Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Idd Xander, hetzelfde spul, ze laten KI een sausje koken wat er over heen gaat en er is een opvolger  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Oja, die loopt daar ook nog rond en zal maandelijks een royaal salaris ontvangen.

Citaat van: Brutus op oktober 03, 2017, 13:09:45
Idd Xander, hetzelfde spul, ze laten KI een sausje koken wat er over heen gaat en er is een opvolger  :-D

Brutus

Dat zal een best salaris zijn ja, en dat voor al die revolutionaire ideeën die hij heeft.......... :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xling

Vandaag Hegel H360 en de Marantz PM-14S1 gehoord. Het gehoor zegt dat de Hegel ruimtelijker, breder, sprankelijker is dan de PM-14S1. De al eerder genoemde `deken erop of eraf`. Marantz is iets warmer maar neigt tot minder detaillering in het middengebied en het laag is iets minder gecontroleerd, dreunt meer na zeg maar.
Dus Hegel zou je zeggen. Maar toch zegt het gevoel ........Marantz, matcht misschien beter ook bij m´n Canton Ergo RCL´s.
Wat is dat toch met dat Marantz virus. Je raakt er mee besmet en schijnbaar kom je er niet makkelijk vanaf.  :-D
Is er verschil, wat betreft dat middengebied en beter gecontroleerd laag, tussen de PM-14S1 en de PM-11S3?
Heb nl de PM-11S3 nog nergens kunnen beluisteren.

xander32

Waarom ga je niet voor de Hegel als die in een 1 op 1 vergelijk beter klinkt? Je wil toch de beste amp voor de euris hebben, ongeacht welk merkje er op de voorkant prijkt dunkt mij  :yes:.

Brutus

Over het verschil tussen een 14 en een 11 van Marantz kan ik niets zeggen wan tik heb nooit een 14-serie gehad.
Over het verschil in kostprijs wel, als ik me niet vergis sta je op de lijst bij H&C. Dan zal dat verschil ca. de helft zijn wat een 11-serie moet kosten t.o.v. een Hegel 360.

Gezien je de 11-serie niet hebt kunnen vergelijken met de Hegel 360 weet ik niet wat de meeste "bang for the bugs" is.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Xling

Citaat van: xander32 op oktober 07, 2017, 14:09:00
Waarom ga je niet voor de Hegel als die in een 1 op 1 vergelijk beter klinkt? Je wil toch de beste amp voor de euris hebben, ongeacht welk merkje er op de voorkant prijkt dunkt mij  :yes:.

Wil de vergelijking maken tussen de Hegel H360 en de PM-11S3 maar deze laatste is niet te beluisteren. Om ´n Marantz geluid te horen ter vergelijk de PM-14S1 ingezet. De vraag nu is in hoeverre de PM-11S3 beter/anders klinkt, mn breder in het middengebied, dan de PM-14S1.

Xling

Citaat van: Brutus op oktober 07, 2017, 14:26:17
Over het verschil tussen een 14 en een 11 van Marantz kan ik niets zeggen wan tik heb nooit een 14-serie gehad.
Over het verschil in kostprijs wel, als ik me niet vergis sta je op de lijst bij H&C. Dan zal dat verschil ca. de helft zijn wat een 11-serie moet kosten t.o.v. een Hegel 360.

Gezien je de 11-serie niet hebt kunnen vergelijken met de Hegel 360 weet ik niet wat de meeste "bang for the bugs" is.

Das tevens het dilemma. Mocht de Hegel giga beter klinken dan prima, neem ik de prijs voor lief.

Brutus

De Hegel 360 heeft een bak aan vermogen, al helemaal t.o.v. een 14 serie, iets luider spelen komt al snel over als beter klinken.
Ga eens bij iemand langs met een 11-serie, naast elkaar vergelijken lukt toch niet meer maar dan heb je in ieder geval een 11 serie gehoord.

Ik heb de mijne "blind" gekocht op basis van de ervaringen hier op het forum en geen seconde spijt van maar dat is mijn subjectieve mening.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op oktober 07, 2017, 14:26:17
Over het verschil in kostprijs wel, als ik me niet vergis sta je op de lijst bij H&C. Dan zal dat verschil ca. de helft zijn wat een 11-serie moet kosten t.o.v. een Hegel 360. .

Voor de zekerheid even informeren (voor je weet nooit) of Marcel Hegel ook kan leveren  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

cantodea

Citaat van: CBdicX op september 19, 2017, 18:20:00
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar wat gaat de 11 serie vervangen, is daar al wat van bekent ?

Misschien moet de Denon PMA 2500 NE het gat wel vullen?
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Brutus

DE 2500NE loopt qua prijs gelijk aan de 14-serie dus dat gat blijft nog steeds  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

cantodea

Citaat van: Brutus op oktober 09, 2017, 17:48:02
DE 2500NE loopt qua prijs gelijk aan de 14-serie dus dat gat blijft nog steeds  :roll:

Ahja, inderdaad, was even vergeten dat de PM14 een veel duurder geworden PM15 is geworden.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Xling