Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Waarschijnlijk door iemand met een ruime beurs en die dan zijn verlies pakt en iets anders koopt.

Waarom zul je nooit weten, mag aannemen wanneer je een PM10 koopt je daar toch de nodige tijd aan besteedt om deze te beluisteren..........maar misschien vonden z'n vrienden hem niet goed klinken en dan gaat het knagen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Xling

#76
Onlangs de Hegel H360 en de Marantz PM10 in een luistersessie met elkaar vergeleken. Speakers waren van Focal Sopra 2.
Er was een duidelijk hoorbaar verschil tussen die twee, ten nadele van de Marantz. De Hegel had veel meer controle over het laag, was ruimtelijker en gedetailleerder. De PM10 klonk "mat". En dit is, nav eerdere luistersesies, niet de eerste keer dat ik tot zo'n conclusie kom. Voor alle duidelijkheid en om niemand voor de "kop te stoten"; dit is mijn mening en beleving.
Voor mij de reden om de Hegel H360 tzt aan te schaffen.
Wat betreft de voorafgaande reacties, tips en andere goede raad nav mijn zoektocht; Bedankt allen voor het meedenken.




bert50

Een mooie keus die heb ik ook een keer op de focals gehoord [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls


Zep

Gefeliciteerd,  mooie versterker  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Mooi hoor, gefeliciteerd met de aanschaf.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Xling

Kan er mij nog iemand adviseren voor een goede streamer?
Je kunt met de Hegel via een dnla app ook streamen maar ik vroeg me af of  bijvoorbeeld een Bluesound node 2 niet handiger is.
Iemand ervaring met hiermee?

bert50

Is een mooie en goede streamer zeker de app want dat is het belangrijkste van een streamer.
Een snelle en stabiele app zeker op een iPad


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Nu anderhalf jaar een Node 2 in gebruik, ik kan alleen maar lovend zijn over dit apparaat. Nog nooit een drop out gehad dus rete stabiel. Software/app is top, eenvoudig te bedienen en hapert nooit en regelmatig software update.

Bedienings app voor Windows, Mac, Android en Idevice, dus ook gewoon door je pc/laptop/macbook te bedienen.
Vind ik persoonlijk erg handig.

Heeft o.a. Spotify connect aan boord wat ik zelf gebruik verder duizenden radio zenders via TuneIn.

Ondanks er veel streamers zijn is dit denk ik wel een die de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Gebruik hem zelf zonder externe dac en dat vind ik meer dan goed genoeg, al zul jij hem natuurlijk via de dac van de Hegel zal laten lopen.

Dan zeg ik alleen nog maar KOPEN!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

hchifi.nl

#86
Citaat van: Zep op oktober 07, 2017, 15:21:07
Voor de zekerheid even informeren (voor je weet nooit) of Marcel Hegel ook kan leveren  :wink:

Ja, kan ik zeker leveren :-D

Hegel kan met een leuke korting.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Xling

#87
De Hegel en de Node 2 staan inmiddels te spelen bij mij thuis. Wat 'n verschil in stereo in vergelijk met m'n Marantz SR7007. En wat 'n power heeft de Hegel.
Moet zeggen dat de combo met de Canton Ergo RCL's , toen ze nog geen metal domes, mij zeer verrassen. Zeer strak in het laag, en dat kunnen ze, maar soms nog 'n beetje te schel klinkend. En het stereobeeld is een immens groot verschil. Ook op harde volumes niet "vermoeiend"
Alles incl cd speler optisch aangesloten gebruikmakend van de Hegel dac.
Dan wordt het volgend "project" speakers (Focal Sopra 2?) Maar nu eerst maar eens de beurs weer spekken  :-)

En nogmaals bedankt voor jullie bijdrage.  notworthy
Groet,

WJ

Zep

Citaat van: Xling op november 12, 2017, 09:52:18
De Hegel en de Node 2 staan inmiddels te spelen bij mij thuis. Wat 'n verschil in stereo in vergelijk met m'n Marantz SR7007. En wat 'n power heeft de Hegel.
Moet zeggen dat de combo met de Canton Ergo RCL's , toen ze nog geen metal domes, mij zeer verrassen. Zeer strak in het laag, en dat kunnen ze, maar soms nog 'n beetje te schel klinkend. En het stereobeeld is een immens groot verschil. Ook op harde volumes niet "vermoeiend"
Alles incl cd speler optisch aangesloten gebruikmakend van de Hegel dac.
Dan wordt het volgend "project" speakers (Focal Sopra 2?) Maar nu eerst maar eens de beurs weer spekken  :-)

En nogmaals bedankt voor jullie bijdrage.  notworthy
Groet,

WJ

Voel je vrij om wat foto's te plaatsen  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet