Vreemd probleem UD7007

Gestart door Ronnie64, augustus 26, 2017, 21:01:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie64

Vandaag als een blij klein kind mijn nieuwe UD7007 mogen ontvangen, echter was dit van hele korte duur. Bij de eerste Blu-ray disc die er in ging kreeg ik de melding "Unknown Disc" Totaal heb ik iets van 70 Blu-ray disc geprobeerd af te spelen en kreeg bij een 8-tal disc deze melding, terwijl de rest gewoon kan worden bekeken.

Nu hoor ik jullie al denken.....zal wel aan de regiocode liggen, echter zijn dit discs met de regiocode B, zoals de handleiding weergeeft en het ook nog eens achter op de speler zelf staat vermeld.

Na voor het eerst in mijn leven een gebruiksaanwijzing volledig te hebben doorgenomen, weet ik zeker dat het ook geen kwestie is van een instelling en vraag me af of iemand ook met dit probleem bekend is.

Maandag ga is sowieso bellen met Marantz en komen die er niet uit, dan gaat hij helaas retour, maar mogelijk krijg ik op het forum al een duidelijk antwoord.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Dat is meer dan 10% uitval, mocht de software update niet helpen, terug met dat ding, moet gewoon goed zijn!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Ronnie64

#4
Was ook één van de eerste dingen die ik dacht en gelijk een netwerkkabel eraan gehangen, maar software is helemaal up to date.

Desondanks bedankt voor het meedenken. Ben bang dat ze bij Marantz er ook niet zo uit gaan komen en zal hij zeer waarschijnlijk retour Bol gaan. Baal er echt enorm van dat mijn gloednieuwe speler binnen 5 minuutjes weer bijdraagt aan een hoger uitvalpercentage.

Dan zit er ook nog eens een speciale knop voor Youtube op de afstandsbediening, waarbij je dan de melding krijgt dat de app niet langer beschikbaar is op het apparaat en je maar andere wegen moet bewandelen op Youtube te bekijken!!!

Ach......wat mag je verwachten van een apparaat die maar een paar tientjes kost....... :no:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ronnie64

Vooralsnog een stuk of 15 die wel gewoon op mijn Denon DBT-3313UD speelden, waaronder bijvoorbeeld: Titanic, Avatar, Prometheus en Seven Pounds. Allemaal nieuw in Nederland gekochte Blu-ray's met regioaanduiding ABC of alleen B en Nederlandse beschrijving. Een kleine 100 andere Blu-ray's en normale DVD's spelen overigens wel gewoon af op de Marantz en heb inmiddels een lamme arm van het erin doen en eruit halen........... :wink:

Snap er werkelijk geen pepernoot van en ben reuze benieuwd hoe Marantz hiermee omgaat. Als er niet direct een oplossing voorhanden is, dan gaat hij gelijk retour Bol.

Zal morgen het vervolg wel even hier melden.

pdufrenne

Als iets, nieuw uit doos, direct na ontvangst, het niet goed doet: Dan direct retour winkel.

Straks willen ze hem gaan repareren.
Niet aan beginnen dus. Je mag een nieuwe eisen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

pameijer

Citaat van: pdufrenne op augustus 28, 2017, 09:26:35
Als iets, nieuw uit doos, direct na ontvangst, het niet goed doet: Dan direct retour winkel.

Straks willen ze hem gaan repareren.
Niet aan beginnen dus. Je mag een nieuwe eisen.

Nee, je kunt geen nieuwe eisen. Je kunt wel zonder opgaaf van reden de speler terugsturen en dan krijg je je geld terug. Van dat geld kun je er weer eentje kopen natuurlijk.....
De fabrikant moet leveren wat verwacht wordt, als dat niet zo is kan hij het geleverde repareren. Verplichtingen om een nieuwe uit te leveren (bv. na de 2 weken bedenktijd) zijn er niet, het apparaat moet deugdelijk zijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ronnie64

Bij Marantz wisten ze er ook geen raad mee na mijn uitleg en wilden wel onderzoek gaan doen, maar dat zou dagen, mogelijk een paar weken gaan duren.

Ook hun advies was om retour te sturen en inmiddels is de UD7007 weer onderweg naar Bol.

Wel doodzonde, want mijn mijn set was eindelijk helemaal compleet...... :-(

sjoek

Is er ook een winkel in de buurt die dezelfde ud verkoopt? Mischien daar even met 2 a 3 discs die het niet deden naar toegaan en testen. Doet hij het wel kun je hem daar terplekke mischien alsnog kopen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RHK

Citaat van: Ronnie64 op augustus 28, 2017, 11:49:40
Bij Marantz wisten ze er ook geen raad mee na mijn uitleg en wilden wel onderzoek gaan doen, maar dat zou dagen, mogelijk een paar weken gaan duren.

Ook hun advies was om retour te sturen en inmiddels is de UD7007 weer onderweg naar Bol.

Wel doodzonde, want mijn mijn set was eindelijk helemaal compleet...... :-(

Heb je een pm gestuurd, wellicht is de oplossing nabij.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Ronnie64

Bedankt voor het advies Sjoek, daar zat ik eerlijk gezegd ook aan te denken. In de buurt zit geen leverancier die de UD heeft staan, maar mocht er een mooie voor een redelijk prijs worden aangeboden, dan neem ik in ieder geval een aantal discs mee.

Lijkt mij bijzonder sterk dat ik een 15-tal originele blu-ray's in mijn bezit heb die door iedere UD7007 worden uitgespuugd.....
Op mijn Denon 3313 deden ze het perfect en volgens mij is die vrijwel gelijk aan de 7007.

RHK

Met Ron contact gehad en mn UD7007 aan hem te koop aangeboden. Relatief weinig mee gedraaid en stond  sinds de aankoop van de Panasonic UHD speler al een tijd werkeloos te zijn in mijn set. Ron op bezoek gehad en hij had zijn films mee die in de andere UD weigerden. Bij mij thuis draaide zijn films als een zonnetje dus de koop was gesloten, allebei tevreden. Zo zie je maar weer waar dit forum goed en nuttig voor is.  We kwamen er trouwens wel achter dat Youtube niet langer op de UD ondersteund wordt??   pompom
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Zep

Mooie oplossing,  RHK  HB

De software van Marantz blijft RUK, ik had constant problemen met de Netflix app op de UD  nopompom
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*