De set van Dennisvanz

Gestart door Dennisvanz, september 09, 2017, 08:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennisvanz

#15
Citaat van: xander32 op september 09, 2017, 11:07:57



Welkom Dennis, een mooie set heb je er staan, voorzien van state of the art gemakken (audio en video streamen, bediening middels device).

Hoe ben je tot deze set samenstelling gekomen?

Ik ben 5 jr geleden iets kleiner begonnen met wat Boston acoustics speakers en de marantz nr1402.  Dat was in eerste instantie vanwege de grootte van de receiver (slimline). De Boston acoustics speakers waren een stuk goedkoper in kon precies in een bepaald meubel wat ik toen had. Er zijn niet zo heel veel receivers van die grootte.  Echter verkleurde de boston speakers naar een geelachtige kleur en kreeg ik eigenlijk tot mij verbazing na 4 jr mijn volledige aankoopbedrag terug. Toen ben ik diverse keren bij correct rotterdam wezen luisteren en heb ik deze kef gekozen. Het optische is ook best belangrijk voor mij geweest, zeker voor mijn vrouw haha.  Andere speakers hadden er bij mij niet zo snel binnen gekomen  nonono
Dit was ook een goede uitkomst. De kef speakers klinken voor mij heel goed.

Na wat probleempjes met de oude nr1402 wilde ik vanwege het geluid nog steeds bij marantz blijven. Had toevallig ook nog denon receiver geluisterd maar die had toch echt een andere minder warme klank. Minder mooi naar mijn beleving.

De keuze van de sr5012 was toch best lastig. De huiskamer is ongeveer 36m2 mtr. Dus niet gigantisch groot. Dit is ook genoeg qua vermogen voor mij. Ik zat het laatst te twijfelen tussen de sr6011 en de sr5012.

Ik hoor een duidelijke verbetering qua diepte en helderheid t.o.v de nr1402. Ik heb geen idee hoe zij dit gedaan hebben maar het is gelukt.  pompom

Qua features ben ik zelf nog niet echt op de hoogte wat deze allemaal kan. Jij zegt bijvoorbeeld dat deze ook video kan streamen. Dat wist ik niet.. Ik heb hem nu 3 dagen :angel:, ik wilde liefs gewoon up-to-date zijn voor de toekomst.

Ik was op een gegeven moment allerlei datashery aan het vergelijken en kwam zoveel afkortingen tegen dat ik het niet zo goed meer wist. Het enige waar ik nog aan twijfelde is de audessey xt32 afstemming die de sr6011 wel had. Uiteindelijk heb ik toch maar voor de nieuwste versie gekozen (sr5012).

geoffreyvanvugt

Kan het niet echt goed zien. Foto net iets te klein.
Heb je geen last van resonatie? Ik zie geen spikes of ruimtes tussen vloer en sub/fronts en kast en center..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Dennisvanz

#17
Citaat van: geoffreyvanvugt op september 09, 2017, 13:37:39
Kan het niet echt goed zien. Foto net iets te klein.
Heb je geen last van resonatie? Ik zie geen spikes of ruimtes tussen vloer en sub/fronts en kast en center..

Ik heb beide geprobeerd. Met en zonder spikes bij de oude installatie moet ik erbij zetten. Bij sub en bij staanders.  Maakt toendertijd in mijn beleving niets uit. Uiteraard heb ik de spikes nog bewaart.

De subwoofer en vloerstaanders staan direct op de vloer, uiteraard zit er ruimte tussen de kast en de subwoofer. ( 4mm)
Gaat precies goed.

Met de standaard  meegeleverde spikes moet ik ook wel erg voorzichtig zijn op een tegelvloer. Deze zijn namelijk erg scherp en beschadigen de tegelvloer.

Nu moet ik de subwoofer wel beter afstellen. Op dat punt ben ik nu nog. Nu vraag ik mijzelf af of daar niet een goede leidraad / standaard manier voor is.




Marvin

Netjes hoor!
In die kast zou ik me ook geen zorgen maken over de temperatuur.

Cornelis1921

Dennis, ook namens mij: Welcome here! hello notworthy Zelf ben ik een stereo-man in hart en nieren, maar ik vind een nette set gewoon een nette set, al is het surround-set. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dennisvanz

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 09, 2017, 13:37:39
Kan het niet echt goed zien. Foto net iets te klein.
Heb je geen last van resonatie? Ik zie geen spikes of ruimtes tussen vloer en sub/fronts en kast en center..

Ik ga het toch weer eens proberen met soort spikes.  Thanks voor de tip.mogelijk eens met de subwoofer naast het meubel.

Dennisvanz


WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Dennisvanz

Citaat van: marvin op september 09, 2017, 14:56:25
Netjes hoor!
In die kast zou ik me ook geen zorgen maken over de temperatuur.

Het gaat nog steeds goed.  Ik kon er weinig ervaringen van vinden op het internet. De bovenkant van de sr5012 wordt hand warm zal ik maar zeggen. Nog steeds geen rare verschijnselen. 

Zep

Dennis, mooie set heb je...wens je veel plezier op dit forum  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Welkom Dennis en veel plezier op het forum!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jowa

Welkom op het forum!  hello
Mooie set  :yes:

geoffreyvanvugt

Citaat van: Dennisvanz op september 09, 2017, 20:17:37
Ik ga het toch weer eens proberen met soort spikes.  Thanks voor de tip.mogelijk eens met de subwoofer naast het meubel.

Succes.. Je kan ook nog eens graniet tegels combi spikes in overweging nemen?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Dennisvanz

Ik heb onlangs de subwoofer en speakers op draadeinden met rubberen uiteinden gezet.  Hele verbetering kan ik wel zeggen.  Aanrader!