Alternatief op de data kabel????

Gestart door Brutus, augustus 18, 2017, 15:25:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Als alternatief en volgens hen beter is de glasvezelkabel i.p.v. data/ethernetkabel:

https://www.alpha-audio.nl/2017/08/fiber-netwerk-audio/

Leuk als je net een Vodka op hebt  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Interessant  :yes:

Ben altijd al van mening geweest dat bekabeld streamen beter is dan draadloos, komt er nu ook nog bij dat er winst is te behalen met welk soort netwerkkabel je gebruikt....en bevestigt het mijn ervaring dat rechtstreeks streamen vanaf stick/schijf (is minder ruis) een beter resultaat geeft. Waarschijnlijk dat er daarom ook mensen zijn die liever op de cd blijven  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ach........het is weer wat nieuws en mocht er een markt voor zijn dan komen de fabrikanten weer met "betere" maar vooral duurdere converter kastjes waar iedereen weer een beter geluid in weet te horen. Des te meer reden voor fabrikanten om het weer op te drijven tot magistrale bedragen etc.

Ik houd het gewoon bij een goede data kabel, dat geneuzel over ruis, ik hoor geen ruis. D.w.z. ik hoor wel ruis maar die hoor ik ook als er geen muziek aanstaat  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 19, 2017, 15:26:16
....dat geneuzel over ruis, ik hoor geen ruis. D.w.z. ik hoor wel ruis maar die hoor ik ook als er geen muziek aanstaat  :-D :-D


:schater:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

Blauwe ruis hoor ik weleens, maar tegen die tijd zoek ik wel een ander deuntje.

xander32

#5
Dit blijft een fraaie uitvoering;



https://youtu.be/IAc1uJ4xZpQ


Citaat van: marvin op augustus 19, 2017, 15:53:07
Blauwe ruis hoor ik weleens, maar tegen die tijd zoek ik wel een ander deuntje.

211

#6
Citaat van: Brutus op augustus 19, 2017, 15:26:16
Ach........het is weer wat nieuws en mocht er een markt voor zijn dan komen de fabrikanten weer met "betere" maar vooral duurdere converter kastjes waar iedereen weer een beter geluid in weet te horen. Des te meer reden voor fabrikanten om het weer op te drijven tot magistrale bedragen etc.

Ik houd het gewoon bij een goede data kabel, dat geneuzel over ruis, ik hoor geen ruis. D.w.z. ik hoor wel ruis maar die hoor ik ook als er geen muziek aanstaat  :-D :-D

En voor hen die toch een schonere verbinding willen, zijn uit het medische circuit "standaard" in-line filters te vinden voor 1Gb ethernet... Door de galvanische scheiding krijg je gelijk een stukje extra beveiliging.
Zolang je maar geniet....

Brutus

Precies dat bedoel ik.......heb overigens geen idee waar je het over hebt  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Citaat van: Brutus op september 13, 2017, 20:33:48
Pre"{#s $¥} bed@€l ik.......heb ove¥$gens g•en ide$ wa#% je he£ over he=#  :-D :wink:

Verdomde WiFi. Weer de helft van het citaat niet goed aangekomen.

TurboMarco

#9
 :-D

En toch heb ik het idee dat je met een ping van 10 meer lucht tussen de noten hebt dan met een ping van 100  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

RoGEK

Het is allemaal gelul in de ruimte....

Als je een beetje kennis hebt hoe de netwerk en transport laag werkt dan zul je weten dat het geluidstechnisch niks uitmaakt op welke manier je de data overdraagt.

Dus wifi of bekabeld is geen verschil aangezien de digitale info verwerkt wordt in je device.
Hoe  die data daar komt is niet relevant tenzij je serieus packetloss hebt.

Audio wordt gebufferd voordat deze door de decoder heen gaat.
Het enige waar ik me in kan vinden is een galvanische scheiding dmv een fiber netwerk koppeling ipv koper zodat je daar geen inteferentie op de massa van het streamer chassis krijgt.

Tevens kan wifi wel invloed hebben o pde andere componenten in je streamer door radiosignaal instraling.

Lach me altijd kapot als mensen zeggen voor dure dgitale lan kabels te kopen....
Een standaard cat6a kabel kan 10gbit tot 100 meter afstand overdragen...
dus die 100mbit wat je voor een streamer nodig hebt, kan je zelfs over een 4 draads telefoonsnoetje sturen van 5 meter zonder packetloss...

just my 2cent...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Janver

Citaat van: RoGEK op november 18, 2017, 22:49:50

just my 2cent...

Daar ligt je probleem! Mensen geloven niet veel in 2 cent maar wel in 2 mijer/rooitjes.
Hier kan uw reclame staan!

RoGEK

Citaat van: Janver op november 19, 2017, 07:58:30
Daar ligt je probleem! Mensen geloven niet veel in 2 cent maar wel in 2 mijer/rooitjes.

Tja, als netwerk engineer met een electronica achtergrond kijk ik daar inderdaad wat anders tegenaan.

Ja, heel simpel... als de drager digitaal is, en er wordt foutcorrectie toegepast ( tcp) dan heeft het geen invloed op audio kwaliteit.
Mocht je een drama kabel of wifi verbinding hebben en van udp gebruik maken dan zou je theoretisch packetloss kunnen krijgen, maar dit is pas merkbaar als je meer dan 30msec onderbreking hebt.

Met digitale interlinks is het bijna vergelijkbaar, al moeten deze wel bit-perfect zijn.
Het verschil in meer openheid en meer lucht als je verschillende digitale kabels gebruikt is per definitie onzin.
Dan is het "geluid" digitaal en wordt pas "gemaakt" in de decoder.

Er zijn een hoop hifi kabel fabrikant heel slim op inspringen en tegen belachelijke prijzen producten aanbieden die theoretisch extreem goed zouden zijn maar in praktijk brengt het niks extra.

Op analoog vlak is het compleet anders aangezien dan de eigenschappen van de drager hier direct invloed op het geluid heeft.....

Zo, dat is eruit...   :schater: :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17