Advies aanschaf Marantz of Hegel

Gestart door Xling, september 10, 2017, 11:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xling

Ben al 'n tijdje op zoek naar een stereoversterker ter vervanging van mijn Marantz SR 7007.
Serieuze kandidaten zijn de Hegel H360, met streaming mogelijkheid, en de Marantz PM11s3. Nu begrijp ik dat die laatste moeilijk word omdat die niet meer gemaakt/geleverd word.
Maar dat ter zijde, wie heeft deze vergelijk ooit gedaan en wat is je mening hierover.
Weet er nog iemand een nieuwe of zeer goed uitziende en werkende Marantz PM11S3 te koop?
Alvast bedankt voor je respons.
Groetjes,

Willem-Jan

MarkII

Recentelijk ook kennis genomen van het Merk Hegel, zijn mooie spullen en de filosofie achter het merk staat mij ook aan, Even sparen en hopen dat Marantz ook met een H360 of H180 alternatief komt.


Brutus

Denk dat je die hier weinig zult vinden, deze 2 liggen nogal ver uit elkaar. Je koopt (kocht) denk ik een PM11s3 omdat je een flinke Marantz A/B versterker wil(de). Of je daarna met een losse streamer, cd-speler en/of platenspeler verder gaat is dan een persoonlijke keuze.

Een Hegel 360 is denk ik een goede klasse-D versterker is met een enorm vermogen en met streaming mogelijkheid. Waarbij deze laatste geen volledige streamer is dus de kans is aanwezig dat dit je streaming behoefte niet volledig tegemoet komt.

Ga eens een Hegel 360 bekijken/luisteren en trek je conclusie. Komt ook een heel stuk persoonlijke smaak bij kijken en dat maakt het moeilijk voor een ander hier antwoord op te geven.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Xling

Ja je hebt gelijk Brutus ieder zo z'n persoonlijke keuze.
Ik heb de Hegel H360 pas gehoord met B&W 804 D3 speakers en dat klonk erg goed. Heb zelf Canton Ergo RCL, al wat oudere speakers maar geven nog veel voldoenig. Soms wat te schel. Maar ja je wil ook eens wat anders.
Een Marantz PM 11S3 staat me ook wel aan en ja dan met een Bluesound node 2 voor streaming. Het probleem is dat 'n PM11S3 nergens meer te koop is of weet iemand op dit forum "er nog een te staan" ?

Brutus

Stuur eens een PM naar Marcel van H&C audio, hij heeft veel contacten en komt nog wel eens demo modellen of inruilers tegen. Je kunt het ook via z'n site doen http://www.hchifi.nl/store/home.php
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

DansaN

Citaat van: Brutus op september 11, 2017, 15:30:00
Denk dat je die hier weinig zult vinden, deze 2 liggen nogal ver uit elkaar. Je koopt (kocht) denk ik een PM11s3 omdat je een flinke Marantz A/B versterker wil(de). Of je daarna met een losse streamer, cd-speler en/of platenspeler verder gaat is dan een persoonlijke keuze.

Een Hegel 360 is denk ik een goede klasse-D versterker is met een enorm vermogen en met streaming mogelijkheid. Waarbij deze laatste geen volledige streamer is dus de kans is aanwezig dat dit je streaming behoefte niet volledig tegemoet komt.

Ga eens een Hegel 360 bekijken/luisteren en trek je conclusie. Komt ook een heel stuk persoonlijke smaak bij kijken en dat maakt het moeilijk voor een ander hier antwoord op te geven.
Hegel is geen klasse D maar klasse A/B :yes:

Xling

Citaat van: Brutus op september 11, 2017, 16:27:39
Stuur eens een PM naar Marcel van H&C audio, hij heeft veel contacten en komt nog wel eens demo modellen of inruilers tegen. Je kunt het ook via z'n site doen http://www.hchifi.nl/store/home.php

Had al contact gehad met Marcel. Sta nu als 4e geintresseerde voor 'n pm11s3 op de lijst.

AkTeVox

#7
Laatst kwam er iemand luisteren naar mijn B&W 803's speakers met een heel recent aangekochte Naim class D versterker.
Toen ik na ongeveer 15 min. luisteren overgeschakelde met de switchbox naar de PM11s3 viel de o zo trotse man bijna uit zijn/mijn zetel. Zijn teleurstelling in de Naim was groot. De Naim D bak bracht een koel geluid naar voren met weinig diepte. Soort gelijke ervaringen had ik al eerder met class D versterkers. De arme man besloot de recent aangekochte versterker zo snel mogelijk van de hand te doen voor een Marantz en dan pas te investeren in een goed stel speakers...

AkTeVox

Citaat van: Xling op september 11, 2017, 20:43:22
Had al contact gehad met Marcel. Sta nu als 4e geintresseerde voor 'n pm11s3 op de lijst.

Ik als eerste op de lijst voor een SA11s3.  :-D :-D :-D

Xling



Zep

Citaat van: Xling op september 10, 2017, 11:02:56
Serieuze kandidaten zijn de Hegel H360, met streaming mogelijkheid, en de Marantz PM11s3.

Persoonlijk zou ik voor de Hegel gaan  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Hoe ben je tot deze twee gekomen, op basis van ... ?


Citaat van: Xling op september 10, 2017, 11:02:56
Ben al 'n tijdje op zoek naar een stereoversterker ter vervanging van mijn Marantz SR 7007.
Serieuze kandidaten zijn de Hegel H360, met streaming mogelijkheid, en de Marantz PM11s3. Nu begrijp ik dat die laatste moeilijk word omdat die niet meer gemaakt/geleverd word.
Maar dat ter zijde, wie heeft deze vergelijk ooit gedaan en wat is je mening hierover.
Weet er nog iemand een nieuwe of zeer goed uitziende en werkende Marantz PM11S3 te koop?
Alvast bedankt voor je respons.
Groetjes,

Willem-Jan

Xling

Citaat van: xander32 op september 13, 2017, 07:34:05
Hoe ben je tot deze twee gekomen, op basis van ... ?

De Marantz is een logische opvolger omdat ik al jaren Marantz "aanhanger" ben. De PM10 is me te duur. En de Hegel van horen zeggen/lezen/horen.
Accuphase, Luxman bv kan misschien wel beter zijn maar optisch niet mijn ding.
Er zijn wellicht betere/andere opties maar hey ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Suggesties en/of voorstellen zijn dus altijd welkom.

xander32

Duidelijk :yes:. Maar het gaat volgens mij ook juist niet om de 'wijsheid', maar vooral om smaak. Om jouw eigen smaak en daarin is het voor een ander op afstand, lastig adviseren.


Citaat van: Xling op september 13, 2017, 08:17:08
De Marantz is een logische opvolger omdat ik al jaren Marantz "aanhanger" ben. De PM10 is me te duur. En de Hegel van horen zeggen/lezen/horen.
Accuphase, Luxman bv kan misschien wel beter zijn maar optisch niet mijn ding.
Er zijn wellicht betere/andere opties maar hey ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Suggesties en/of voorstellen zijn dus altijd welkom.