De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Ziet er goed uit. Have fun.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

👍🏻

Citaat van: KI-Pearl op juli 24, 2019, 20:09:04
U vraagt, wij draaien.

Even een foto van internet afgehaald.

En de test recentie van What HiFi

FOR
Clear, detailed and spacious performance
Fine handling of timing and dynamics
Updated, sleeker design

AGAINST
Nothing

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audiophylia Nervosa

Vandaag mijn "nieuwe" speakers maar even geïnstalleerd in de woonkamer.

Men zegt je moet alles een keer geprobeerd hebben of een kans hebben gegeven.

Nou, dat ben ik nu aan het doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

301's? Mooie speakers hoor! Inderdaad kak hebben aan de algemene aanvaarde mening van hifinerds dat Bose crap is. Ben benieuwd naar je mening!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

[emoji897][emoji897][emoji897]
Ben benieuwd. Idee er achter vond ik vroeger gaaf.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op september 02, 2019, 19:11:28
301's? Mooie speakers hoor! Inderdaad kak hebben aan de algemene aanvaarde mening van hifinerds dat Bose crap is. Ben benieuwd naar je mening!

Is toch idd niks mis met Bose? Mijn vader had vroeger ook Bose en ik vond dat mooi klinken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 02, 2019, 20:38:31
Is toch idd niks mis met Bose? Mijn vader had vroeger ook Bose en ik vond dat mooi klinken.

Ik heb in een ver verleden een receiver, luidsprekers en zelfs een draaitafel van Bose gehad.
Was een prettig setje.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Ooit een, volgens mij een 321 set gehad. Dat zijn 2 satelliet speakers en een sub, maar bij een juiste opstelling; prachtig geluid. Nee, niets mis mee!

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Gister de set een luistersessie gegund en moet zeggen dat de eerste klanken niet verkeerd klonken. Of de Bose techniek hier nu debet aan is, maar het klinkt ruimtelijk, helder en een niet verkeerd laag.

Dan te bedenken dat het eigenlijk een legen kast/schoenendoos is.

De kloptest op de kast laat dit goed horen.

De kasten zijn op zich niet verkeerd te plaatsen, ik denk dat deze het eigenlijk overal wel doen maar blijft afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Dichter op de muur voor meer reflectie maar opdringerig laag of vrijstaand met ruimtelijk afstraling.

Bijzonder in deze luistersessie was dat ik op een wat hoger huiskamer volume speelde (wat ik met de ProAc ook regelmatig doe) en dat na een half uurtje de buurman aan de deur kwam of hij een verzoekje kon indienen.

De bas is dus dusdanig dat er heel veel energie buiten de kast zijn werk doet en daar heb ik met de ProAc absoluut geen last van.

Na wat langer luisteren en meer CD's gespeeld te hebben, kom je toch wel achter het kwaliteits-verschil.

Misschien is de voet hier debet aan en is het beter om dit soort speakers op te hangen.

Maar goed, ik heb wel een beeld gekregen van deze luidspreker en dat is geen verkeerd beeld. De luidsprekers kunnen wel ontzettend hard spelen zonder meteen een krimp te geven. (Oh, daarom kwam mijn buurman natuurlijk aan de deur :angel:)

Maar ik heb de speakers inmiddels al wel op Marktplaats staan want dit zijn natuurlijk geen blijvertjes, ik weet nu hoe zoiets klinkt en dat was mijn doel.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op september 18, 2017, 19:25:16



Prachtig   :yes:.

Ik zit dit projekt weer eens te bekijken. Man oh man, wat is dit mooi geworden zeg..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Audiophylia Nervosa

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 06, 2019, 11:02:36
Ik zit dit projekt weer eens te bekijken. Man oh man, wat is dit mooi geworden zeg..

Ja, dank je wel. Was ook best een klus om dit te verwezenlijken.

Maar zo gek ga ik denk ik  :angel: niet meer doen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Leuk om de Bose ls uit te proberen, goed dat je ze weer in de verkoop doet; ik vind ze er niet uit zien met de schreeuwerige Bose opdruk in witte hoofdletters ... daardoor zijn het meer reclamezuilen.

De Proarc's doen veel meer recht aan jouw fraaie set, iig optisch 👍🏻

Marvin

Mn vader heeft sinds een paar maanden een Bose 500 soundbar
met de bijbehorende 'subwoofer'.
Nu is dat setje niet echt goedkoop te noemen, en zo klinkt het ook niet.
Als je binnen de grenzen van het systeem blijft klinkt het eigenlijk gewoon erg lekker.
Ik ruil mijn setje er niet op in, maar het klinkt wel fijn.
En het werkt icm de Samsung tv en diens ARC wel erg gebruiksvriendelijk.

Audiophylia Nervosa

Ach, het leven gaat gewoon door.
Van de week de Bose set verkocht en vandaag een nieuw experiment in huis gehaald.
Een complete 5.1 set met als versterker de Dussun D9 en als speaker set een complete set van GM Hifi, ik kende het niet maar nu wel.
De speakers bestaan uit 2 front speakers 2,5 systeem van in totaal 133cm hoog, 2 dipool rear speakers, een center speaker en een overmaatse actieve subwoofer.
De fronts staan nu in de woonkamer hun ding te doen, klinken zeer imposant en zo zien ze er ook uit maar voor mij geen blijvertje. Woonkamer te klein en ik prefereer toch meer het geluid van de ProAc.
Dus weer in de verkoop.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.