Pioneer SA-9100 reparatie.

Gestart door HAL9000, augustus 18, 2017, 11:05:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor een keer weer eens een mooie pioneer sa-9100 topmodel op de tafel gehad. Deze serie is best oud, deze komt uit 1973. Meestal bij deze pioneer versterkers en ook bij de latere tot 1978 ongeveer vliegen vaak de voedingen eruit. Dit gebeurd ook bij de receivers trouwens. Dit exemplaar was niet anders, Ik mocht hem alleen repareren. Na de reparatie van de voeding, schakelde de versterker netjes in.  pompom  Alleen na 1 minuut begon een kanaal te knallen en te sputteren.  nopompom  Ik heb ook gelijk de voorversterker gereviseerd en gerepareerd.


Alles origineel gelukkig.

veel componenten verouderd.


Alles nieuw en fris.


originelen To-3's


Ook hier een paar rotte torren en elkos' vervangen (beide kanten).




Oude componenten.


ik vind dit model een van de betere, klank is subliem. Mooi ingegraveerd front, metalen knoppen en een houten kast.  Deze zou ik ook nog wel eens willen voor bij de collectie  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm

 :gp:

Ook weer leuk om te lezen en vooral mee te kijken!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Front en knoppen doen denken aan een Luxman.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

sjoek

Pioneer is toch stiekem ook wel een heel mooi merk hoor. 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Paul

Citaat van: sjoek op augustus 20, 2017, 21:23:39
Pioneer is toch stiekem ook wel een heel mooi merk hoor. 8-)

Waarom stiekem ?     :-D    :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thanatos

Mooi versterkers inderdaad!

Tip : In deze 9100 zijn er revisies waarbij er nagelaten is een 'blus' diode over de spoel van het protectiecircuit relais te zetten. Hierdoor wil de transistor die het relais schakeld defect raken na verloop van tijd. Een diode er over zetten zou een zinvolle modificatie zijn.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.