De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Dat zijn nog eens hele mooie monitoren  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

Blijvertjes??? Dus byebye ProAc?  :cry:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Ziet er goed uit man!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

#498
Hallo forummers,

Ik was al enige tijd bezig om een leuk setje monitoren aan te schaffen. Mijn keus was al snel gevallen op de Acoustic Energy AE1 welke klein van formaat is maar groots in geluid en geweldige reviews krijgt.



Door wat slim in- en verkoop te doen, kwam mijn doel snel dichterbij, zelfs zo dichtbij dat ik de mogelijkheid had om een hele mooie en zeker goede set AE2 aan te schaffen.



Deze zijn (nog) niet ter vervanging van mijn ProAc luidsprekers maar gewoon voor erbij.



Ze staan nu in de woonkamer en spelen de sterren van de hemel en wat een verrassend mooi laag zit er in zo'n "klein" speakertje.

Onze woonkamer is niet echt heel erg groot en wij zitten best wel close op de audio dus deze monitoren komen hier echt geweldig tot hun recht.

Hoe klinken ze?

Heel veel micro detail, zeer mooi en toch diepgaand laag.
Plaatsing en loskomen van de speakers waardoor er een mooie bühne ontstaat in de woonkamer.

Ik heb ooit een hagelnieuwe set Canton Reference 9.2 DC gehad, de top monitor van Canton maar die kan in geen velden of wegen tippen aan de AE2.
Je kunt er wel in horen waarom deze speaker voor opname studio's is ontworpen en gebouwd.

Deze AE2 geeft nog vele uren luisterplezier.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Goed dat je er zo tevreden van bent Marcel!

Vind het enorm mooie speakers ook!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Rob46

Vaak is het inderdaad verrassend wat monitoren kunnen presteren. Ik ben overtuigd van het feit dat men vaak monitoren laat staan omdat men 'bang' is ergens iets in de frequenties tekort te komen. Echter zal het met een juiste combinatie, opstelling en akoestiek zelfs in een bepaalde omgeving zomaar beter kunnen zijn dan vloerstaanders.  :lol: Veel plezier met deze beauty's :yes: Ik refereer naar de Harbeths bij Cor als voorbeeld. Briljant!

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op september 15, 2019, 17:29:25
Vaak is het inderdaad verrassend wat monitoren kunnen presteren. Ik ben overtuigd van het feit dat men vaak monitoren laat staan omdat men 'bang' is ergens iets in de frequenties tekort te komen. Echter zal het met een juiste combinatie, opstelling en akoestiek zelfs in een bepaalde omgeving zomaar beter kunnen zijn dan vloerstaanders.  :lol: Veel plezier met deze beauty's :yes: Ik refereer naar de Harbeths bij Cor als voorbeeld. Briljant!
:gp: Goed van mij hè? Vindt je niet? Toch? ;-) :-D :angel: pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#502
Hallo forummers,

Gister maar weer eens live muziek geluisterd.

In Luxor Live trad gister Shakatak op en dat was ouderwets goed met een hoofdrol voor de bassist.



De zangeres had af en toe een beetje moeite met de timing maar dat was niet noemenswaardig. Haar stem was nog echt Shakatak.

Al met al een zeer geslaagde avond.

Met de performance van de bassist begint een oude wens van mij ook weer op te spelen om zelf basgitaar te gaan leren spelen, goh wat klinkt dat lekker.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

geoffreyvanvugt

#503
Citaat van: KI-Pearl op september 20, 2019, 11:26:18

Met de performance van de bassist begint een oude wens van mij ook weer op te spelen om zelf basgitaar te gaan leren spelen, goh wat klinkt dat lekker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Slap on the Bass... Basgitaar spelen is heerlijk.


https://youtu.be/RUuplQuk9Ck
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Audiophylia Nervosa

#504
Hallo forummers,

Hier weer een kleine update.

Jullie zullen wel denken wat een onrust in zijn audiowereld, het is een komen en gaan van audio materiaal. Maar het doel heiligt de middelen en om ergens te komen zul je toch stappen moeten maken en/of handelen.



Mijn voorkeur is wel een strakke/summiere look maar natuurlijk wel een goede kwaliteit, voorbeeld daarvan is mijn Electrocompaniet en Astin Trew.



Maar al heel lang heb ik een guilty pleasure en dat is de Advance Acoustic met die mooie blauwe wappers. De looks vind ik geweldig met die grote VU-meters alleen de eerste jaren dat deze versterkers op de markt kwamen waren het alleen de looks welke mij konden bekoren maar niet de kwaliteit. Na enige jaren heeft men de versterker lijn nog een fractie verbeterd door er een MkII lijn van op de markt te gooien maar ook die kwam in geluidskwaliteit niet in mijn buurt.



Inmiddels is er sinds een jaar of 4/5 een nieuwe lijn op de markt met een ander uiterlijk namelijk een zwart plexiglazen voorkant met daarachter wel weer die geweldige blauwe wappers.



Omdat ik voor mijn zolder set nog op zoek was naar een  goede versterker (hoeft niet persé aan de Electrocompaniet kwaliteit te komen) heb ik de nodige sites een beetje in de gaten gehouden en kwam op een gegeven moment deze mooie Advance Acoustic X-I120 tegen.

Na wat huiswerk op internet te hebben gedaan m.b.t. de muzikale kwaliteiten van deze X-I120, ben ik er achter gekomen dat de interne opbouw kwaliteit sterk verbeterd is t.o.v. de "oudere" modellen met de grijze fronten, wat resulteert in een sterk verbeterde muziek weergave . Natuurlijk valt en staat alles met de toegepaste combinatie maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Ik ga de X-I120 eerst eens proberen in mijn huiskamer setting om te horen wat deze werkelijk in huis heeft, daarna gaat deze echt wel naar zolder want de Electrocompaniet gaat niet hierdoor vervangen worden.

Hij staat aangesloten in de woonkamer en in vergelijk met de Electrocompaniet, mwah is niet te vergelijken. Deze giga Advance Acoustic kan niet in de schaduw staan van de (qua formaat) bescheiden Electrocompaniet. Nu blijkt maar weer eens wat er een mooi/goed spul uit scandinavië komt.

Ik laat hem nog even spelen en aankomende week kan deze naar zolder.

Tot zover weer een update.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Leuk om jouw ervaring te lezen. Soms is less more  :yes:

Audiophylia Nervosa

De Thorens de deur uit en een Yamaha de deur in!

Mijn Thorens TD160 MkII heeft ruimte moeten maken voor een hele mooie/goede Yamaha YP-400 draaitafel van 45 jaar oud.

Waarom deze move? Omdat de Thorens volledig manual was en ik wat meer gebruiks gemak wilde hebben en dat heb ik met deze Yamaha zeer zeker.

Tot zover.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Zal niet voor iedereen gelden - maar zeker wel voor mij - , uiteindelijk wint gebruiksgemak het meestal als je op de lange termijn vergelijkt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

#508
Hallo forummers,

Afgelopen weekend eens wat geprobeerd met de AE2 speakers. Deze speaker is in principe ontwikkeld t.b.v. near field monitoring in opname studio's. LET WEL! Ik zeg ontwikkeld (door Phil Jones eerst de AE1 en later de AE2) om een voet in de professionele studio wereld te krijgen maar dat pakte anders uit.
De gevestigde orde zat niet te wachten op  een nieuwkomer op die betreffende markt maar, wat eigenlijk nog mooier is, de speaker sloeg zo geweldig aan bij muziekliefhebbers dat een andere markt hier snel op insprong.



Maar goed, even genoeg geneuzel. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het hier dus eigenlijk om een echte studio monitor gaat welke commercieel is gegaan.
Dus ben ik deze ook maar eens als een studie monitor gaan opstellen dat wil zeggen horizontaal op de stand. Ik kan zeggen dat het qua geluid (voor mijn oren) geen verschil maakt, maar optisch vind ik het persoonlijk wel veel aantrekkelijker.



Het staat wel lekker eigenwijs en door de mogelijkheid om de spikes in de stand te stellen, kon ik de tweeter ook nog een beetje hoger geplaatst krijgen.

Met deze opstelling, zijn ook de beschadigingen aan de onderzijde welke in de loop der jaren zijn ontstaan, zichtbaar geworden. De onderkant van de speaker heeft al die tijd op spikes in de bovenplaat van de stand gestaan en dat heeft zijn/haar tol geëist.





Ik wil dit nog wel gaan restaureren maar weet nog niet precies hoe en wat. Lakken of waxen?

Tot zover mijn Acoustic Energy perikelen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*