Klankverschil PM15s2-LE en PM11S2.

Gestart door KayaRahnee, augustus 25, 2017, 11:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thanatos

De verschillen zitten hem voornamelijk in het pre / voorversterker deel. De 2000R is beduidend minder dan de IVR en de AE

Ik heb alle 3 in bezit gehad en de AE is het mooist. Upgrade optie heb je gelijk te pakken daar de eindtrap er in echt schitterend is en te scheiden dmv druk op de knop. Ik heb er zelf oa met een Audio Research buizen pre op gespeeld.

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Cornelis1921

Citaat van: Brutus op september 05, 2017, 16:54:32
Je hebt hier echt niet zo maar ruzie hoor, we zijn hier een stuk milder en gezelliger  pompom

Ik geloof (en heb zelf gemerkt wat overigens een subjectieve waarneming is) dat een versterker invloed kan hebben op een speaker maar in mijn beleving meer in de zin van controle hebben over de speakers. Ik geloof niet dat een speaker die de eigenschap heeft zeer helder in het hoog te klinken deze eigenschap verliest door een andere versterker aan te sluiten.

Maar he, dat is mijn mening  :wink: :-D
Control is mostly what counts when it commes to an amplifier choice, nothing else. That's why I choose the PM8005 above the PM6006 and the PM7005. Capito? KayaRahnee, succes bij jouw versterkerkeuze. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Heb jaren de 1500AE gehad, de kleinere broer van deze jongens. Altijd veel plezier van gehad. Deze is een stuk groter (als ik me niet vergis) met een flinke oversized trafo aan boord. Het is dat de toenmalig top model van Denon alleen maar in premium zilver is te krijgen was anders had ik er ooit ergens in het verleden een geprobeerd.

Kwalitatief een dijk van een versterker.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

KayaRahnee

Luxman (L-505uX) werd me door de Master Persuader speaker verkoper nog als tip meegegeven.
Maar daar hangt dan weer een serieus kostenplaatje aan vast.



Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Dus?

Citaat van: KayaRahnee op september 08, 2017, 19:58:16
Luxman (L-505uX) werd me door de Master Persuader speaker verkoper nog als tip meegegeven.
Maar daar hangt dan weer een serieus kostenplaatje aan vast.


Je hebt momenteel verschillende suggesties ontvangen;
Benieuwd ben ik wat tot op heden jouw eigen conclusie is, waar jouw eigen voorkeur naar uit gaat en waarom?

KayaRahnee

#36
Citaat van: xander32 op september 09, 2017, 11:02:48
Dus?
Je hebt momenteel verschillende suggesties ontvangen;
Benieuwd ben ik wat tot op heden jouw eigen conclusie is, waar jouw eigen voorkeur naar uit gaat en waarom?

Omdat ik simpelweg niet in de mogelijkheid ben om versterkers te beoordelen blijft het voor mij toch in het duister tasten.
Ik heb nu eenmaal niet de mogelijkheid om de auto in te stappen en een dagje versterkers te gaan shoppen.

Wat bedenkingen ...

* Neem ik het risico om een blinde aankoop te doen uit het duurdere klasse.
   Dit kan trouwens pas na verkoop van mijn huidige versterker.

* Bij tweedehands aankoop zal ik geen persoonlijk contact hebben met verkoper ...  risico factor.

* Verder heb ik nog niks beslist ... wel enkele tweedehands aanbiedingen opgeslagen.

Kan voorlopig nog verder met de geleende Denon, de PrimaLuna is er ook nog en vandaag of morgen komt er nog een oude Kenwood ... eens beoordelen of ik verschil hoor tussen de Denon en de Kenwood.

M.b.t. het uiterlijke van een apparaat zie ik niet zo graag van die UV meters, zilver kleur is ook niet zo mijn ding evenals opvallende versterkers ... simpele uitvoering trekken me meer.
MAAR ... belangrijker zijn de prestaties die worden neergezet in het hele plaatje, dus i.v.m. het exterieur wil ik me zeker aanpassen.

Sugden, Musical Fidelity, Vincent, Marantz, Denon, ASR, Luxman ... zoveel keuze / mogelijkheden.




Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

thanatos

Er is zoveel keuze.. ASR is ook een hele mooie keuze. Wel de Emitter II HD nemen. Ik heb deze gehad en heeft alle kracht en controle maar hele rustige weergave.

Idem geld voor GamuT. Maar die zijn dun gezaaid en vaak nog erg duur in aachaf. Ik heb de mono blokken gehad en erg veel plezier van gehad.

Pass Labs heeft ook die rustige karakter maar daar vond ik bij mijn INT150 en X150 te levensloos. De Pass Aleph 0s was dan weer erg mooi maar miste vermogen.

Je zou ook eens naar Accuphase kunnen uitkijken een E206 of E207 zijn betaalbaar en goede allrounders.

Enfin er is echt heel veel te koop.. ik zou gewoon tegen de juiste prijzen wat proberen. Bevalt het niet kun je het altijd weer verkopen tegen +- dezelfde prijs.

KayaRahnee

Citaat van: thanatos op september 09, 2017, 12:51:34
Er is zoveel keuze.. ASR is ook een hele mooie keuze. Wel de Emitter II HD nemen. Ik heb deze gehad en heeft alle kracht en controle maar hele rustige weergave.
Idem geld voor GamuT. Maar die zijn dun gezaaid en vaak nog erg duur in aachaf. Ik heb de mono blokken gehad en erg veel plezier van gehad.
Pass Labs heeft ook die rustige karakter maar daar vond ik bij mijn INT150 en X150 te levensloos. De Pass Aleph 0s was dan weer erg mooi maar miste vermogen.
Je zou ook eens naar Accuphase kunnen uitkijken een E206 of E207 zijn betaalbaar en goede allrounders.
Enfin er is echt heel veel te koop.. ik zou gewoon tegen de juiste prijzen wat proberen. Bevalt het niet kun je het altijd weer verkopen tegen +- dezelfde prijs.

Voor mij zeer nuttige info / tips, waarvoor merci.

"Tegen de juiste prijzen" ... is er ergens een lijstje te vinden met geschatte waarde van tweedehands apparaten?
Hier in de buurt staat een Accuphase e-206 te koop, vraagprijs 700 €.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Ik heb er nog nooit eentje gezien en kan het mij ook niet voorstellen dat die er zal zijn; er zijn zoveel verschillende merken, series en uitvoeringen die allen ook nog eens om de zoveel tijd worden vernieuwd, daar is geen beginnen aan lijkt mij.

Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2017, 16:24:38
Voor mij zeer nuttige info / tips, waarvoor merci.

"Tegen de juiste prijzen" ... is er ergens een lijstje te vinden met geschatte waarde van tweedehands apparaten?
Hier in de buurt staat een Accuphase e-206 te koop, vraagprijs 700 €.

thanatos

Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2017, 16:24:38
Voor mij zeer nuttige info / tips, waarvoor merci.

"Tegen de juiste prijzen" ... is er ergens een lijstje te vinden met geschatte waarde van tweedehands apparaten?
Hier in de buurt staat een Accuphase e-206 te koop, vraagprijs 700 €.

Een E206 zou ik schatten op €400-650,- afhankelijk van de staat/conditie.

Met goed zoeken / onderhandelen is er best een hoop te koop voor nette prijzen.

KayaRahnee

Op MP staat er zowel een zwarte 11s3 (€ 2.500,00) als een zilveren 11s2 (€ 1.750,00) te koop.
Is de s3 versie erg verschillend m.b.t. zowel bouw/onderdelen/ weergave dan de S2?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

... ff zelf naar Marantz.nl, daar kan je ze vast beiden 1 op 1 vergelijken aangaande de specs  :yes:

Citaat van: KayaRahnee op september 17, 2017, 12:32:27
Op MP staat er zowel een zwarte 11s3 (€ 2.500,00) als een zilveren 11s2 (€ 1.750,00) te koop.
Is de s3 versie erg verschillend m.b.t. zowel bouw/onderdelen/ weergave dan de S2?

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2017, 11:41:40
Kan voorlopig nog verder met de geleende Denon, de PrimaLuna is er ook nog en vandaag of morgen komt er nog een oude Kenwood ... eens beoordelen of ik verschil hoor tussen de Denon en de Kenwood.

De PrimaLuna is intussen verkocht.
De Kenwood staat hier nu, geleend van een vriend ... een oud, niet veel voorstellend apparaat, lichtgewicht ook. (type KA-57).https://www.hifiengine.com/manual_library/kenwood/ka-57.shtml
Maar deze maakt tot mijn verbazing erg mooi muziek, sprankelend, rijk in details, mooi laag en een fris maar zelden fel / opdringerig hoog.
(Verschil met de Denon is groter als verwacht.)
Deze oudere knar is nooit nagekeken laat staan gereviseerd, prijs is mij niet bekend maar zal toch low budget zijn.
Wat deze heel duidelijk maakt voor mij is dat men met beperkt budget toch mooie klanken uit de speakers kan ten gehore brengen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Citaat van: KayaRahnee op september 17, 2017, 22:06:05
De PrimaLuna is intussen verkocht.
De Kenwood staat hier nu, geleend van een vriend ... een oud, niet veel voorstellend apparaat, lichtgewicht ook. (type KA-57).https://www.hifiengine.com/manual_library/kenwood/ka-57.shtml
Maar deze maakt tot mijn verbazing erg mooi muziek, sprankelend, rijk in details, mooi laag en een fris maar zelden fel / opdringerig hoog.
(Verschil met de Denon is groter als verwacht.)
Deze oudere knar is nooit nagekeken laat staan gereviseerd, prijs is mij niet bekend maar zal toch low budget zijn.
Wat deze heel duidelijk maakt voor mij is dat men met beperkt budget toch mooie klanken uit de speakers kan ten gehore brengen.
Heel mooi dat de Kenwood het zo goed doet op jou speakers! :-D. Het verschil met de Denon is groter dan je dacht...Bedoel je dat de Kenwood BETER klinkt als de Denon? Misschien kun je die Kenwood kopen van jou vriend? Kosten niet veel heb ik gezien, op bv Ebay. :wink: