De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#540
Cool  :mrgreen: dat er direct allerlei tips en tricks volgen van betrokken medeforumers 👍🏻

Nostra

Citaat van: xander32 op november 24, 2019, 10:35:28
Cool  :mrgreen: dat er direct allerlei tips en tricks volgen van betrokken medeforumers [emoji1303]
Waarom is er anders een forum?

Het is hier een gezellige boel!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

#542
Hallo Forummers,

Long time no see! redface

Is ook niet echt veel gebeurd, moet nog steeds mijn Acoustic Energy AE2 speakers in behandeling nemen.

Heb in de tussentijd wel een dikke Advance Acoustic X-I120 in het bezit gehad maar heb die afgelopen week zeer gunstig van de hand kunnen doen.

Tja, dan is er weer een versterker minder en money in the pocket. Toch maar weer eens gaan kijken en inmiddels is de nieuwe aanwinst alweer in huis.

Kon aan een hele mooie set (versterker en CD-speler) van Opera Consonance Reference komen.

Het gaat om de versterker Reference 150 (nog steeds te koop bij SG Akustik voor € 2.798,00) en de CD-speler Reference CD-2.2 (nog steeds te koop bij SG Akustik voor € 2.498,00). Deze staan nu in de woonkamer setting en de Electrocompaniet en Astin Trew zijn even naar de zolder verbannen.



Ik kan zeggen dat de eerste geluiden veelbelovend zijn en dan heb ik het nog niet over de looks van deze set want die is ook alles behalve gewoon.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Congrats, fraaie vormgeving hebben die Opera componenten.
Kan je er iets meer over vertellen? Waar komt dit merk vandaan, wat zijn de specs?

Audiophylia Nervosa

#544
Citaat van: xander32 op juni 09, 2020, 06:43:58
Congrats, fraaie vormgeving hebben die Opera componenten.
Kan je er iets meer over vertellen? Waar komt dit merk vandaan, wat zijn de specs?

Hallo Xander,

V.w.b. bekendheid kan ik vertellen dat de jaren dat ik diverse audiobeurzen (Rotterdam en Velthoven) heb bezocht ik het merk wel eens voorbij heb zien komen maar voor mij toen in mindere mate interessant. Ik zat toen meer in de reguliere merken zoals Marantz, Denon, Onkyo, Canton, Dynaudio enz.

Nu heb ik toch wat meer interesse in de exoten in deze wereld.

Ondanks dat de naam en het design zou zeggen dat je hier met een Italiaans audio merk te maken hebt, is Opera een Chinees audio merk wat al sinds 1993 op de markt is met een behoorlijke staat van dienst. Diverse goede versterkers op de markt gebracht, veel met buizen techniek.

Heb zelfs een verslag gelezen van een Opera CD-speler welke van binnen volledig identiek is aan een Hegel welke maar liefst het viervoudige zou moeten kosten.

Ik moet dit nu even recht zetten want ik kom er net achter dat deze apparaten ook niet echt goedkoop zijn namelijk € 2.798,00 en € 2.498,00. Zie hiervoor de site van SG Akustik.

Nog even over Opera, dit bestaat toch ook wel in Italië, maar dan als luidspreker merk en heeft volgens mij totaal niet te maken met de Chinese tak van sport.

Wat ik lees en aan mijn apparaten ervaar is dat het hier om upperclass audio apparatuur gaat wat de westerse kwaliteit heeft maar tegen de oosterse prijzen. De bouwdegelijkheid is enorm, stijf, zwaar en degelijke bediening elementen, WBT speaker terminals en ga zo maar door.

Ik noem bewust geen "High-End" want dat is niet meer dan een suggestief begrip. Zolang er geen definitie/norm is van die term is het ook niets waard en wordt het meer gebruikt als geld klopperij.

Tot zover mijn relaas m.b.t. dit merk.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Mooie aanwinsten Marcel. [emoji1360]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

pameijer

Mooi zeg, zeker met dat hout!  :kwijl:

Staan ze zo opgesteld dat je de houten zijdes ook kunt zien? Eigenlijk, oftewel...:

TTIWWP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Hallo Paul,

De apparaten staan niet op elkaar maar in mijn meubel.

De versterker heeft wel een houten bovenzijde, de CD-speler heeft een dikke metalen bovenzijde. Dit was schijnbaar een optie omdat zwaar metaal een betere anti resonantie waarde heeft dan lichter (in gewicht, niet kleur) hout. Beide bovenkanten zijn wel gewoon zichtbaar dus de looks laten ze mooi zien.

Maar beide apparaten zien er top uit (als je ervan houdt natuurlijk) en bijkomend voordeel is dat het geluid ook nog eens van top kwaliteit is.

Ik weet alleen niet hoe oud de buizen zijn welke in de CD-speler en versterker zitten. Ik heb dus maar even 2 nieuwe buisjes van Electro Harmonix 6H30Pi Gold Selected besteld en schroef die er in om een nieuwe schone start te maken met deze set.

Altijd wel leuk als je de kans krijgt om iets nieuws te proberen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Mooi spul. Veel plezier ermee.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Ondanks Chinese oorsprong wel met Italiaanse flair ontworpen: mooi spul.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik had in een eerdere post al gemeld dat dit merk overeenkomsten heeft met Hegel. Nu heeft iemand van het High-End forum de volgende onderstaande ontdekking gedaan;

Dat Consonance spul is overigens wél prachtig gebouwd. Het zijn kennelijk afgeleide van Hegel ontwerpen. Die werden door Opera Consonance gebouwd en kennelijk ook onder eigen naam uitgebracht. Bovenste foto de Hegel CDP 2a, onderste foto de Consonance CD 120.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,



Afgelopen zondag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met de Acoustic Energy AE2 speaker op te knappen. Ze zien er niet dramatisch uit, maar een nieuw huidje zou ze wel mooier staan.



begonnen met de onderzijde in de afbijt te zetten, met een recht plamuurmes de lak resten er af geschraapt en daarna met terpentine de boel afgenomen. Dit proces twee/drie keer moeten herhalen waarna het fineer mooi schoon was.



Na het schoonmaken en goed laten drogen ben ik met het fijnste staalwol het fineer te lijf gegaan en dat heeft een perfect resultaat. Staalwol werkt in deze beter en veiliger dan schuurpapier omdat je daarmee snel door het fineer heen kan gaan en ik weet niet hoe dik de fineer laag is.



Vanmiddag even een bezoekje brengen bij de Baptist in Arnhem om een nieuw blik Danish Oil te kopen en dan met de afwerking te gaan beginnen. De eerste laag gaat met een 50/50 verdunning van Danish Oil en Terpentine om alle nerven en naadjes zoveel mogelijk vol/verzadigd gaan worden.

Daarna met schuurpapier 2000 of 3000 ligt schuren waarna er weer een nieuwe laag over heen gaat.



Het is de bedoeling om elke laag met steeds minder terpentine verdunning op te brengen.



Ik heb wel foto's gemaakt, maar ik vind het zo'n gedoe om deze hier op de site te plaatsen dat ik dit maar laat. Wellicht dat ik de moeite aan het eind van de rit nog wel neem om het eindresultaat te showen.



Tot zover!



Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Mooi project! Altijd leuk om met de handen bezig te zijn, vind ik iig. Foto's maken dit verhaal natuurlijk wel veel aantrekkelijker...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

En hier dan wat foto's van de werkzaamheden. Een paar in de afbijt en de rest in de geschuurde versie

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Lekker bezig geweest zo te zien.
Ze knappen er wel van op, mooie luidsprekers.