De gevaren van muziekstreamen

Gestart door mountainbiker, augustus 18, 2017, 09:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

... daarom blijf ik ook van de muziek welke mij echt aanspreekt cd's kopen, welke ik na het rippen als back-up bewaar.

sjoek

ach ja.... als mijn huis morgen af zou branden ben ik ook mijn muziek collectie kwijt.
Verder is het natuurlijk altijd handig om echt belangrijke bestanden op meerdere plaatsen te bewaren. Doe je dit niet is dit natuurlijk eigen schuld dikke bult wanneer je alles kwijt bent.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Alles is relatief, je kan je niet overal tegen 'verzekeren'.

Zep

#4
Sja...je wordt met niets geboren en als je dood gaat neem je niets mee. Wat afhankelijk al om het de "gevaren" van muziekstreamen te noemen  :-D

En ow, als morgen Facebook stopt dan heb ik geen leven meer...brrrrr  :-P
Overal een backup van maken voor de zekerheid, als het mogelijk is een backup van het leven zelf  :yes:

Wanneer je met 1 hand aan de afgrond hangt...dan wordt het volgens mij pas gevaarlijk, de rest zijn luxe probleempjes  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

DansaN

Citaat van: Zep op augustus 18, 2017, 10:43:27
Sja...je wordt met niets geboren en als je dood gaat neem je niets mee. Wat afhankelijk al om het de "gevaren" van muziekstreamen te noemen  :-D

En ow, als morgen Facebook stopt dan heb ik geen leven meer...brrrrr  :-P
Overal een backup van maken voor de zekerheid, als het mogelijk is een backup van het leven zelf  :yes:

Wanneer je met 1 hand aan de afgrond hangt...dan wordt het volgens mij pas gevaarlijk, de rest zijn luxe probleempjes  :wink:
Facebook?
Wat is dat?

:wink:

Rob46

Ik zie absoluut geen gevaar van het streamen van muziek. Een mega bibliotheek, geordend en wel, muziek (CD en HiRes) kwaliteit wat aan je voeten ligt gebruiken waar en wanneer je dit wilt. En mocht je kennis hebben gemaakt met iets nieuws wat je niet 'kwijt' wilt raken, dan koop je de CD('s). Simpel in mijn optiek. 

Rob46

Citaat van: Zep op augustus 18, 2017, 10:43:27
Sja...je wordt met niets geboren en als je dood gaat neem je niets mee. Wat afhankelijk al om het de "gevaren" van muziekstreamen te noemen  :-D

En ow, als morgen Facebook stopt dan heb ik geen leven meer...brrrrr  :-P
Overal een backup van maken voor de zekerheid, als het mogelijk is een backup van het leven zelf 
:yes:

Wanneer je met 1 hand aan de afgrond hangt...dan wordt het volgens mij pas gevaarlijk, de rest zijn luxe probleempjes  :wink:

Ik denk gekscherend bedoeld, maar ik ken mensen waar dit realistisch is....... :yes:

Brutus

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2017, 10:05:37
... daarom blijf ik ook van de muziek welke mij echt aanspreekt cd's kopen, welke ik na het rippen als back-up bewaar.

Hier idem dito........niets aan de hand  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 18, 2017, 14:11:05
Hier idem dito........niets aan de hand  :-)

Kan je rustig slapen, Brutus.....je komt niet zonder muziek te zitten mocht Spotify morgen sluiten  :zzz:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Zeker.......laatste tijd toch een beetje de collectie aan het aanvullen. Als ik op Spotify een album tegen kom welke echt goed is dan koop ik hem.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

#11
Ik wist niet zo gauw waar dit te plaatsen. Dit topic leek me het dichtst bij zitten.
Zit de zaterdag kranten nog wat door te spitten, want ik ben nog van de papieren kranten, in het weekend.
Stuit ik op een interessant stukje in Het Parool over streaming, dat men nummers inkort....
---
Nog een linkje erbij gezocht:
https://www.parool.nl/amsterdam/streaming-zet-de-schaar-in-muziek~a4624873/
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op maart 25, 2019, 13:20:46
Ik wist niet zo gauw waar dit te plaatsen. Dit topic leek me het dichtst bij zitten.
Zit de zaterdag kranten nog wat door te spitten, want ik ben nog van de papieren kranten, in het weekend.
Stuit ik op een interessant stukje in Het Parool over streaming, dat men nummers inkort....
---
Nog een linkje erbij gezocht:
https://www.parool.nl/amsterdam/streaming-zet-de-schaar-in-muziek~a4624873/
@xander32 (Robert) wat zei ik jou enige jaren geleden? Met het uit handen geven van de muziek op de fysieke muziekdrager en door over te gaan op streaming, legt men het lot van jouw favoriete muziek louter in de handen der commercie oftewel de industrie. Dus lees hier het bovenstaande maar. Dit voor mij geen gelijk krijgen, want ook ik vrees het ergste wanneer de CD wordt opgeofferd ten gunste van streaming en met deze gevolgen voor ook mijn favoriete muziek, want vertrouw nooit iemand die volstrekt andere belangen heeft dan jij zelf, al gaat het om exact hetzelfde, zoals muziek. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op maart 25, 2019, 14:04:24
@xander32 (Robert) wat zei ik jou enige jaren geleden? Met het uit handen geven van de muziek op de fysieke muziekdrager en door over te gaan op streaming, legt men het lot van jouw favoriete muziek louter in de handen der commercie oftewel de industrie. Dus lees hier het bovenstaande maar. Dit voor mij geen gelijk krijgen, want ook ik vrees het ergste wanneer de CD wordt opgeofferd ten gunste van streaming en met deze gevolgen voor ook mijn favoriete muziek, want vertrouw nooit iemand die volstrekt andere belangen heeft dan jij zelf, al gaat het om exact hetzelfde, zoals muziek. :-(
Daarom heb ik alles op stick staan. Een master waar alles op staat en 1 keer per jaar koop ik een usb stick met een kleinere geheugen als back up. Als die vol is wordt die brandveilig opgeborgen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

pameijer

Dingen veranderen, zoals alles verandert in de loop van de tijd. Vaak onder invloed van geld, maar net zo vaak ook om andere redenen. Kom op jongens (oude mannen?), maak je niet druk en geniet lekker van je Pink Floyd en Dire Straits elpee's. Doe ik ook nog steeds en klinkt nog steeds top. Dat de nieuwste liedjes korter worden kan ik alleen maar toejuichen  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15