De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Goed bezig.. benieuwd wat het gaat worden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Net thuis gekomen met mijn nieuwe aanwinst, een mooi uitziende en super klinkende CD-speler van Astin Trew AT 3500 Plus.

Net aangesloten en nu even luisteren.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: sjoek op april 17, 2018, 18:57:16
Foto?  :roll:


U vraagt, wij draaien[emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

 notworthy mooi strak design 8-) als hij net zo mooi klinkt als hij er uit ziet is het een prachtspeler.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Ondanks dat ik tot nu toe niets van dit merk ken of weet lijkt mij een zeer veel belovende speler, in ieder geval een degelijk gebouwde die het niet snel opgeeft na een paar jaren. Heel veel mooie uren luisterplezier, Marcel. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#366
Kon toch niet wachten, heb de KI-Pearl naar zolder gedaan en de Astin Trew samen met de Roksan beneden aan het werk gezet.

Wat is dit een verschrikkelijk goede combinatie. Het klinkt anders, meer echt dan de KI set.

Dan te bedenken dat er nieuwe voedingscaps in de Roksan zijn gekomen welke nog moeten inspelen.

Iemand nog een setje KI kopen[emoji12]







Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Mooie combi zo hoor.
Lang geleden heb ik ooit AT componenten op Audio Physic ls gehoord, dat klonk ook zeker niet verkeerd.

Enne, wanneer je de KI set gaat verkopen; ook zeker aanbieden op hifi-market.de, daar zal je een veel betere prijs krijgen. Echter wel met enig geduld 😉

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

#369
Mooi spul, dat het voor jouw beter klinkt is helemaal mooi.
Uiterlijk spannender dan het enigszins voorspelbare Marantz. Er zijn tijden geweest dat ik Marantz mooier vond. Wat ze gelijk af moeten schaffen bij Marantz zijn die blauwe leds, het zijn geen koelkasten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Mooie set zo. Maar ik vind de pearl ook heel erg mooi.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pameijer

Ligt het nou aan mij of stappen er echt steeds meer forumleden van Marantz af?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

#372
Hallo forummers,

Dank jullie wel voor de reacties.

Met Marantz is helemaal niks mis, maar het is nu ook weer niet zalig makend. Zeker als je eens een uitstapje doet naar wat exotische merken zoals in mijn geval ProAc, Roksan en Astin Trew.

En let wel, alles valt en/of staat met persoonlijke voorkeur, als je al heel lang luistert naar (de betere) Marantz en je komt eens bij iemand iets anders tegen wat je niet meer loslaat dan weet je zeker dat het niet alleen bij Marantz blijft.

Ik heb geen misselijke Marantz set (al zeg ik dit zelf :wink:) maar wat ik nu in huis heb aan deze exoten, biedt veel meer muzikaliteit dan mijn Marantz set.
Zelf mijn Katharina (Hobby nummer 1) wist mij te wijzen op de details welke nu veel meer hoorbaar zijn en dat op dezelfde luidsprekers als waar de Marantz op speelde.

Alles valt of staat met de perfecte match en dat is in dit geval bij puur toeval heel goed gelukt.

En stap je dan van Marantz af?? Ja, want het is mij niet om Marantz te doen maar om muziek in zijn/haar puurste vorm te ervaren en dat doet Marantz in dit geval minder dan de exoten.

Je moet gewoon de stap durven zetten :yes: en ik heb daar geen spijt van.

En wellicht dat de Marantz set ooit nog in de verkoop gaat, maar voorlopig is deze als zolder set geprolongeerd en zal daar zijn/haar kunstje gaan volbrengen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Citaat van: pameijer op april 18, 2018, 10:18:10
Ligt het nou aan mij of stappen er echt steeds meer forumleden van Marantz af?
Het is dat ik altijd al een sr14 wilde hebben, anders had het zonder moeite ook een ander merk kunnen worden.
Zeker als ik nieuw zo gaan zal dat geen Marantz zijn, vind het allemaal zo poppenhuiserig aanvoelen die surround dingen.

xander32

Vele fraaie sets heb ik al mogen beluisteren, waarvan geen enkele identiek, sets van een paar honderd euries tot vele duizenden, in net zo diverse ruimtes en opstellingen en ik heb nog steeds geen enkele behoefte om mijn Marantz gear in te ruilen. Het gaat m.i. om de match met de speakers. En daarenboven bepalen vooral ook die speakers samen met de ruimte waarin deze staan opgesteld, het eindresultaat.

De componenten dragen beslist een steentje bij aan dat eindresultaat, iets met schakels en een keten, maar zeker niet in dien mate als de ls en de akoestiek.


Resume: buiten Marantz is er nog veel meer moois te koop, maar wat mij betreft gaat dat vooral over smaak en voorkeur en niet over beter dan wel slechter.