De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RHK

#150
foutief
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Citaat van: KI-Pearl op oktober 17, 2017, 06:20:24
He, dat is een goede. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

Thanks HB

Het schoot me zo te binnen en ik dacht effe hier plaatsen   clown1
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Audiophylia Nervosa

#152
 En ja hoor, daar is ie weer.
De behuizing voor de midrange is gereed en gemonteerd.

Nu is het monteren van de units aan de orde, even als proef om te kijken hoe het staat.

De midrange van de voorzijde













Voor de behuizing van de midrange moet ik nog een deksel ter afsluiting maken.

Tot zover weer de update.

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Ziet er weer top uit  :gp:

Ook dat vastschroeven van de voor- en achterzijde heeft wel wat.
Dan hoef je de units zelf tenminste niet met slagmoeren vast te zetten.
Ik heb de ervaring dat die nog wel eens dol willen zijn/worden en dan krijg je een unit zo verschrikkelijk slecht los of vast  violent1

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jrm


Zep

Ben benieuwt hoeveel je op het eind van de rit kwijt bent, het plezier van het zelf maken er niet bijberekend dan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

WOW!!! notworthy Wat fraai allemaal, en wat leuk om dit te volgen. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#158
Hallo forummers,

Elke avond een beetje doen waardoor we steeds dichter bij het eindresultaat komen.

Nu bezig geweest om de interne bekabeling te prefaben. Ik had nog QED kabel liggen en heb deze in 3 aders gevlochten, waarvan 1 naar de plus gaat en we 2 naar de min, dit is een tip/wijsheid van Cock van der Weiden van Sonore, daar komt een vriend (Rene) van mij regelmatig en hij wist dit te melden.







En hier in actie!


Tot die tijd staan deze twee jongens werkeloos toe te kijken in afwachting om in actie te komen.



Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

 :-D notworthy Ik blijf het (blij verbaasd) volgen, Marcel; wat een werk, maar ook wat een eer ervan. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 20, 2017, 07:24:50
:-D notworthy Ik blijf het (blij verbaasd) volgen, Marcel; wat een werk, maar ook wat een eer ervan. 8-)

:gp:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

RHK

Marbeth, type Barefoot.     clown1
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#163
Gister nog even bezig geweest om het filter (Visaton HW 3/200 NG) schoon te solderen. zaten nog wat afgeknipte draadjes aan en dikkere stukken soldeer.

Na het cleanen, kreeg ik toch wel de indruk dat dit filter zijn beste tijd heeft gehad, ik ga het nog wel proberen hiermee en zie dan wel wat het oplevert.

Nu ben ik geen echte techneut, maar de meest eenvoudige methode voor mij om dit te verbeteren, is gewoon de onderdelen op het filter nieuw (beter) te kopen en daarmee het filter opnieuw bouwen.

Ik had ook wel zitten denken om via een programma (Boxsim) een nieuw filter te ontwerpen, maar daar ontbreekt mij de kennis, het programma Boxsim en de interesse in/voor.

Het lijkt mij eenvoudig door alle specs van de units in te voeren met de kast inhoud en dan zou er een advies uit moeten komen maar op de ene of andere manier schrikt mij dit toch af.

Blijft voor mij toch de enige optie over om het bestaande filter opnieuw op te bouwen.

Eerst maar eens zien/horen wat de HW 3/200 NG zelf doet en daarna (indien nog nodig) een plan de campagne maken.

Groeten,
Marcel

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Laat anders een filter ontwerpen door bijvoorbeeld Speakerland ,een universeel filter herbouwen met nieuwe componenten met diezelfde waardes blijft universeel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)