M&G bij mij thuis zat. 14.04.18 (wel een PM8005 maar nog geen CD6006)

Gestart door Cornelis1921, augustus 30, 2017, 18:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

renes59

Mannen veel plezier, luistergenot en het ontdekken van onbekende muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Het was weer een supergezellig M&G bij Cor in Leiden, net terug van een verjaardag, later vandaag wat meer details....

Paul

Be
Citaat van: jrm op april 15, 2018, 01:47:02
Het was weer een supergezellig M&G bij Cor in Leiden, net terug van een verjaardag, later vandaag wat meer details....
Citaat van: jrm op april 15, 2018, 01:47:02
Het was weer een supergezellig M&G bij Cor in Leiden, net terug van een verjaardag, later vandaag wat meer details....
Citaat van: jrm op april 15, 2018, 01:47:02
Het was weer een supergezellig M&G bij Cor in Leiden, net terug van een verjaardag, later vandaag wat meer details....

Ben benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

De M&G bij Cor, is altijd weer een feestje. Na diverse obstakels - in de vorm van opgebroken wegen en de file naar de keukenhof - getrotseerd te hebben, arriveer ik keurig rond 11:00 bij Cor. Na de hartelijke begroeting van de gastheer, hoor ik het al vanaf de gang, de set stond al zachtjes te spelen, maar het is onmiskenbaar de set van Cor!

De Marantz set in combinatie met de harbeths zetten een ongekend niveau neer van spreiding, diepte, evenwicht in laag/midden/hoog, elke keer weer verbaas ik mij hierover, ondanks de standaard bekabeling, diverse normale stekkerdozen en kabels die door elkaar lopen en in elkaar zijn verweven, klink het gewoon goed.

Even later schoof Bert ook aan en direct na het zitten op de 'sweetspotbank' keek Bert mij aan met de reactie, waar ik al enigszins op zat te wachten: Wat klinkt dit goed? zei Bert met grote ogen. Yess, ik had het al aangegeven dat het bij Cor goed klinkt. Tijdens het luisteren kregen wij een overheerlijke bakkers tom pouce en genoten van de klanken van Ennio Morricone en Dulce Pontes:


https://youtu.be/FhPQrREwTMY

Dit werd beluisterd met kippenvel! Even later diverse klassieke stukken, waaronder de titelmuziek van de 'Onedin Line':


https://youtu.be/YmWv9-a1RSk

De juiste cd en performers laat ik liever aan Cor over. :-D

Na de diverse muziekstukken beluisterd te hebben, zijn we richting centrum Leiden gegaan, ondertussen kwam ook de zon door (Het is eigenlijk al die jaren zonnig en prettig weer qua temperatuur) eerst een vislunch genuttigd bij een van de viskramen aan de grachten van Leiden, daarna een lekker ijsje gegeten en door naar Velvet Music store, hier heb ik een cd van Stromae en een live cd van Donny Hathaway op de kop kunnen tikken.... daarna door naar Plato, alwaar Cor zijn bestelling kon ophalen.  :angel:

Bert ging met zijn vrouw en dochter verder en Cor en ik gingen terug naar Cor's zijn woning. Thuis gekomen direct de cd's beluisterd en ondertussen kwam John, de beste kameraad van Cor ook binnen. Tijdens een prettig gesprek met John ging Cor de pannenkoeken bakken en voor John en ik het wisten konden we aanschuiven aan de gedekte tafel.

Cor en het was weer TOP geregeld en bedankt voor je gastvrijheid en je set klinkt - gelukkig, ondanks de nieuwe versterker - nog steeds heel erg fijn om naar te luisteren, met andere woorden hoelang je ook luistert, het gaat niet irriteren of vervelen.

Bedankt en tot de volgende M&G!

Paul

Goed te lezen dat het weer bij Cornelis ok was. Kom er graag en de gastvrijheid is prima.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Leuk verslag, blij dat het ook bij anderen zonder exotische stroomkabels lekker kan klinken.
Bij de Onedin line, moest ik ff slikken.......dat was iets wat ik als prille Nb heeeel erg probeerde te vermijden.
Als de openingstune mijn oren bereikte, wist ik niet hoe snel ik mij in het uitgaansgedruis (cafe/jongerencentrum) moest storten.
Ik verbaaste mij bij het lezen over de gedraaide muziek.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

bert50

Gisteren een leuke geslaagde M&G gehad bij Cor en Marcel.
Rond 11.30 schoof ik aan bij Cor want vrouwlief en dochter wilden graag shoppen in Leiden wat ook later geslaagd was.

We begonnen met eerst een lekkere  tompouce en een kop thee het eerst wat mij opviel was wat klinkt dat goed zeg uit de Harbeth en de Marantz versterker. Gelijk keek ik Marcel aan en glimlachte want dat had ik niet verwacht.
Elke cd was een feestje maar vooral Ennio Morricone & Dulce Pontes vond ik geweldig ik heb hem gelijk naderhand opgezocht en gevonden in DSD pracht cd.

Toen werd het tijd om een visje te eten op de gezellige markt smaakte erg lekker in het zonnetje daarna naar Velvet daar heb ik zelfs nog een paar Cd's gekocht moet niet gekker worden[emoji1][emoji1]
Toen moesten we ook maar een ijsje halen voor dat we naar Plato liepen.
Cor merkte ik is kind aan huis daar [emoji12] trouwens een prima assortiment in beide zaken.
Toen was het tijd om vrouw en dochter op te halen want wij moesten nog naar een verjaardag.

Cor bedankt voor de leuke dag en wat klinkt jou set geweldig daar mag je zeker trots op zijn .
En Cor en Marcel  we plannen een M&G bij mij thuis en Rob46.
Gaat een leuke dag worden [emoji446][emoji445].
Cor nogmaals dank.
Gr Bert



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Mooie verslagen mannen, 'n fijn leesvoer  :yes:. En zo te lezen heeft Cor het goed voor elkaar; nog veel luisterplezier 🎶 gewenst Cor.

Cornelis1921

#104
Marcel en Bert, bedankt voor de mooie verslagen en de dito complimenten. notworthy :gp:

Alle anderen bedankt voor jullie positieve reacties. :yes:

Op naar de volgende M&G! pompom


De uitvoering van Aram Katchatoerian's Adagio uit 'Spartacus' werd gespeeld door het Scottish National Orchestra o.l.v. Neeme Järvi op Chandos.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *