De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Mooi setje, gefeliciteerd (?), alhoewel ik niet uit jouw verhaal kan afleiden of de overledene een naaste/bekende van jou is. Dan heeft het natuurlijk een geheel andere lading.

Audiophylia Nervosa

#451
Even de PM8003 naar beneden gehaald om een A - B vergelijk te doen tussen de B&W 683 en de ProAc Studio 150.


De PM8003 in het midden onder in de kast. Deze gebruikt omdat de Electrocompaniet geen A/B mogelijkheid heeft.

Bij de eerste tonen was het oordeel al geveld, de B&W is naar zolder verhuisd. De B&W ziet er heel imposant uit t.o.v. de ProAc, meer units, grotere behuizing en groter woofer oppervlak, maar dat is niet meer dan uiterlijke schijn.

WoW, wat een verschil, de ProAc zo open, zo snel, zo'n goed gecontroleerd laag fundament en een veel betere bühne.

Niet dat de B&W een slechte luidspreker is, maar dat is nu juist het mooie als je een A/B vergelijk kunt maken. De ProAc speelt dus echt wel in een "andere klasse" volgens mijn oren.

De B&W klinkt niet slecht maar klinkt echt wel saai in beleving.



Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: KI-Pearl op april 12, 2019, 06:26:51
Hallo Forummers,









Zo, bovenstaande set is weer goed terecht gekomen bij een liefhebber en ook nog deelgenoot van dit forum. Hopende dat daar nog mooie luister momenten uit voort mogen komen.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Gisteravond direct na het avondeten in de auto gestapt voor een tripje Groningen - Westervoort vice versa. 7 kwartier later werd ik welkom geheten door Marcel, ik zag zijn Mazda MX5 bolide al schitteren voor hun huis. Gave bak! Binnengekomen zag ik de Marantzset direct in de keuken staan; hij blinkte me tegemoet als het ware. Maar ik hoorde ook erg mooie klanken komen uit de woonkamer, naar later bleek van de NL band Gare du Nord. Ik zag daar mijn oude liefde in vol ornaat staan: ProAc speakers! Verdomd wat klonk dat lekker daar en ik vroeg me meteen af waarom ik de mijne ook al weer had weggedaan.... Toch maar even op de bank gaan zitten om van Marcel's set te genieten. Zo goed hebben de ProAc's bij mij nooit geklonken, terwijl mijn setje wat hoger in de range zat dan die van Marcel maar zijn Studio 150's wel echt meer fundament hebben dan mijn oude Response D15's. Ik heb ze destijds in mijn eigen zoektocht naar speakers naast elkaar kunnen beluisteren (de D15 en de Studio 150) en kon toen al de 1 niet echt beter vinden dan de ander. Wel anders: de Studio had wat meer body en de Response wat meer verfijning.

Marcel heeft zelf flink wat geklust in zijn huis en onder meer alle 3 de meubels gemaakt. Hij heeft hierdoor ook wat akoestische maatregelen kunnen treffen die er voor zorgen dat de kamer fantastisch klinkt. Dikke akoestische plaat achter de TV verstopt, er tegenover aan de muur achter de kast een dik kleed en een kamerbreed tapijt op de grond. Ik denk dat dit echt ontzettend veel brengt qua geluidskwaliteit. Af en toe deed Marcel even het volume lekker omhoog, de ProAc's zingen dan vrolijk mee. Het geluid kan ik omschrijven als lekker vol, met toch veel detail en een totaal gebrek aan luistervermoeidheid. Ik ken de ProAc's aardig goed maar in deze ruimte komen ze echt tot hun recht. Natuurlijk is de rest van de apparatuur ook niet misselijk. Lekkere Elektrocompaniet versterker en de CD zat in de Marantz UD7007. Het klonk gewoon echt high end, je hoorde dat dit op niveau zat van een zorgvuldig samengestelde set. Eigenlijk de best klinkende set die ik gehoord heb...., damn!

Na een klein uurtje moest ik weer naar huis, nog een flinke rit te gaan. O ja, ik kwam eigenlijk voor de Marantz PM8003/SA8003/ST6003  :-P . Ik had liever de ProAc's in de auto gestopt maar goed, dat is voor het volgende bezoekje  :schater: .

Thuis toch even direct de set aangesloten op de Sonab speakers en dat klonk prima. In ieder geval veel beter dan de Pioneer set die hij vervangt. Ik vrees dat ik de speakers wel zal moeten upgraden om die on par met de PM8003 te krijgen. The saga continues...

Ik heb in ieder geval weer wat denkvoer mee naar huis genomen als het gaat om akoestische aanpassingen in mijn eigen woonkamer en wat dat kan brengen. Ik ga zeker nadenken over een tapijt aan de muur, gecamoufleerd door een kast. Vond ik best een goed idee!

Marcel, bedankt voor je ontvangst en de ervaring! Ik ga lekker genieten van de set in bed  :roll: en heb mijn liefde voor ProAc weer wat aangewakkerd...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Citaat van: pameijer op april 24, 2019, 12:06:06
Ik zag daar mijn oude liefde in vol ornaat staan: ProAc speakers! Verdomd wat klonk dat lekker daar en ik vroeg me meteen af waarom ik de mijne ook al weer had weggedaan.... Toch maar even op de bank gaan zitten om van Marcel's set te genieten. Zo goed hebben de ProAc's bij mij nooit geklonken, terwijl mijn setje wat hoger in de range zat dan die van Marcel maar zijn Studio 150's wel echt meer fundament hebben dan mijn oude Response D15's.

Vaak zijn kleinere luidsprekers de beter passende luidspreker voor de ruimte.
Mensen kopen toch vaak in hun enthousiasme te grote luidsprekers voor de ruimte waarvoor ze bedoeld zijn.

Audiophylia Nervosa

#455
Hallo Paul,

Bedankt voor een mooi verslag. Vond het leuk/interessant om weer eens een andere audio liefhebber te zien/spreken.

Iemand met een andere kijk/gehoor op de zaak.

Ik deel jouw ervaring met ProAc, komt niet iets anders voor terug en begrijp jouw gevoel dat het toch wel iets is als je deze zelf ook hebt mogen bezitten maar om de ene of andere reden weg hebt gedaan.

Maar zie hieronder;
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1393701780-proac-studio-150.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Er is nog hoop :yes:

De akoestische panelen komen van de "akoestiekwinkel.nl" en dan is het de plaat;
K0397   1200 x 1000 x 40   Wit   € 14,51 (p. st.)

Ik wens jou veel luister plezier met de Marantz set en dat er ook nog maar eens een mooie set ProAc bij jou in huis mogen komen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Citaat van: KI-Pearl op april 24, 2019, 13:01:58
Hallo Paul,

Bedankt voor een mooi verslag. Vond het leuk/interessant om weer eens een andere audio liefhebber te zien/spreken.

Iemand met een andere kijk/gehoor op de zaak.

Ik deel jouw ervaring met ProAc, komt niet iets anders voor terug en begrijp jouw gevoel dat het toch wel iets is als je deze zelf ook hebt mogen bezitten maar om de ene of andere reden weg hebt gedaan.

Maar zie hieronder;
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1393701780-proac-studio-150.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Er is nog hoop :yes:

De akoestische panelen komen van de "akoestiekwinkel.nl" en dan is het de plaat;
K0397   1200 x 1000 x 40   Wit   € 14,51 (p. st.)

Ik wens jou veel luister plezier met de Marantz set en dat er ook nog maar eens een mooie set ProAc bij jou in huis mogen komen.

Groeten,
Marcel
Bedankt voor de info! Ik zag de ProAc's op MP staan ja, had al stiekem wat gezocht. Ook mooi in de buurt Hoogeveen. Daar gaan we weer.....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Wat een bezoek van Paul bij hem al niet kan veroorzaken, nu lees ik onderstaande. Had ook al van hem een PB mogen ontvangen waarin staat dat hij een hele verstandige en muzikaal zeer goede keus heeft gemaakt.

Het zou zomaar kunnen dat mijn nieuwe set morgen nieuwe speakers aan mogen gaan sturen...  :angel: . God wat klonken die ProAc's bij Marcel toch lekker zeg!

Nou Paul, als het straks zover is lezen wij hier wel jouw bevindingen.

Veel plezier vandaag bij het ophalen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

 :gp:

Ze zijn binnen hier in Groningen. Nu eerst koken en eten en daarna door naar de schouwburg voor een voorstelling van Machine de Cirque. Morgen de ProAc's Studio 150 wat TLC geven, de vorige eigenaar had zelfs de bassreflexpoort aan de onderkant met dik tapijt en dubbelzijdig tape dicht gemaakt  violent1 .

Verder zien ze er okay uit, technisch 100%. Werkelijk een koopje. Denk dat ik veel tijd in bed ga doorbrengen de komende tijd (slaapkamerset...).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Lange tijd geen posts meer gedaan maar dat was/is eigenlijk ook niet nodig.

Het lijkt er op dat ik genezen ben van Audiofielie. Ik heb al sinds september 2018 geen behoefte gehad aan het aanschaffen van een nieuw audio product.

De huidige set heeft echt zoveel moois in huis dat het virus langzaam mijn hoofd uitgeluisterd is.

Mijn set is dusdanig in balance dat alle aspecten in de muziek aanwezig zijn welke in mij gehoor wenselijk zijn, plaatsing, impuls/snelheid, goede diepe fundering/bas, looks en natuurlijk beleving.

Eén klein dingetje kan nog verbeterd worden en dat is mijn phono ART DJ-pré vervangen voor een betere phono, maar dat heeft geen haast want het luistert nog steeds lekker.

Tot zover een update van GEEN verandering.

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

De update zit dus in je hoofd  :zzz:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Herkenbaar ...Toch leuk weer iets van je te lezen ..[emoji106]

Audiophylia Nervosa

#462
De phono upgrade heeft al plaats gevonden.

Sinds vandaag staat er een hagelnieuwe Rega Fono MM Mk3 (nieuw van Bender in Arnhem) te spelen.

Ik kan alleen zeggen dat met de vorige (ART DJ-Pré) het eigenlijk appels met peren vergelijken is of eigenlijk is er geen vergelijk, de Rega speelt echt in een andere klasse.


Het vinyl komt deze dagen weer volop uit de kast.

De ART is nu te koop op MP!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Top dat je zo tevreden bent 👍🏻, jammer dat de nieuweling amper te zien is op de foto ...

Audiophylia Nervosa

#464
Citaat van: xander32 op juli 24, 2019, 19:07:37
Top dat je zo tevreden bent [emoji1303], jammer dat de nieuweling amper te zien is op de foto ...

U vraagt, wij draaien.

Even een foto van internet afgehaald.

En de test recentie van What HiFi

FOR
Clear, detailed and spacious performance
Fine handling of timing and dynamics
Updated, sleeker design

AGAINST
Nothing

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.