De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Golfer

Als ik zo even teruglees is het leuk te constateren dat je zo makkelijk wat probeert. Die Bose set was destijds al intrigerend en in de reclames met de technische pijltjes voor de geluidsrichting de technologische top. Dat niemand dat eerder bedacht  :wink: Heb zelf zo'n moeite om afscheid te nemen van eenmaal gekochte spullen. Zo'n set met goudgele drivers optisch is veel te nadrukkelijk aanwezig. Zou daarom afvallen, hoe het geluid ook is. Succes met de zoektocht  :yes:
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Stadium III

Ziet er leuk uit

De Bose series ken ik maar al te goed de 901 met eq en de 301 plus center
Familie draait ermee in een surround opstelling
Ik kan er niet warm voor lopen wat persoonlijke ervaring en smaak is

Verder moet ik zeggen de surround set die je nu in huis hebt tijdelijk ziet er wel leuk uit  :-D
Geel/ goud / koper met zwart trekt me wel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RHK

Citaat van: Stadium III op september 08, 2019, 08:34:00

Geel/ goud / koper met zwart trekt me wel

Met wit ook  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik heb even de frontspeakers de kans gegeven om mij een beeld te geven van hun presteren.

Nog niet zo lang geleden heb ik de kans gehad om een setje B&W 683 S2 in huis te hebben en ik kan zeggen dat deze GM HIFI heel veel overeenkomsten heeft qua geluid. Ergens de vinger op leggen wat dan de verschillen zijn t.o.v. de ProAc kan ik niet zeggen, mijn gehoor voorkeur gaat gewoon veel meer naar het ProAc geluid.

Dat vinden mijn oren prettig.

Maar er zit wel veel potentie in de GM HIFI set en dan heb ik alleen nog maar de fronts aangesloten, die earthquake subwoofer welke erbij zit kan denk ik wel het e.e.a. in beweging zetten maar ook dat is niet mijn ding.

Al met al een goede set voor homecinema gebeuren.

Tot zover even mijn oordeel.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

geoffreyvanvugt

Op een een of andere manier stralen de Klipsch speakers klasse uit met deze kleuren combi's.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Audiophylia Nervosa

Hieronder een verhaaltje wat ik vond op internet over de Red Rose Music M1 welke identhiek is aan de Dussun D9


Red Rose Music's M1 Multichannel Audio Video Amplifier

We have several of the Red Rose Music M-1 amplifiers we have left from a high-profile install. The M-1 amplifier was designed by Mark Levinson himself :Z to bridge the gap between high-end 2-channel gear and multichannel gear. Usually multichannel integrated amps and/or preamps are jam-packed with high-speed digital devices and circuitry which introduce noise and eventually become obsolete or incompatible. To combat the obsolescence and noise issue, the M1 integrated is 100% ANALOG! This means it is future proof and will never become obsolete.

The analog circuitry onboard this amp is designed around Mark Levinson's personal high-end 2-channel design architecture and sounds absolutely incredible. Not only is the sound unbelievable but so is the low price point of $5,000! The Red Rose M1 easily (and we mean easily!) competes with amplifiers in the $12,000 range, and has to be heard to be believed.

We have a small amount of the M1s in the beautiful, scarce Champagne color. They are brand new and factory-sealed, A-stock with a 1 year warranty.

We suggest you act now because they are being offered for only $3,500 while they last!
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#487
De bling bling speakers zijn op tijd de deur uit zodat ik een lang gekoesterde wens in vervulling kon laten gaan.

Een hele mooie set Acoustic Energy AE2 Classic met de originele gietijzeren stands.

En dat klinkt[emoji2957]







Ben nog even de juiste opstelling aan het uitvinden, recht vooruit, licht ingedraaid, tweeters aan de buitenzijde, dicht op de achterwand of niet en wat nog meer.

Oh ja, dit zijn blijvertjes. [emoji6]zei ik dat echt[emoji56]

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Nice 👍🏻

En hoe klinkt het ?

sjoek

Ziet er goed uit.. als het ook zo klinkt zit je wel goed HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Mooie set en dito monitoren!
Dat opstellen/positioneren van je luidsprekers vraagt vrij veel tijd....vele luistersessies  :-o
Inmiddels staan mijn speakers 2m90 uit elkaar en vrij ver ingedraaid...alle posities op de vloer met een pennetje gemarkeerd om weer terug te kunnen zetten :-P

Veel plezier met jouw "blijvertjes"  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob46


NB

Citaat van: KI-Pearl op september 13, 2019, 23:27:35
De bling bling speakers zijn op tijd de deur uit zodat ik een lang gekoesterde wens in vervulling kon laten gaan.

Een hele mooie set Acoustic Energy AE2 Classic met de originele gietijzeren stands.

En dat klinkt[emoji2957]

Ben nog even de juiste opstelling aan het uitvinden, recht vooruit, licht ingedraaid, tweeters aan de buitenzijde, dicht op de achterwand of niet en wat nog meer.

Oh ja, dit zijn blijvertjes. [emoji6]zei ik dat echt[emoji56]

Groeten,
Marcel

Mooie luidsprekers. Heel apart, 3 poortjes aan de voorzijde.
Succes met schuiven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360