Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

En ga nu niet op Marktplaats "mee bieden", gewoon de verkoper met een voorstel benaderen anders word je mee gezogen met bieders die toch niet echt willen kopen........

KayaRahnee

Citaat van: CBdicX op september 19, 2017, 09:40:51
En ga nu niet op Marktplaats "mee bieden", gewoon de verkoper met een voorstel benaderen anders word je mee gezogen met bieders die toch niet echt willen kopen........

Inderdaad, je bied dan tegen jezelf.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Brutus

3 weken oud is overigens best knap gezien deze al een tijdje niet meer leverbaar is en waarschijnlijk dan als demo model aangekocht is. Op die manier is de mijne ook pas een paar maanden oud  :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Citaat van: Brutus op september 19, 2017, 15:20:34
3 weken oud is overigens best knap gezien deze al een tijdje niet meer leverbaar is en waarschijnlijk dan als demo model aangekocht is. Op die manier is de mijne ook pas een paar maanden oud  :roll:

Mijn dealer had tot zaterdag zelfs nog 3 stuks van de SA11s3 op stock.....  :-o :-o
Is in principe niet meer leverbaar maar de volledige 11 serie staat wel nog op de site.  :yes:

CBdicX

Misschien heb ik niet goed opgelet, maar wat gaat de 11 serie vervangen, is daar al wat van bekent ?

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op september 19, 2017, 18:20:00
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar wat gaat de 11 serie vervangen, is daar al wat van bekent ?

Had vorige week telefonisch contact met D&M Nederland i.v.m. mijn zoektocht naar de SA11s3 . Ik zat met dezelfde vraag als jij maar ze moesten mij helaas het antwoord schuldig blijven. Bij D&M zijn ze ook van mening dat het "gat" tussen de 14 en de 10 reeks veel te groot is. Of er een 11s4 serie komt is echt nog niet duidelijk bij D&M.

Brutus

Citaat van: AkTeVox op september 19, 2017, 18:07:20
Mijn dealer had tot zaterdag zelfs nog 3 stuks van de SA11s3 op stock.....  :-o :-o
Is in principe niet meer leverbaar maar de volledige 11 serie staat wel nog op de site.  :yes:

Dan loopt hij daar niet erg mee te koop.....of hij vraagt de hoofdprijs  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op september 19, 2017, 18:30:26
Had vorige week telefonisch contact met D&M Nederland i.v.m. mijn zoektocht naar de SA11s3 . Ik zat met dezelfde vraag als jij maar ze moesten mij helaas het antwoord schuldig blijven. Bij D&M zijn ze ook van mening dat het "gat" tussen de 14 en de 10 reeks veel te groot is. Of er een 11s4 serie komt is echt nog niet duidelijk bij D&M.
En dan nog, gaten vullen leuk, maar wat valt er aan dit soort stereo versterkers nog te "verbeteren"?
Ik denk dat dit traject aardig uit ontwikkeld is..........

xander32

Vandaar dat je er zelf in een tijdsbestek van een paar jaar een stuk of twintig hebt versleten   :-P.

Citaat van: CBdicX op september 20, 2017, 04:04:01
En dan nog, gaten vullen leuk, maar wat valt er aan dit soort stereo versterkers nog te "verbeteren"?
Ik denk dat dit traject aardig uit ontwikkeld is..........

Xling

Citaat van: AkTeVox op september 19, 2017, 18:07:20
Mijn dealer had tot zaterdag zelfs nog 3 stuks van de SA11s3 op stock.....  :-o :-o
Is in principe niet meer leverbaar maar de volledige 11 serie staat wel nog op de site.  :yes:

Wie is dan die dealer die nog 3 exemplaren in voorraad heeft?  Wil bij voorkeur een zilverkleurige.
Ik heb meer dan 20 mails verstuurd naar officiƫle Marantz dealers maar allemaal, nee geen nieuwe en nee geen demo. Behalve Correct Rotterdam een licht beschadigde zilverkleurige voor 2999,-

CBdicX

Citaat van: xander32 op september 20, 2017, 06:51:11
Vandaar dat je er zelf in een tijdsbestek van een paar jaar een stuk of twintig hebt versleten   :-P.

Klopt, nou, niet versleten, daar waren ze te nieuw voor !  :wink:

Daarom zeg ik nu dan ook dat dit traject uit ontwikkelt is, ik kon bitter weinig verschil waarnemen...........
Enige verschil wat wel opviel bij stereo versterkers binnen het zelfde budget, is dat Denon sterker is in het laag dan Marantz.

Bij receivers gaat het voornamelijk om uiterlijk en of de software de gebruiker aan staat.
Hier zeker geen geluid verschil, dat word door ruimte correctie redelijk gelijk afgesteld, bij het gebruik van dezelfde speakers, op dezelfde plaats.
Maar ook daar heb ik een handje van veranderen, leuk toch zo'n hobby  :lol:

Een ander zuipt het op in de kroeg en/of club, en krijgt nog een SOA op de koop toe  :-D
Die SOA heb ik met receivers, versterkers en speakers nooit opgelopen, maar ja, wat niet is kan nog komen......

AkTeVox

Citaat van: Xling op september 20, 2017, 13:34:08
Wie is dan die dealer die nog 3 exemplaren in voorraad heeft?  Wil bij voorkeur een zilverkleurige.
Ik heb meer dan 20 mails verstuurd naar officiƫle Marantz dealers maar allemaal, nee geen nieuwe en nee geen demo. Behalve Correct Rotterdam een licht beschadigde zilverkleurige voor 2999,-


Een zilverkleurige bestaat niet in de S3 reeks. Uitsluitend verkrijgbaar in zwart & champagne/gold.
http://www.stevens-hifi.be/stevens.php?page=audio&lang=nl&location=gent

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op september 20, 2017, 04:04:01
En dan nog, gaten vullen leuk, maar wat valt er aan dit soort stereo versterkers nog te "verbeteren"?
Ik denk dat dit traject aardig uit ontwikkeld is..........


Bij Stevens audio in Gent hadden ze de PM & SA10 ter demo staan. Ik had geen tijd en interesse om te luisteren maar vroeg of de PM10 nou echt zoveel beter was dan de 11. De man antwoordde me heel eerlijk dat de PM11 in het middengebied beter was met meer zin voor detail. De PM10 moet het meer hebben van zijn brute class D kracht en kan daardoor lastige speakers vlotter de baas. Eigenlijk iets waar ik al voor vreesde na mijn recentste class D ervaringen bij andere merken.
Na afloop zei de verkoper "blijf maar mooi bij die PM11".  :wink:
Moraal: KOESTER DIE PM11!!!!!   HB HB HB HB HB

De SA10 blijkt dan wel weer beter te zijn dan de SA11s3.

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op september 20, 2017, 18:18:51

Bij Stevens audio in Gent hadden ze de PM & SA10 ter demo staan. Ik had geen tijd en interesse om te luisteren maar vroeg of de PM10 nou echt zoveel beter was dan de 11. De man antwoordde me heel eerlijk dat de PM11 in het middengebied beter was met meer zin voor detail. De PM10 moet het meer hebben van zijn brute class D kracht en kan daardoor lastige speakers vlotter de baas. Eigenlijk iets waar ik al voor vreesde na mijn recentste class D ervaringen bij andere merken.
Na afloop zei de verkoper "blijf maar mooi bij die PM11".  :wink:
Moraal: KOESTER DIE PM11!!!!!   HB HB HB HB HB

De SA10 blijkt dan wel weer beter te zijn dan de SA11s3.

Precies wat ik ook al dacht na mijn "testen".
Er word nu duidelijk in een kringetje gedraaid binnen de Stereo wereld, echt innovaties zullen wij hier niet meer gaan zien.
Zelfs de receiver wereld begint richting uitgefilterd te raken, kijk maar naar de SR8012.
Er worden dan wat software toevoegingen ingezet om onderscheidend te worden tov een vorige model, en dan 2 versterkte kanalen erbij, maar dat is het wel.

Dus het gevoel van een aantal jaren geleden als er een nieuwe receiver/versterker op de markt kwam als, jeeeeeeeeeeeeeeeeee, die wil (moet) ik hebben, ligt achter ons.
Maar ondanks alles blijft het een interessante hobby, nu maar wachten op de volgens speaker van welk merk dan ook die weer verbeterd is  :-o
(ondanks deze kennis zal ik toch blijven "upgraden" ............  :-D LOL )

AkTeVox

Klopt! Bij speakers valt nog het meest winst uit te halen. Wel opletten voor een mismatch.  :wink: