Marantz 1200b storing linker kanaal

Gestart door Sebas, september 13, 2017, 20:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebas

Beste Marantz liefhebbers

Sinds enige tijd heb ik storing, licht gekraak op het linker kanaal van mijn Marantz 1200b. Ik heb de speakers al gewisseld maar het gekraak blijft op het linker kanaal. Het geluid valt niet weg.

De versterker is enkele jaren geleden gereviseerd. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt voor jullie reacties,

Sebas.

thanatos

Dat kan echt van alles zijn. Van een slechte verbinding tot een transistor die niet goed meer is.

SB_Marantz

Als ik het goed gelezen heb is deze dus al eens gereviseerd en gerepareerd?
Het zou goed een rotte transistor kunnen zijn in de pre of power amp.
Het probleem isoleren en oplossen kan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Licht er echt aan wat voor gekraak het is, is het echt sputteren Of is het een schoor signaal. 
Alles goed na meten,  Pre en eind even los halen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Sebas

Het heeft even geduurd vanwege wat andere projectjes, maar het probleem is opgelost.
Uiteindelijk was de versterker zelf niet het probleem. Het probleem was een Sitecom netwerkplug die in hetzelfde stekkerblok  zat als de voeding van mijn Chomecast welke op zijn beurt weer op mijn versterker was aangesloten.

hello

HAL9000

Citaat van: Sebas op maart 01, 2018, 20:21:30
Het heeft even geduurd vanwege wat andere projectjes, maar het probleem is opgelost.
Uiteindelijk was de versterker zelf niet het probleem. Het probleem was een Sitecom netwerkplug die in hetzelfde stekkerblok  zat als de voeding van mijn Chomecast welke op zijn beurt weer op mijn versterker was aangesloten.

hello

Deze versterkers zijn inderdaad gevoelig voor ruis dan van het spanningsnet afkomt. Ik heb een paar USA gebouwde marantzen en ze hebben er allemaal last van.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!