklasse?

Toch wel gaaf dat mijn pa zijn naam (W.S. van Vugt) op deze label staat samen met Lennon/McCartney.





Brutus

Plaat om trots op te zijn, mooi man  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


geoffreyvanvugt

Ja. Niet 1 van mijn hoogstaande stukken. Ik vind het niet klinken. Maarja. Was even een vlugge inzing partij. Maar dat gemaakte clip achtig gedoe. Ik wist er niet eens wat van dat dat ging gebeuren.

Nee dan dit. Hier ben ik wel trots op.
Ik ben toen ik ooit een jaartje of 7/8 was toen ik met Lego speelde op mijn kamertje begonnen met zingen.
Mijn vader was helemaal Everly Brothers fanaat en zo vroeg ik een bandje voor mijn eerste cassette recorder.
Dat werd natuurlijk de hits van de Everly's. Ik zong automatisch 2e stemmen mee. De Phil Everly partijen.
Mijn vader was inderdaad beroeps muziekant en was altijd frontman/bassist van Telephone dat later de vaste begeleiding band werd van Lee Towers, Anita Meyer, enz..
Hij merkte mijn 2e stem partijen op en zo begon een aantal jaren later Harmony Trail. Vader en zoon die Everly Brothers muziek speelde maar ook heel veel eigen werk deed. Met als klap op de vuurpijl het voorprogramma van de broertjes in Groningen Oosterpoort en Rotterdam Ahoy in '96.
Don Everly kwam hoogst persoonlijk luisteren naar ons er vertelde het management het volgende....
They are to good... They just sound like the young Everly's..
Dit is natuurlijk het allermooiste compliment dat ik ooit heb gekregen..

Ik heb nog wat in top 100 bands gezeten en met vrienden unplugged bands gehad. Maar met mijn vader was toch het allermooiste..







https://www.youtube.com/watch?v=OkIR9BrKa98&t=2417s


https://www.youtube.com/watch?v=K-iofRLp_5g


https://www.youtube.com/watch?v=mkNf_AMOGd8




Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

xander32

Leuk joh, je hebt het dus echt van huis uit meegekregen, de interesse en het talent  :yes:. Wat vet dat je ook samen met jouw vader op het podium hebt gestaan, dat lijkt mij voor beiden zeer waardevol.

En je bent streng voor jezelf, kritisch, niets mis mee, maar ik vind ook die Eagles cover verre van slecht klinken.

sjoek

Respect notworthy. En ik deel de mening van xander volledig die eagles cover klinkt gewoon goed. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jrm

Leuk om je geschiedenis tot nu te lezen! De lp van Boney M heb ik ook nog ergens staan.

Verder sluit ik mij aan bij de vorige forumleden qua zang  notworthy ik doe het je zeker niet na.

Wat betreft element kan je ook kijken naar elementen van AT, mogelijk net buiten je budget, maar ook erg goed.

pietjepc

Nou, ik ben geen expert, maar dat klinkt best goed! Leuk verhaal ook :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

geoffreyvanvugt

#14
Thnx allemaal.. 8-) Leuk om te horen..Al lees ik het natuurlijk.. :-D

Ik denk dat ik ga uitkijken naar de Ortofon Red. Na wat gelezen te hebben hier en daar, spreekt deze mij het meeste aan..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360