Klankverschil PM15s2-LE en PM11S2.

Gestart door KayaRahnee, augustus 25, 2017, 11:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Heeft er ooit iemand een vergelijk gedaan tussen de Marantz PM15s2le en de Marantz PM11S2?
Ik ben op zoek naar een versterker voor het aansturen van mijn Master Persuader speakers.
Omdat ik niet in de mogelijk ben om verschillende apparaten te gaan vergelijken ben ik afhankelijk van de kennis en ervaringen van bezitters, het is niet anders ...
Wat ik zoek is een rustig, onvermoeidbaar geluid, zeker geen opdringerig fel hoog.
Welke van deze twee versterkers benadert dit het meest of is dat verschil er niet of nauwelijks waarneembaar?
Reacties van "zelf gaan luisteren" zijn hier zeker op z'n plaats en is een advies dat ik zelf ook steeds geef maar jammer genoeg kan ik dit voor mezelf niet of toch erg moeilijk waarmaken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

thanatos

Ik heb de PM15S2 naast de PM11S2 gehad.

Er zat gain verschil in de volume regeling. Klankmatig tonaal als stereobeeld vond ik er weinig verschil in zitten.

Gevoelsmatig zou ik zeker voor de PM11 gaan. Zwaarder in vermogen en daarmee makkelijkere match met lastige of laag rendement speakers.

xander32

M'n voorgaande versterker, 15s2 LE, heb ik kort kunnen vergelijken met mijn huidie versterker (11s3): de 15 klonk t.o.v. de 11 wat meer helder, de 11 heeft wat meer fundament, klinkt daardoor ietwat meer warm, er is meer klankkleur en meer rust in het geluid. Betreft het stereobeeld, de plaatsing, heb ik geen noemenswaardige verschillen ervaren.

KayaRahnee


En als ik er nog een Marantz PM17 (originele  k.i. uitvoering) bij doe, wat zou jullie keuze dan zijn rekening houdend met mijn wensen ...
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Een onvermoeidbaar geluid; kan je dat verder definiƫren? Wat versta jij daar onder?

thanatos

Ik heb een PM17 te koop staan en deze heeft nog meer het warme karakter dan zijn opvolgers.

Met vermoeibaar is te klinisch en te fris kwa weergave.

Als er interesse is, dan is de PM17 te beluisteren

KayaRahnee

Citaat van: thanatos op september 04, 2017, 09:05:20
Ik heb een PM17 te koop staan en deze heeft nog meer het warme karakter dan zijn opvolgers.
Met vermoeibaar is te klinisch en te fris kwa weergave.
Als er interesse is, dan is de PM17 te beluisteren

Jammer dat ik niet in de mogelijkheid ben om te komen luisteren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op september 04, 2017, 06:27:39
Een onvermoeidbaar geluid; kan je dat verder definiƫren? Wat versta jij daar onder?

Ja, dat is niet makkelijk om uit te leggen ... gaat ook over "gevoel" denk ik.
Ik vind veel sets een erg opvallend geluid geven, gepaard gaande met een scherp opdringerig hoog kan men daar misschien wel van genieten maar voor mij is de pret dan snel over.
Als ik verschillende omschrijvingen zo lees denk ik dat ikzelf meer neig naar een, zoals men dat uitdrukt, gekleurd geluid.
Dat dit een niet correcte weergave zou zijn stoort mij niet, geluid waar ik luistermoe van word echter wel.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Brutus

In mijn bescheiden mening, zijn daar de speakers en je akoestiek niet voor het grootste deel voor verantwoordelijk?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

KayaRahnee

Citaat van: Brutus op september 04, 2017, 16:10:49
In mijn bescheiden mening, zijn daar de speakers en je akoestiek niet voor het grootste deel voor verantwoordelijk?

Ja, zeker, maar dat neemt niet weg dat ik toch verschil heb waargenomen tussen verschillende versterkers.
M.a.w met de ene versterker bereik ik meer "gewenste klank" als bij de andere.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rob46


KayaRahnee

Citaat van: Rob46 op september 04, 2017, 17:53:00
Maar dat is toch ook logisch?

Dat verschillende versterkers anders klinken bedoel je ... sommigen vinden van wel, anderen vinden dan weer van niet.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zep

Citaat van: KayaRahnee op september 04, 2017, 19:21:06
Dat verschillende versterkers anders klinken bedoel je ... sommigen vinden van wel, anderen vinden dan weer van niet.

Er zit verschil in, alleen kan niet iedereen het horen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

KayaRahnee

Citaat van: Zep op september 04, 2017, 19:30:39
Er zit verschil in, alleen kan niet iedereen het horen  :wink:

Is op vele forums een thema waardoor al vele ernstige discussies zijn door ontstaan, hoeft voor mij niet.

Voor mij persoonlijk van doorslaggevend belang is hoe men de eigen set vind klinken, niet wat anderen ervan denken.



Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.