Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Citaat van: Xling op november 12, 2017, 09:52:18
De Hegel en de Node 2 staan inmiddels te spelen bij mij thuis.
Groet,

WJ

Mooie combi hoor  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

211

Citaat van: Xling op november 01, 2017, 14:24:50
Voor mij de reden om de Hegel H360 tzt aan te schaffen.

Gefeliciteerd, en hoe klinkt het thuis...???
Zolang je maar geniet....

Xling

#92
Citaat van: 211 op januari 27, 2018, 12:19:50
Gefeliciteerd, en hoe klinkt het thuis...???

Heb de Hagel nu 'n maandje of 3 in huis en moet zeggen hij begint steeds beter te spelen. Beter in de zin van warmer dan in het begin. Nog steeds erg gedetailleerd, ruimtelijk en met de Canton zeeeer strak in het laag. Geen seconde spijt van de aanschaf.
Zoals ik voorafgaande al eens genoemd heb is dat ik de Focal Sopra 2 wil aanschafen.  Zondag jl een luistersessie tussen de Sopra 2 en mijn eigen Canton Ergo RCL's (12 jaar oud) Tot mijn erg grote verbazing en zelfs enige teleurstelling vond ik zelfs de Canton, ja die oude "bakken",  beter klinken dan de Sopra. De Sopra veel minder zo klinkend hoe bv een scherpe trompet of 'n triangle moet klinken. En in het laag kwamen ze voor mij ook te kort. Verbazend gezien de vele lovende recensies over de Sopra 2. Of ik heb m'n dag niet gehad of ik ben verknocht aan het typische Duitse geluid. Vind de Canton soms toch te schel. Tja wat nu Canon reference 3k ?

bert50

Dan moet je maar eens bij mij naar de Sopra komen luisteren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

211

#94
Citaat van: Xling op februari 27, 2018, 19:35:22
Tja wat nu Canon reference 3k ?

Her-en-der is in Duitsland de oudere Reference 2.2 nieuw te koop voor een zééér schappelijk prijsje. Persoonlijk vind ik die mooier klinken dan de nieuwe 3K. De inspeeltijd van Reference luidsprekers is extreem lang, dus nieuwe exemplaren klinken altijd wat benepener... Voor het geval je gaat luisteren... ;-)
Zolang je maar geniet....

arjan1312

@Xling:

Je bent welkom om jouw Hegel op mijn Vento's aan te sluiten. Is geen Reference K, maar wel Cantons van een nieuwere generatie.

Ik woon in Spijkenisse dus je kan zelf bepalen of het de moeite waard is. Kan je daarna door naar Bert50, want volgens mij woont hij ook op (het eiland) Voorne Putten.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

bert50

Dat klopt Arjan in Hellevoetsluis [emoji106][emoji446][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Xling

#97
Citaat van: 211 op februari 28, 2018, 09:45:46
Her-en-der is in Duitsland de oudere Reference 2.2 nieuw te koop voor een zééér schappelijk prijsje.
Persoonlijk vind ik die mooier klinken dan de nieuwe 3K.

Zag inderdaad op hifi-fabrik.de een mooie prijs voor de reference 2.2 Heb jij nog andere "plaatsen" waar ze de reference 2.2 aanbieden?
Maar wat is dat dan precies waarom je die 2.2 beter vind klinken dan de 3K?



Xling

Citaat van: arjan1312 op februari 28, 2018, 10:46:18
@Xling:

Je bent welkom om jouw Hegel op mijn Vento's aan te sluiten. Is geen Reference K, maar wel Cantons van een nieuwere generatie.

Arjan

Das aardig van je aangeboden.

Xling

Citaat van: bert50 op februari 27, 2018, 21:37:14
Dan moet je maar eens bij mij naar de Sopra komen luisteren

Moet eerlijk bekennen dat diepte, plaatsing en het vocale gedeelte van de sopra wel beter waren maar juist die helderheid, en dan niet te verwarren met te schel zijn, en het onwijs lage dat miste ik wel tov de canton. Heb misschien te lang naar de cantons geluisterd en dat nu als verkeerde referentie gebruikt. Zal over 'n tijdje nog eens gaan luisteren.

bert50

Zou ik zeker doen [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

211

Citaat van: Xling op maart 02, 2018, 09:05:14
Zag inderdaad op hifi-fabrik.de een mooie prijs voor de reference 2.2 Heb jij nog andere "plaatsen" waar ze de reference 2.2 aanbieden?
Maar wat is dat dan precies waarom je die 2.2 beter vind klinken dan de 3K?

https://www.hifi-schluderbacher.de/ maar daar zijn ze inmiddels verkocht. Alleen de Reference 1.2 is daar nog te koop! Maar daar mag je wel een balzaal voor hebben en een paar hele grote mono's.  :-o

mening staat in je PM...
Zolang je maar geniet....

Xling

Na vele luistersessies toch besloten om de Focal Sopra 2 te bestellen.
Vandaag zijn ze geleverd door Focal dealer AudioExpert uit Den Bosch die mij wederom ook bij deze aankoop weer uitstekend geholpen heeft.
Óh man wat klinken ze mooi thuis, en dan te bedenken dat ze nog ïngespeeld"moeten worden.
Helelmaal blij.

Marvin

Mooie kasten hoor, geniet er van!

jrm