De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op november 04, 2019, 09:27:12
Zo, knap staaltje nijverheid  :yes: ! Ik kan wel wat talent van jouw handige handjes gebruiken: ga vandaag de tweeter van mijn ProAc Studio 150 vervangen  :?

Foto's???

En heb je wel allebei tegelijk vervangen?

groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Citaat van: KI-Pearl op november 04, 2019, 14:07:05
Foto's???

Klinkt nu weer magistraal!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op november 04, 2019, 20:50:38
Klinkt nu weer magistraal!

Dat is goed om te horen/lezen.

Zie ik daar bij toeval rechts op de foto een "oude" bekende??

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Citaat van: KI-Pearl op november 05, 2019, 14:52:23
Zie ik daar bij toeval rechts op de foto een "oude" bekende??

Jazeker  :-D . Matcht best wel lekker met de ProAcs nu ze op volle toeren kunnen blazen. Maar vanaf morgen heb ik een Roksan Caspian M1 te gast voor een week om te vergelijken. Ik ben benieuwd!

Verder zit ik te twijfelen of ik in mijn woonkamer set mijn UD7007 ga vervangen voor de SA8003. Blurays draai ik bijna nooit en zou ik ook kunnen digitaliseren. Ik heb echter ook wat Audio-DVD's en meerkanaals SACD's...., ik twijfel nog even verder!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op november 05, 2019, 15:12:14
Jazeker  :-D . Matcht best wel lekker met de ProAcs nu ze op volle toeren kunnen blazen. Maar vanaf morgen heb ik een Roksan Caspian M1 te gast voor een week om te vergelijken. Ik ben benieuwd!


Oei, een Roksan in huis. Dat is heel erg gevaarlijk.

Daarmee begon bij mij het laten gaan van mijn KI-Pearl serie. Ik had ergens de Kandy K2 gehoord en die speelde de PM KI-Pearl volledig van de tafel.

Toen ik (via Marktplaats) mijn Marantz NA-6005 ging ophalen in Ridderkerk, kwam ik bij iemand thuis die speelde met de Roksan Kandy K2 en de ProAc Studio 150.

Kippenvel op de armen en dat was niet omdat het er koud was. Dat was voor mij het moment om tot aanschaf over te gaan van deze geweldige combinatie.

Dus wees gewaarschuwd, het kan de boel weer aardig overhoop halen.

Succes HB

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

#530
Hij is er! Dadelijk aansluiten, ben benieuwd  8-)


EDIT: Hij doet het  :-P. Aangezien ik overtuigd ben dat goeie versterkers allemaal hetzelfde klinken was ik sceptisch. Maar de Roksan lijkt toch echt beter te klinken. Meer lucht tussen de instrumenten, sprankelender hoog, gewoon fijner om naar te luisteren. Ik kon natuurlijk niet snel wisselen maar toch. Heb de Marantz nog even van pure direct afgehaald en de treble omhoog gedraaid; toen kwam de klank wat meer overeen met de Roksan maar hij haalde het niet. Alles bij elkaar wel erg prettig geluid zo in mijn slaapkamer!

Binnenkort maar een "In bed with pameijer" als M&G  pompom

Nu terug naar jou Marcel   redface
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Ik had jou gewaarschuwd.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat Marantz niet in alles zaligmakend is.

Geniet van jouw Roksan!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

SB_Marantz

Citaat van: pameijer op november 06, 2019, 20:44:47
Hij is er! Dadelijk aansluiten, ben benieuwd  8-)


EDIT: Hij doet het  :-P. Aangezien ik overtuigd ben dat goeie versterkers allemaal hetzelfde klinken was ik sceptisch. Maar de Roksan lijkt toch echt beter te klinken. Meer lucht tussen de instrumenten, sprankelender hoog, gewoon fijner om naar te luisteren. Ik kon natuurlijk niet snel wisselen maar toch. Heb de Marantz nog even van pure direct afgehaald en de treble omhoog gedraaid; toen kwam de klank wat meer overeen met de Roksan maar hij haalde het niet. Alles bij elkaar wel erg prettig geluid zo in mijn slaapkamer!

Binnenkort maar een "In bed with pameijer" als M&G  pompom

Nu terug naar jou Marcel   redface

Dan neig ik sterk om te zeggen dat één van de versterkers niet recht versterkt.
Simpel te meten met een square wave.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Nostra

Nice!

Roksan!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

Vandaag maar eens de boer op gegaan om de AE2 te gaan opknappen.

De wintermaanden komen er weer aan dus een leuk klusje voor die periode.

Bij de Baptist in Arnhem advies ingewonnen en gereedschap aangeschaft.

De juiste schraapstalen voor het beste resultaat.
Eens kijken of we die zeer goed klinkende monitoren er ook weer mooi uit kunnen laten zien.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Zien er al goed uit zo. Wat moet er geschraapt worden??
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

#536
Het fineer ga ik lakloos maken en opnieuw een beschermlaag geven.

Zitten nu (na 30 jaar) wat beschadigingen in.
Dit komt omdat de speakers op spikes op de stands staan. Nu niet meer omdat ik deze in de "echte" monitor stand heb geplaatst en niet meer op spikes heb staan maar op Hepta dempers.

.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Dit is een mooi filmpje, waarvoor dank.

Groeten,
Marcel

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Lijnzaadolie en azijn (beide helft op de helft) doen ook wonderen ;) (nachtje laten trekken en nadien met een flanellen of zachte microvezel doek opboenen)

Wij hebben onze vintage eiken bureau zo zeer goed gekregen zonder schuren/schaven

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk