PM7004 linkerkanaal valt weg

Gestart door Kalikula, september 14, 2017, 16:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kalikula

Al enige tijd valt met enige regelmaat het geluid uit een van de speakers weg. Na de bananenplug in de versterker licht te draaien of de plug licht te toucheren, werd het contact (en het geluid) hersteld. Het betreft het linkerkanaal. Het probleem werd echter steeds hardnekkiger.
Ik heb toen de dopjes van B-ingangen verwijderd en hierop de speakers aangesloten. Maar ook hier connectie-problemen op het linkerkanaal. Er komt inmiddels geen geluid meer uit.
Heeft iemand een oplossing?

thanatos

Misschien een slecht contact of een relais voor de beveiliging slecht ?

Kan veel oorzaken hebben. Maar moet goed te herstellen zijn.

Cornelis1921

Citaat van: Kalikula op september 14, 2017, 16:16:30
Al enige tijd valt met enige regelmaat het geluid uit een van de speakers weg. Na de bananenplug in de versterker licht te draaien of de plug licht te toucheren, werd het contact (en het geluid) hersteld. Het betreft het linkerkanaal. Het probleem werd echter steeds hardnekkiger.
Ik heb toen de dopjes van B-ingangen verwijderd en hierop de speakers aangesloten. Maar ook hier connectie-problemen op het linkerkanaal. Er komt inmiddels geen geluid meer uit.
Heeft iemand een oplossing?
Herkenbaar euvel. Bij mijn PM7200 heeft zich ook iets dergelijks voorgedaan. Ik heb toen ook om advies gevraagd en gekregen, maar het verschijnselen is nooit helemaal opgehouden, al komt het bij mij nu maar zelden meer voor. Wel zijn in 2014 alle relais vervangen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Lijkt mij een niet erg lastig probleem om op te lossen maar ik moet het zien.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik heb vaker een PM7003Ki gehad, lijkt heel erg op de PM7004. Deze maakt gebruikt van headers bij het protect printje.  Die staan vaak los uit het tin, overigens word er heel karig met tin om gegaan bij deze versterkers. Deze versterker moet helemaal uit elkaar en helemaal opnieuw door gesoldeerd te worden.  frusty  :angel:

Relais kan het nooit zijn, deze is daar veel te jong voor.  nonono
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Ik heb regelmatig versterkers die nog jonger zijn met een slecht relais gezien. Hoeft niet enkel oxidatie te zijn. Kan ook matige kwaliteit zijn die roet in het eten strooit.

Maar alles is glazenbol kijken zonder even een goede blik in zo'n apparaat te werpen.

HAL9000

mee eens, zien en meten is beter dan gokken.

In ieder geval vind ik het toch schandalig dat zo'n jong apparaat nu al kuren heeft.  frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Zonder aannames, maar je kent de history niet. Ik heb spullen gezien van 1975 die als nieuw waren.. maar ook 2-3 jaar oud en compleet mishandeld en afgedraaid.. Misschien tijdens transport eens per ongeluk gestoten, je weet het toch niet.

Maar in het algemeen is sinds de intrede van loodvrije soldeer de kwaliteit er niet beter op geworden nee.. Doe mij maar oldschool gebouwde versterkers :-)