Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Je hebt groot gelijk joh, als jou dat plezier geeft en je kan het je permiteren; doen.

Citaat van: CBdicX op september 20, 2017, 13:46:37
Klopt, nou, niet versleten, daar waren ze te nieuw voor !  :wink:

Daarom zeg ik nu dan ook dat dit traject uit ontwikkelt is, ik kon bitter weinig verschil waarnemen...........
Enige verschil wat wel opviel bij stereo versterkers binnen het zelfde budget, is dat Denon sterker is in het laag dan Marantz.

Bij receivers gaat het voornamelijk om uiterlijk en of de software de gebruiker aan staat.
Hier zeker geen geluid verschil, dat word door ruimte correctie redelijk gelijk afgesteld, bij het gebruik van dezelfde speakers, op dezelfde plaats.
Maar ook daar heb ik een handje van veranderen, leuk toch zo'n hobby  :lol:

Een ander zuipt het op in de kroeg en/of club, en krijgt nog een SOA op de koop toe  :-D
Die SOA heb ik met receivers, versterkers en speakers nooit opgelopen, maar ja, wat niet is kan nog komen......

Xling

Citaat van: Brutus op september 19, 2017, 23:31:49
Dan loopt hij daar niet erg mee te koop.....of hij vraagt de hoofdprijs  :wink:

Stevens, de Gentse Marantzdealer, had er inderdaad nog wel 'n paar op voorraad. Voor €3999,-. De hoofdprijs dus. Daar kon nog wel "iets" van af. Verstandig was om bijtijds te reserveren want ze gingen als warme broodjes. Niet dus voor die prijs.

Brutus

Op die manier blijft hij er nog wel een poosje mee zitten  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Nu de 11 niet meer beschikbaar is zullen de prijzen terug de hoogte in gaan. Wie er nog echt eentje wil zal de adviesprijs met plezier betalen. Zelfde verhaal voor mijn SA11s3 :wink:

Vinyl_Fuchs

Citaat van: AkTeVox op september 25, 2017, 11:26:04
Nu de 11 niet meer beschikbaar is zullen de prijzen terug de hoogte in gaan. Wie er nog echt eentje wil zal de adviesprijs met plezier betalen. Zelfde verhaal voor mijn SA11s3 :wink:
Zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin: ik krijg minstens het geld terug dat ik erin gestoken heb. Echter een echte verzamelaar verkoopt zelden iets  :-D
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Dat gaat hier niet meer op Roy [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Maar jij hoeft ook niets meer weg te doen Bert  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Nee klopt al weet je het nooit [emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Dat is waar maar ik denk dat het voorlopig niet van toepassing zal zijn, tenzij je besluit te verhuizen en zo'n enorme kamer hebt dat je een setje 800D3 kwijt kunt  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Citaat van: Xling op september 24, 2017, 14:37:38
Stevens, de Gentse Marantzdealer, had er inderdaad nog wel 'n paar op voorraad. Voor €3999,-. De hoofdprijs dus. Daar kon nog wel "iets" van af. Verstandig was om bijtijds te reserveren want ze gingen als warme broodjes. Niet dus voor die prijs.

https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/versterker-en-receiver/versterker-marantz-pm-11s3-372928643.html


Brutus

Hoezo helaas, zo bijzonder was dat niet hoor een 2e hands voor € 2.250,=, die ga je echt nog wel tegen komen.
Je staat toch ook op het lijstje bij Marcel of niet?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


arjan1312

Dus de "groep" wachtenden bij Marcel kan het eigenlijk wel schudden? Want Marcel gaat waarschijnlijk naar Japan exporteren.... :-P

Heb ik dan een beleggingsobject in huis? Dat was niet mijn intentie toen ik hem kocht twee jaar geleden.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

xander32

... ach, Marantz, een super commerciële partij, zal dit signaal wel oppakken; ze hebben er vast nog wel wat onderdelen en kasten liggen, een nieuw te ontwikkelen S4 logootje erop, hang er voorts een commercieel praatje aan vast waarin opgenomen alle technische innovaties die men in de kast heeft gestopt en hup de S4 is geboren,
en door ...