10-Serie valt in de prijzen

Gestart door Brutus, augustus 22, 2017, 15:30:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


Cesar76

Marantz 4300/4400/6370Q/6350Q/6300/4140/4000/5030/5220/5420/120b/150/
300DC
Marantz & Technics CD4 dem
Nakamichi RX202e
SAE Mark 6/6b
SAE Mark One & MK 1B/1M & 5000
Pioneer QX9900/949A
Sansui QRX999/500 reverb amp
B&O Beomaster & Beogram 6000/cassettedeck

thanatos

€8000,- voor een 4 kanaals classe D  :-o



Zal vast het vermogen hebben, maar of het de muzikaliteit met zich mee brengt die wij zo zoeken..

Brutus

Het is idd heel veel geld, zeker als je even op Hypex Gorningen google, kijk er niet van op als de basis nCore gewoon standaard daar vandaan komt. Daarmee is Marantz overigens niet de enige fabrikant die de nCore mogelijk rechtstreeks uit Groningen haalt. NAD doet dat ook!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Ja als je het zo bekijkt dan zijn alle onderdelen relatief goedkoop en de winstmarge heel groot....beetje ook de filosofie van Schiit,  die willen kwaliteit leveren (en in eigen land produceren) voor Chinese prijzen, en dan verdienen ze er nog genoeg aan  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Ik wil de discussie niet gelijk platslaan, maar....

Het is algemeen bekend dat er een behoorlijke winstmarge op bepaalde componenten zit. Dit zal ook per merk verschillen. Maar het ontwerp(tijd), assemblage, transport, bepaalde onderdeeltjes etc etc zal geld -blijven- kosten. Of dit de kwaliteit het uiteindelijk waard is? Ach, de een vindt van wel, de ander niet.

Metaforisch benadert; een feit is dat er verschil in rijeigenschappen bestaat tussen een Fiat Panda en een Mercedes. En ja, beide merken brengen je van A naar B. De een comfortabeler dan de ander. En wil je daar in investeren of niet? Simpel?

Brutus

Het is dat je de behuizing zelf niet kunt maken maar ik denk dat je schrikt als je de inkoopprijs zou weten van het binnenwerk. Ik zou er niet raar van opkijken als het qua kostprijs gelijk is aan de PM11s3  :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Zoals bij menig ander bedrijf met mensen in loondienst, zullen de hoogste kosten die van de salarissen zijn.  Al zijn die iets lager daar waar ze in elkaar gefrommeld worden, toch zullen die kosten denk ik het hoogst zijn.

Zo lijkt me deze nieuwe Ferrari van 400ton niet meer dan 150 bij de sloop op te leveren. [emoji23]


Rob46

Citaat van: marvin op augustus 22, 2017, 18:50:16
Zoals bij menig ander bedrijf met mensen in loondienst, zullen de hoogste kosten die van de salarissen zijn.  Al zijn die iets lager daar waar ze in elkaar gefrommeld worden, toch zullen die kosten denk ik het hoogst zijn.

Zo lijkt me deze nieuwe Ferrari van 400ton niet meer dan 150 bij de sloop op te leveren. [emoji23]



Je schrijft het goed: lijkt me...... :wink:

Marvin

Ik was nog barmhartig. [emoji23]

sjoek

Citaat van: Rob46 op augustus 22, 2017, 17:16:41
Ik wil de discussie niet gelijk platslaan, maar....

Het is algemeen bekend dat er een behoorlijke winstmarge op bepaalde componenten zit. Dit zal ook per merk verschillen. Maar het ontwerp(tijd), assemblage, transport, bepaalde onderdeeltjes etc etc zal geld -blijven- kosten. Of dit de kwaliteit het uiteindelijk waard is? Ach, de een vindt van wel, de ander niet.

Metaforisch benadert; een feit is dat er verschil in rijeigenschappen bestaat tussen een Fiat Panda en een Mercedes. En ja, beide merken brengen je van A naar B. De een comfortabeler dan de ander. En wil je daar in investeren of niet? Simpel?

:gp: en zo simpel is het :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Rob46 op augustus 22, 2017, 17:16:41
Metaforisch benadert; een feit is dat er verschil in rijeigenschappen bestaat tussen een Fiat Panda en een Mercedes. En ja, beide merken brengen je van A naar B. De een comfortabeler dan de ander. En wil je daar in investeren of niet? Simpel?

Ik begrijp je punt, Rob, maar de metafoor loopt een klein beetje mank op een Fiat Panda. Er zijn ook auto's die aanzienlijk minder kosten dan een Mercedes maar die qua comfort net zo comfortabel rijden. Mensen betalen nu eenmaal ook graag meer voor een naam en een gevoel die je daar bij  krijgt.  En dat is met alles zo, en als het kan.....dan doe ik het ook  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Heb nog een Marantz 2010 pk.  [emoji16]




Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Brutus

Citaat van: marvin op augustus 22, 2017, 18:50:16


Zo lijkt me deze nieuwe Ferrari van 400ton niet meer dan 150 bij de sloop op te leveren. [emoji23]



€ 40.000.000,=  :-o :-o :-o
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20