Wie trekt er mij over de streep?

Gestart door Gerritje64, september 13, 2017, 15:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerritje64

Hallo Allemaal,

Ik ben lid geworden hier op het forum omdat ik geen keuze kan maken.
Ik sta op het punt om een nieuwe receiver te kopen maar kan geen keuze maken tussen de volgende 2 receivers.
De Marantz sr7011 of de Onkyo Tx rz1100  :-o Ik ben al jaren een ware high-end Onkyo fan maar nu trekt mijn oog steeds weer naar de Marantz sr7011. Aangezien dat ik totaal geen ervaringen heb met Marantz wil ik vragen als er hier leden zijn die de 7011 in hun bezit hebben en wat hun ervaringen zijn met deze receiver.
De receiver gaat zowel veel gebruikt worden voor muziek als film en word opgesteld in een 9.2 opstelling.
Weet weet mijn te overtuigen  :yes:

Alvast bedankt.

Stadium III

Welke speakers wil je aansturen ?
Heb je de recievers vergeleken en wat trekt je dan naar marantz ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Gerritje64

Belangrijk is dat ik beide niet live heb kunnen beluisteren. Onkyo heeft zijn eigen karakteristiek geluid wat in elk high-end model toch weer hoorbaar is. Volgens sommige experts is het geluid niet neutraal en ander zeggen weer dat juist de Onkyo receivers zo bijzonder maakt. Wat ik uit de reviews haal over de sr7011 is niets als lof op de uitzondering na dat de bouw van de receivers wel wat verbeterd had mogen worden.

Lage tonen schijnt de Marantz minder goed mee om te gaan als de Onkyo, maar de helderheid van het geluid scoort hij weer beter. Als ik alle testen kijk zijn beide wel aan elkaar gewaagd, alleen de Onky heeft geen Heos en geen Auro-3D.
Als dit een toegevoegde waarde heeft weet ik niet? maar volgensmij is er nog weinig materiaal wat daar voor geschikt is en Heos ga ik voorlopig niet gebruiken. Er komen een 7 Q-Acoustics speakers op met 2x 600 watt subwoofer.

Stadium III

Mijn gevoel zou zeggen marantz met de q acoustucs
Wat laag en hoog betreft zou het met beide goed moeten zijn
Audyssey goed inregelen en veel plezier ervan hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Ik ben van de Onkyo TX-NR3008 naar de Marantz SR7011 overgestapt en echt geen moment spijt gehad.
Qua helderheid veel sprankelender dan de 3008. De 3008 was alleen wat krachtiger volgens mij maar wel
een saaier geluid. Ik hoorde met de 7011 geluiden (met dezelfde speakers) die ik nu veel helderder hoor.
Ik gebruik wel 7 monoblokken nu voor de 7.0 opstelling.
Ik ben naar Marantz gegaan ivm de HDMI boards problemen met Onkyo. Zou nu denk ik geen probleem
meer moeten zijn. Het zou mooi zijn als je beide kan beluisteren..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

CBdicX

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 13, 2017, 21:00:35
Ik ben van de Onkyo TX-NR3008 naar de Marantz SR7011 overgestapt en echt geen moment spijt gehad.
Qua helderheid veel sprankelender dan de 3008. De 3008 was alleen wat krachtiger volgens mij maar wel
een saaier geluid. Ik hoorde met de 7011 geluiden (met dezelfde speakers) die ik nu veel helderder hoor.
Ik gebruik wel 7 monoblokken nu voor de 7.0 opstelling.
Ik ben naar Marantz gegaan ivm de HDMI boards problemen met Onkyo. Zou nu denk ik geen probleem
meer moeten zijn. Het zou mooi zijn als je beide kan beluisteren..

Lijkt mij geen probleem, beide via internet bestellen en luisteren.
De prettigste, ook qua bediening (!!) houden, de andere retour.

Ik ben een oude Onkyo fan maar die hadden inderdaad in het verleden veel problemen met de HDMI borden.
Of dat nog steeds zo is weet ik niet, zou je eens wat Onkyo forums moeten bezoeken.
Geluid is een geheel persoonlijk fenomeen, ik denk dat na Audyssey en AccuEQ het geluid niet veel zal verschillen, je speakers worden door beide na ruimte correctie iets aangepast voor die ruimte, dat zullen zij beide ongeveer het zelfde doen.
Toen Onkyo over stapte naar hun eigen AccuEQ waren de meningen zeer verdeeld.
Ik lees nu eigenlijk alleen maar goede reacties over AccuEQ, dus daar zal het niet aan liggen.
En het uiterlijk speelt ook mee, ik vind Onkyo iets te rechthoekig op dit moment, maar dat is smaak.

Slechte receivers en versterkers worden er niet meer gemaakt, dus doe wat je zelf prettig vind werken, dat is wat de huidige merken onderscheid.

Marc_4

Hallo,

Heb een SR7011 in huis staan nadat mijn SR7008 totaal loss was na een doorgebrande eindtrap in garantie en ik met de verkoper een deal kon sluiten op teruggave aankoopbedrag (garantie nog 3 weken geldig voor deze verliep).

Heb in de tussentijd geflirt met de Onkyo's...heb als testmodel thuis uitgeprobeerd de TX-RZ800 / TX-RZ810 / TX-RZ900..de TX-RZ1100 mocht ik ook testen maar ben toch afgehaakt en heb voor de SR7011 gekozen.

Mijn bevindingen; Onkyo's waren in surround modes met films extreem goed, het laag ging heel laag (de TX-RZ serie met de 10 erin...dus 810 / 910  hebben een minder diep laag als de series daarvoor...dus de 800 / 900.
Ik weet niet hoe de 1100 klinkt maar ik heb het vermoeden zoals de 810 / 910.
Dat is denk ik ook de reden dat de 900 niet aan te slepen was!

De SR7011 versloeg in mijn optiek de Onkyo's qua muziek van alle kanten...mn in stereo.
Nogmaals, smaak is bij iedereen anders...
Maar ik vind de SR7011 veel meer "open", "helder" en de bass is strakker.

Een ander punt wat ik wil aankaarten is het HDMI (HDCP 2.2) verhaal...
Begrijp dat je film/muziek in surround wil afspelen...
Indien je content wil aanbieden (niet origineel---MAG NIET HE MOET IK ER EVEN BIJ ZEGGEN!!!), en dit is 4K content, dan heb je met de SR7011 een groot probleem...ALLE HDMI poorten hebben deze optie waardoor er geen beeld wordt doorgegeven vanwege deze beveiliging.
De Onkyo heeft volgens mij maar 4-5 poorten die deze HDCP 2.2 ondersteunen...
Misschien voor jou een belangrijke optie!!??

Hoop dat je hier iets mee kunt...
Luisteren is altijd de beste optie.

Ps. Receivers getest op KEF's R700.

Veel suc6 en laat me even weten wat het geworden is...

Gr,
Marc


Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Gerritje64

Sorry voor mij late reactie maar ben volop rond aanrijden geweest en geslaagd  :yes:
De keuze is toch de Onkyo TX-RZ1100 geworden omdat door diverse onafhankelijke adviezen toch duidelijk is geworden dat de RZ1100 toch beter uit de bus komt.
Ten eerste is het eigenlijk ook geen eerlijke vergelijking omdat de Marantz sr7011 met een vele lager startprijs begon dan de RZ1100 (geloof 400,00 goedkoper) en de Marantz was al over prijst in het begin volgens diverse reviews. In de RZ1100 worden meer high-End onderdelen gebruikt als in de Marantz volgens de experts, en in de voedingen zit een enorm verschil (6 kilo)  :-D De vergelijking met de RZ810 of 820 kun je niet trekken want dit zijn totaal andere apparaten. Het HDMI probleem heeft gespeeld in de series tussen 2008 en 2013 als ik mijn niet vergis maar is later in de nieuwere model opgelost en ook geen sprake meer van geweest.

Wat sommige zeggen of de helderheid van het geluid van de Marantz heb ik juist bij de Onkyo, maar dit komt misschien door mijn Q-Acoustics speakers die op zich toch al meer  helder geluid geven als lage tonen.
Kortom ik hoop hem Woensdag binnen te hebben en hoop dat het geen miskoop is geworden, maar ook dan laat ik het weten.

Bedankt voor jullie reacties.